Permalänk
Medlem

Ny mobil!!! Tips?!

Tjena. Dax att införskaffa en ny lur då min börjar bli gammal och seg O pappa tycker den borde gå i pension. Vad är det för nya mobiler som släppts?

Krav: Stor skärm,bra mycket minne,bra kamera,superamoled skärm, gärna bra bas i den också.. Använder mest mobiler till att surfa så bra internet är ett stort +. Ringa,smsa,ta foton,spela spel & lyssna på musik så vad rekommenderas?

P.S känner ni till något bra abonnemang med många erbjudanden och inte över 450:- (helst mindre) så får ni gärna länka. En operatör med bra tekning. har nu haft Telenor och är hyffsat nöjd med dom...

MVH Jocke

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Det är väl bara Samsung som använder super amoled? I så fall är det Galaxy S5 som gäller eller Note 3.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det är väl bara Samsung som använder super amoled? I så fall är det Galaxy S5 som gäller eller Note 3.

Korrekt. Super AMOLED är Samsungs egna skärmar, så det minskar spannet valbara mobiler ganska radikalt. Men köp en Samsung Galaxy S5...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Skulle valt en Sony Xperia Z2 före s5 alla dagar i veckan.

Permalänk
Skrivet av ragequit:

Skulle valt en Sony Xperia Z2 före s5 alla dagar i veckan.

Ska jag göra i alla fall!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det är väl bara Samsung som använder super amoled? I så fall är det Galaxy S5 som gäller eller Note 3.

Skrivet av Wifi:

Korrekt. Super AMOLED är Samsungs egna skärmar, så det minskar spannet valbara mobiler ganska radikalt. Men köp en Samsung Galaxy S5...

Jaha så superamoled var bara till samsung.

Kanske, men baksidan på S5 är ju fulare än en parkbänk från 70talet

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Tjena. Dax att införskaffa en ny lur då min börjar bli gammal och seg O pappa tycker den borde gå i pension. Vad är det för nya mobiler som släppts?

Krav: Stor skärm,bra mycket minne,bra kamera,superamoled skärm, gärna bra bas i den också.. Använder mest mobiler till att surfa så bra internet är ett stort +. Ringa,smsa,ta foton,spela spel & lyssna på musik så vad rekommenderas?

P.S känner ni till något bra abonnemang med många erbjudanden och inte över 450:- (helst mindre) så får ni gärna länka. En operatör med bra tekning. har nu haft Telenor och är hyffsat nöjd med dom...

MVH Jocke

Nokias lumia telefoner är ju högaktuella, kommer en my modell, 930, snart. Jämför den med 920/925, 1020 och 1520. Läs även på lite om Windows phone och nokias egna appar/tekniker (navigation, musik, glance som exempel)

Windows phone är bättre optimerat än android så stirra dig inte blind på CPU specs och liknande. Går ej jämföra hårdvaran över olika plattformar (iOS/android/WP) rakt av.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men hallå om jag nu väljer en S5 med 4G vilket abonnemang ska jag ha. hittar inget under 550:-

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Men hallå om jag nu väljer en S5 med 4G vilket abonnemang ska jag ha. hittar inget under 550:-

Vad behöver du i from av samtal och sms?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Men hallå om jag nu väljer en S5 med 4G vilket abonnemang ska jag ha. hittar inget under 550:-

Comviq Fastpris? http://webbutik.comviq.se/galaxy-s5.html?s=119

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Vad behöver du i from av samtal och sms?

Använder mest Surf & Musik..

Sms & Samtal använder jag lika ofta som du köper bil, Nej men använder bara det inom familjen, Och några polare då & då

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Använder mest Surf & Musik..

Sms & Samtal använder jag lika ofta som du köper bil, Nej men använder bara det inom familjen, Och några polare då & då

Så fel det kan bli, tänkte inte att alla S5 har 4G hastighet

Facepalm

Dold text

men har nu bestämt mig för en Vit S5 med 2GB surf,fria samtal,fria sms/mms för 449:-/mån hos Telenor. någon som vill kritisera eller ge tips får ni gärna göra det..

Det här är ju som på julafton

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Avstängd

Sony Xperia Z, den första är bra nog och du får den billigt idag. Den är dessutom snyggast.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Tjena. Dax att införskaffa en ny lur då min börjar bli gammal och seg O pappa tycker den borde gå i pension. Vad är det för nya mobiler som släppts?

Krav: Stor skärm,bra mycket minne,bra kamera,superamoled skärm, gärna bra bas i den också.. Använder mest mobiler till att surfa så bra internet är ett stort +. Ringa,smsa,ta foton,spela spel & lyssna på musik så vad rekommenderas?

P.S känner ni till något bra abonnemang med många erbjudanden och inte över 450:- (helst mindre) så får ni gärna länka. En operatör med bra tekning. har nu haft Telenor och är hyffsat nöjd med dom...

MVH Jocke

Jag kör själv en Lumia 1520.

Stor riktigt fin skärm, rapp telefon, bra kamera, gratis navigation (många länder i världen), bra byggkvalite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Så fel det kan bli, tänkte inte att alla S5 har 4G hastighet

Facepalm

Dold text

men har nu bestämt mig för en Vit S5 med 2GB surf,fria samtal,fria sms/mms för 449:-/mån hos Telenor. någon som vill kritisera eller ge tips får ni gärna göra det..

