Permalänk
Medlem

Datorn vill inte boota

Hej.

Tänkte installera om en polares gamla dator från XP till Windows 7 men den bara låser sig efter boot, och det kommer bara fram en svartskärm med vit text rad

BILD:
länk den vita text raden

Gammal dator:

AMD athlon 64 3000+
2GHz
1,5gb ram
radeon x850

Visa signatur

byggde min första dator 2002 =)

Permalänk
Hedersmedlem

Har du en äkta W7 skiva när du installerar? Text? Vart ser du den texten, eller det är arabiska? Vad står det isf?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

skivan är inte äkta men jag har installera kanske 5 datorer innan med samma skiva, näe text kanske var att ta i krumelurer kanske är ett bättre ord...

Visa signatur

byggde min första dator 2002 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OneK:

skivan är inte äkta men jag har installera kanske 5 datorer innan med samma skiva, näe text kanske var att ta i krumelurer kanske är ett bättre ord...

Gör en ny skiva och testa om det löser ditt problem.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

jag får testa det

Visa signatur

byggde min första dator 2002 =)

Permalänk
Hedersmedlem

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)