Windows 8.2 med startmeny till hösten

Permalänk
Melding Plague

Windows 8.2 med startmeny till hösten

Färska rykten talar för att startmenyn till Windows 8 introduceras till hösten och att Microsoft planerar en ny version av gränssnittet Modern UI till Windows 9, som även kan bli gratis.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har det tagit så lång tid att få tillbaka en liten startmeny

Permalänk
Avstängd

Det var ett enormt misstag av Microsoft att ta bort startmenyn.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför MS inte gav update 1 namnet Windows 8.1.1

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Testpilot

Så det tog bara över 2 ½ år för MS att lyssna på vad folket vill ha!

Grattis, nu kanske man faktiskt kan överväga att köra W8 på heltid och inte bara ge det "chanser" som man sedan ångrar sig med och går tillbaka till W7.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Hade själv hoppats det kom under sommaren.

Permalänk
Medlem

Skål Ozzed

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bah. Trodde den skulle komma inom en månad eller så. Tråkigt

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Citat:

vissa anser att det är värt att göra en stor affär av startmenyns återkomst

Nej, den bör har vart med från första början, men visst, mjölka på.

Permalänk
Medlem

Börjar likna nåt, bara man kan få bort hippie-tjafset till höger på menyn så.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Får hoppas att Aero eller något liknande kommer tillbaks med Win9.
Finputsa utseendet så äre klart.

Permalänk
Medlem

Från ett misstag till nästa "Windows cloud" hoppas dom driver med mig.

Hoppas innerligt att det inte är något som slår.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Inaktiv

Skall bli gött att kunna köra Apparna i fönster, gillar verkligen vissa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogun-r:

Från ett misstag till nästa "Windows cloud" hoppas dom driver med mig.

Hoppas innerligt att det inte är något som slår.

Hoppas verkligen att det är något som slår, molnet är framtiden! Även för operativsystem. Snart behöver man väl bara visa sig för en dator och så är man inloggad med alla sina spel, inställningar osv (typ som på Xbox One). Möjligheterna är oändliga!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag tycker om 8an även utan start meny, vad är så viktigt, högerklicka så får ni upp flikar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Gött , gissade på att de skulle släppa detta i samband med Windows 7 supporten som försvinner i januari.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hoppas verkligen att det är något som slår, molnet är framtiden! Även för operativsystem. Snart behöver man väl bara visa sig för en dator och så är man inloggad med alla sina spel, inställningar osv (typ som på Xbox One). Möjligheterna är oändliga!

Molnet är verkligen framtiden, särskilt ifall internet går ner och man inte längre har tillgång till sin dator. Det går ju jättebra om allt man gör är att spela, men nu är det ju inte alla som bara gör det på sin dator.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Hoppas verkligen att det är något som slår, molnet är framtiden! Även för operativsystem. Snart behöver man väl bara visa sig för en dator och så är man inloggad med alla sina spel, inställningar osv (typ som på Xbox One). Möjligheterna är oändliga!

Nej tack. Jag betalar för datorn och då vill jag att den ska vara min och inte ha massa MS/NSA/FRA och liknande skitar som rotar i den och bestämmer vad jag kan göra med den.

Den som gillar polis stat kan väl köra windows 8+ (de trycker som fan på att man ska köra live login) men för resten är det knappast ett vettigt alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Skall bli gött att kunna köra Apparna i fönster, gillar verkligen vissa

Vanliga program, som det alltid funnits? "Appar" är bara en hype.

Skrivet av strejf:

Hoppas verkligen att det är något som slår, molnet är framtiden! Även för operativsystem. Snart behöver man väl bara visa sig för en dator och så är man inloggad med alla sina spel, inställningar osv (typ som på Xbox One). Möjligheterna är oändliga!

Så du tycker det är okej att man är tvungen och vara ansluten till internet för att det ska funka? Om ens router dör, eller internet dör, ska man då inte kunna göra ett skit med sin dator? *** raderat *** Det har ju tom visats sig många ggr där molnet varit en nackdel, även Ikea talar om att vinsten är lite, för problemen ökar och säkerheten riskeras av molnet. Det låter bra i teorin, men är en helt annan sak i praktiken.

Att vara oberoende på vilken dator finns det ju, kallas för AD och domäner, så har man alla sina filer oberoende på vilken dator man sitter. Finns massvis med sådana lösningar.

Det känns mest som man tar en sak, ger den ett nytt utseende, och sen vips kallar det för en ny produkt för att man inte kan komma på något nytt och fräscht. Man bara paketerar om och försöker sälja gamla funktioner med nytt utseende.

