Varför kraschar det?

Permalänk
Medlem

Varför kraschar det?

Jag spelar Arma3 singleplayer. Inte kampanjen utan scenarier gjorda av andra spelare.
Ofta kraschar spelet efter någon timmes spelande. Ibland kan jag spela längre utan problem.
När det kraschar låser det sig utan förvarning. Ingen låg fps eller synbara grafikfel.
Jag kommer till skrivbordet och det ser ut som vanligt men ljudet från arma3 är kvar och samtidigt låter det som datorn startar om.

Jag har kollat temperaturer med HWiNFO64 och inget är över 70 grader C.

2 av cpu kärnorna gick på 99% de andra två låg runt 60%.

Windows 7 home
i5-2500K 3,3 GHz
ASUS P8Z68-V PRO GEN3
Geforce GTX-570
Kingston DDR3 1600 MHz 8GB

Permalänk
Skrivet av corado:

Jag spelar Arma3 singleplayer. Inte kampanjen utan scenarier gjorda av andra spelare.
Ofta kraschar spelet efter någon timmes spelande. Ibland kan jag spela längre utan problem.
När det kraschar låser det sig utan förvarning. Ingen låg fps eller synbara grafikfel.
Jag kommer till skrivbordet och det ser ut som vanligt men ljudet från arma3 är kvar och samtidigt låter det som datorn startar om.

Jag har kollat temperaturer med HWiNFO64 och inget är över 70 grader C.

Windows 7 home
i5-2500K 3,3 GHz
ASUS P8Z68-V PRO GEN3
Geforce GTX-570
Kingston DDR3 1600 MHz 8GB

istället för att tvinga stänga ner Arma3. högerklicka på det som slutar svara. "skapa dumpfil" analysera sen filen med Whocrashed. (finns att ladda ner gratis från Microsoft) har du tur så får du en aning om varför det hänger sig

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det här är vad jag fick från Whocrashed. Det har kraschat tre gånger idag och alla tre gångerna
blev det samma resultat som nedan. "A third party driver was identified as the probable root cause of this system error." Innebär det att det inte är
Windows som är problemet?

crash dump file: C:\Windows\Minidump\arma3.DMP
This was probably caused by the following module: Unknown ()
Bugcheck code: 0x0 (0x0, 0x0, 0x0, 0x0)
Error: CUSTOM_ERROR
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
Google query: CUSTOM_ERROR

Permalänk
Medlem

Innebär just motsatsen, det är Arma eller något annat som krashar.

Testa att verifiera filerna i steam.

Testa att installera om Arma 3 på en annan disk om du kan.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Det är arma3, deras tidigare spel har gjort samma sak innan större uppdatering.
Jag har för övrigt samma problem, men spelar igen när uppdateringen kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB