Nytt Gaming Headset, vägledning?

Permalänk
Medlem

Nytt Gaming Headset, vägledning?

Jo, jag ska skaffa ett nytt headset. Just nu har jag SteelSeries Siberia v2, och är inte helt förtjust i dom. Visst, dom har bra ljud, micen fungerar bra å det är en klar gaming ikon. På mig sitter dom dock inte så bra, problemet är att mina öron är för stora, så dom trycker mot öronen, och efter någon eller några timmar är det skönt att ta av sig dom, å så blir jag öm på utsidan.

Jag hade tänkt mig ett headset med helst 7.1 surround, en mic som inte är skräp och som det finns plats för öronen i, typ något i denhär stilen:
http://www.inet.se/produkt/6606650/logitech-g35-surround-sound-headset (Logitec G930)

Inga budgetvaror vill ja ha, men inte heller xxx pro leet sweg saker, gränsen dras vid 2 000:-

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

Bäst vore att ta dig till nån butik och prova på plats. Prova qpad qh-90 är ett tips då jag är grymt nöjd med mina.

Visa signatur

NZXT H440W | ASUS MAXIMUS VII FORMULA | Intel Core i7 4790K | HyperX Savage 8GB 2400Mhz XMP
| Samsung 850 EVO 250GB SSD | EVGA Supernova G2 850W

Permalänk

Rekomenderar varm ett par Astro A40, riktigt bra lurar och med MixAmp får du även 7.1 surround dessutom funkar den med de flesta konsoler också!
http://www.gamestate.co/se/astro-a40-audio-system-black

Permalänk
Medlem

Jag har qpads qh-1339, men de är en bra bit över din budget. Har testat en kompis qh-90 och det är ett väldigt bra alternativ som kostar betydligt mycket mindre.

Det viktigaste är dock vad du har för ljudkort. Spelar ingen roll hur bra headset du har om du har en fallgrop på vägen. 7.1-headset kommer i nio fall av tio att vara USB-drivet, dvs ett slags usb-ljudkort som kan var mer eller mindre bra.

Hade jag suttit på en begränsad budget som du hade jag kört på ett gediget headset i femhundra- eller tusenkronorsklassen och på ett riktigt gamer-dedikerat ljudkort också det i femhundra- eller tusenkronorsklassen.

Jag har testat ett flertal både analoga och usb-headset, utan och med ett dedikerat ljudkort, och det är verkligen som natt och dag när man väl byter upp sitt ljudkort. Både i spel och musik. Det är på en helt annan nivå.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.