Det här är ju som på julafton

Varför har du bestämt dig för en S5?

Permalänk
Skrivet av arision:

Så fel det kan bli, tänkte inte att alla S5 har 4G hastighet

Facepalm

Dold text

men har nu bestämt mig för en Vit S5 med 2GB surf,fria samtal,fria sms/mms för 449:-/mån hos Telenor. någon som vill kritisera eller ge tips får ni gärna göra det..

Det här är ju som på julafton

Comviq har det samma, Fast 3gb surf och 445kr månaden.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

kör med sony Xepria Z och är riktigt nöjd med den kan kännas lite kantig men man överlever

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Använder mest Surf & Musik..

Sms & Samtal använder jag lika ofta som du köper bil, Nej men använder bara det inom familjen, Och några polare då & då

men har nu bestämt mig för en Vit S5 med 2GB surf,fria samtal,fria sms/mms för 449:-/mån hos Telenor. någon som vill kritisera eller ge tips får ni gärna göra det..

Det här är ju som på julafton

Telenor kostar i regel 100kr extra utan att ge något tillbaka, för dig som inte ringer och skickar sms är det abonnemanget helt fel. Rekommenderar mitt abonnemang hos tre, 3Surf Max 10gb för 328kr/månad, samtal och sms kostar extra men bör inte bli mer än en tjuga och de extra 8gb i månaden kommer ge dig mycket mer nöje.

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/Samsung---Gal...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

https://play.google.com/store/devices/details/Nexus_5_32_GB_s...
Sen skaffar du valfritt kontantkort med önskad surf.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockers:

Varför har du bestämt dig för en S5?

Kändes rätt val, jag gillade den starkt.En polare hade med den och den var riktigt trevlig.Har nu haft Iphone 4S 2 år och kändes att man måste testa något nytt

Skrivet av Grönis:

kör med sony Xepria Z och är riktigt nöjd med den kan kännas lite kantig men man överlever

Nja,Känner rätt starkt för S5

Skrivet av Cruentusa:

Telenor kostar i regel 100kr extra utan att ge något tillbaka, för dig som inte ringer och skickar sms är det abonnemanget helt fel. Rekommenderar mitt abonnemang hos tre, 3Surf Max 10gb för 328kr/månad, samtal och sms kostar extra men bör inte bli mer än en tjuga och de extra 8gb i månaden kommer ge dig mycket mer nöje.

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/Samsung---Gal...

Sh*t, Riktigt bra abonnemang. perfekt för mig, ska tänka över tipsen ni har gett mig

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Nexus 5.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Telenor kostar i regel 100kr extra utan att ge något tillbaka, för dig som inte ringer och skickar sms är det abonnemanget helt fel. Rekommenderar mitt abonnemang hos tre, 3Surf Max 10gb för 328kr/månad, samtal och sms kostar extra men bör inte bli mer än en tjuga och de extra 8gb i månaden kommer ge dig mycket mer nöje.

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/Samsung---Gal...

Men är det bara abonnemanget som kostar 328:-/mån eller ingår mobilen.. annars blir det ju sketa dyrt ju xD

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Men är det bara abonnemanget som kostar 328:-/mån eller ingår mobilen.. annars blir det ju sketa dyrt ju xD

Med mobilen

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arision:

Men är det bara abonnemanget som kostar 328:-/mån eller ingår mobilen.. annars blir det ju sketa dyrt ju xD

Mobilen ingår i det priset i det abonnemanet

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Skrivet av arision:

Men är det bara abonnemanget som kostar 328:-/mån eller ingår mobilen.. annars blir det ju sketa dyrt ju xD

om du lägger den i varukorgen så ser du att det är med mobilen för 328:- eller 417:- om du vill ha med extra drulleförsäkring.

29:-/mån för mobilen 299:-/mån för abonnemanget

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har direktmail till säljare både inom 3 och telenor.
Pm ifall intresse finns. kanske kan göra en bättre deal.

Permalänk

Antingen

http://www.sweclockers.com/nyhet/18649-oneplus-presenterar-on...

64GB internminne för 2849 kronor, Snapdragon 801, 3GB RAM, Japan LTPS IPS 1080p screen, 13mp kamera, Gorilla glass 3, gjord i Magnesium och för att avsluta meningen, Cyanogenmod

Eller Sony Xperia Z2 som kommer om en vecka!

Permalänk
Skrivet av arision:

Så fel det kan bli, tänkte inte att alla S5 har 4G hastighet

Facepalm

Dold text

men har nu bestämt mig för en Vit S5 med 2GB surf,fria samtal,fria sms/mms för 449:-/mån hos Telenor. någon som vill kritisera eller ge tips får ni gärna göra det..

Det här är ju som på julafton

För 79kr/månad så får du obegränsad surf

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Oppo Find 7, borde vara intressant om du är fotointresserad och kan importera från china.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk

Lite offthread men skulle va schysst om någon kan svara ja eller nej.

Jag köpte en HTC One förra sommaren på 3 med 3Surf max, de höll på att säga att den inte fanns i deras system för det priset (328kr) per månad och att det minsta man kunde betala var 449+ samtal & sms. Själv skulle jag aldrig gått med på det men farsan var stressad och pallade inte bry sig så är glad jag ens fick den. Annars funkar den perfa och utan problem sen är väl priset en annan femma men undrar om någon vet hur man kanske skulle kunna få tillbaka dem 1500kr man lagt extra?

Dold text