Kommer byte av Full HD till QHD fungera?

Permalänk
Medlem

Kommer byte av Full HD till QHD fungera?

Hejsan, jag har en laptop (som jag inte minns namnet på) som har en i3:a (sandy- eller ivybridge minns inte exakt). Den har även 4GB ram (kan tänkas uppgradera till 8GB ifall nödvändigt) och en Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB mSATA. Den använder integrerad grafik och används främst för dokumentering och lite filmtittande. Anledningen att jag inte kan skriva exakt vilken CPU det sitter på den är för att jag inte har tillgång till dator just nu. Det jag undrar är att kommer en sådan dator klara av en 2560x1440 IPS skärm eller inte? Jag vill sätta dit skärmen för att göra filmupplevelserna bättre, men det finns ju inte många QHD filmer för tillfället så är det värt det? Skulle någon också kunna länka till en sida som säljer skärmar i olika storlekar?
Skärmstorleken minns jag inte heller men den ska vara runt 13-15 tum.
MVH
MaKerS

Visa signatur
Permalänk
Medlem

yeah, tror knappast att du kommer ha nytta av upplösningen när du tittar på film. Bara av panelen isf.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

yeah, tror knappast att du kommer ha nytta av upplösningen när du tittar på film. Bara av panelen isf.

Vet du dock ifall datorn skulle klara av skärmen i teorin? Och har du en sida du kan länka till?

Visa signatur