Permalänk

Spärra Lumia 920

Hej!

Jag har haft en gammal "trasig" lumia liggandes hemma som blev tagen under en fest.
Jag vet vem som tog den men vägrar lämna tillbaka den så tänkte försöka spärra den.
Således har personen i fråga gjort en reset av telefonen och lagt in sitt windows konto som jag inte kan.
Kan söka på personens nummer för se vilken operatör telefonnumret ligger hos.

Jag har imei-numret på kvittot från webhallen där jag köpte den.

Hur kan jag gå tillväga?

Permalänk
Medlem

polisen kan spärra den. tror inte att du kan göra det

Permalänk

Säg att du polisanmäler honom om han inte lämnar tillbaka den. Och spela in er konversation medans du säger det så har du bevis om han nekar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

Hej!

Jag har haft en gammal "trasig" lumia liggandes hemma som blev tagen under en fest.
Jag vet vem som tog den men vägrar lämna tillbaka den så tänkte försöka spärra den.
Således har personen i fråga gjort en reset av telefonen och lagt in sitt windows konto som jag inte kan.
Kan söka på personens nummer för se vilken operatör telefonnumret ligger hos.

Jag har imei-numret på kvittot från webhallen där jag köpte den.

Hur kan jag gå tillväga?

T.ex.
http://www.tele2.se/kundservice/mobiltelefoni/sparra-mobiltel...
Polisanmäl och kontakta sen din operatör. Spärra IMEI så telefonen går inte att använda.

Permalänk
Skrivet av betan:

T.ex.
http://www.tele2.se/kundservice/mobiltelefoni/sparra-mobiltel...
Polisanmäl och kontakta sen din operatör. Spärra IMEI så telefonen går inte att använda.

Det står på polisens hemsida att dom ej spärrar själva telefonen. Googlade det där förut, därför jag frågar här
För övrigt det är ju int mitt abonemang eller sim-kort som sitter i då jag använder en annan telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

Det står på polisens hemsida att dom ej spärrar själva telefonen. Googlade det där förut, därför jag frågar här
För övrigt det är ju int mitt abonemang eller sim-kort som sitter i då jag använder en annan telefon

Om du läser min länk så får du all info du behöver.