Redigerat § 1.2
Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hoppas verkligen att det är något som slår, molnet är framtiden! Även för operativsystem. Snart behöver man väl bara visa sig för en dator och så är man inloggad med alla sina spel, inställningar osv (typ som på Xbox One). Möjligheterna är oändliga!

Det händer faktiskt att internet går ner. Ja tom om man som jag har fiber. Det är inte ofta, tom väldigt sällan. Men den dagen det händer då blir man förbannad, speciellt om man har hela OSet på molnet.

Folk skaffar SSD för att snabba upp OSet så mycket som möjligt. Finns inte en chans att OSet på molnet skulle bli lika snabbt som på en SSD.

Du kan hälsa dina kumpaner på MS att om dom går över till cloud så kommer jag lämna Windows med 100% sannolikhet. Punkt slut!

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefan Lundmark:

Molnet är verkligen framtiden, särskilt ifall internet går ner och man inte längre har tillgång till sin dator. Det går ju jättebra om allt man gör är att spela, men nu är det ju inte alla som bara gör det på sin dator.

Jag kan inte minnas senaste gången jag var utan uppkoppling till internet och då bor jag ändå i en mindre stad i Norrland. Att ej vara uppkopplad är självklart _inte_ #framtiden och är därför ett ej giltigt argument när vi diskuterar #framtiden och molnet.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

W8.1 är alldeles underbart, och nu blir det bara bättre till höstens mörker, vad gla' jag blir!

Permalänk
Medlem

Om Windows 9 ändå ska komma snart så kan man ju lika gärna vänta på Windows 9 istället för Windows 8.2 om det ändå bara är någon/några månader i mellan. Självklart bara en spekulation men jag känner inte att jag orkar ominstallera och fixa åttan för att sedan se nian komma några månader efter, om man nu sitter med sjuan idag.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Citat:

...där vissa anser att det är värt att göra en stor affär av startmenyns återkomst.

Rent PR-mässigt borde de göra så. Att den förr eller senare skulle komma tillbaka var givet första dagen man fick se vad Modern UI (f.d. Metro) skulle innebära. Varför? Det var inte gjort för de datorer som majoriteten av oss sitter på vad än de mest naiva individerna hävdar.

IMO de borde fortfarande separera Modern UI från Windows helt och låta det stå på egna fötter i plattvärlden. Microsoft har ju inte lyckats nämnvärt på den marknaden eller med att överträffa sin föregångare på PC-marknaden så det är ingen dunderkombo att baka ihop dessa. Det står väl bevisat efter två års försök snart.

Hoppas också det blir lättare med lokalt konto när man installerar 8.2 för den delen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Santrik:

W8.1 är alldeles underbart, och nu blir det bara bättre till höstens mörker, vad gla' jag blir!

Ja, det är fantastiskt bra och blir hela tiden bättre "konkurrenterna" har verkligen något att bita i.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Skönt, kanske blir tyst på allt gnäll nu då?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Börjar likna nåt, bara man kan få bort hippie-tjafset till höger på menyn så.

Tycker den delen är det bästa med hela startmenyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja, det är fantastiskt bra och blir hela tiden bättre "konkurrenterna" har verkligen något att bita i.

Kul att det är helt fantastiskt nu, när du tidigare hatat iden om att återinföra startmenyn, but hey, du har alltid hurrat det MS gör, även om du tidigare snackat skit om saker de gjort senare och sen hyllat dem.

Vet inte vilka du menar med konkurrenter, om det är äldre OS som Windows 7 eller XP for example. Känner inte att Linux/Mac OSX är någon direkt konkurrent precis, de är lite som päron och äpplen.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tozzi:

Kul att det är helt fantastiskt nu, när du tidigare hatat iden om att återinföra startmenyn, but hey, du har alltid hurrat det MS gör, även om du tidigare snackat skit om saker de gjort senare och sen hyllat dem.

Vet inte vilka du menar med konkurrenter, om det är äldre OS som Windows 7 eller XP for example. Känner inte att Linux/Mac OSX är någon direkt konkurrent precis, de är lite som päron och äpplen.

Nej det var fantastiskt ända sedan 8.0 enligt mig. Windows 7 var också mycket bra, med betoning på var.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tozzi:

Vanliga program, som det alltid funnits? "Appar" är bara en hype.

Jag använder mailprogrammet, kalendern, reddit, fjärrskrivbord, fliboard och många andra dagligen då jag tycker att de är bättre än alternativen. Skulle gärna köra det på min stationära dator också men jag tycker det blir lite mycket med 27" mail.