Drivrutinen för extern hårddisk hittas, men ett fel uppstod när drivrutinen skulle installeras

Permalänk
Medlem

Drivrutinen för extern hårddisk hittas, men ett fel uppstod när drivrutinen skulle installeras

Hej på er!
Köpte mig en extern hårddisk dvs en Adata HV620 500GB, de som jag ha problem med är att en drivrutin verka inte vilja uppdateras trots allt så hitta datorn drivrutinen. Ha testat andra usb-portar men funka trots allt inte. Så finns de nånstans man kan få tag på o uppdatera manuellt driven.. för de hittar jag ej kollade även på deras hemsida Adata men hittade inget.

Kan också tillägga att ja testade med en annan dator o de funkade med ex.. HDD:e men också till android med, så undrar varför de inte funka på hp pavilion dv6 då?

*USB-masslagringsenheten (Kod 28) verka som att de är problemet men som sagt vet inte.

Ja är tacksam för att få hjälp!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Det är inte drivrutin till din HDD du ska ha utan till din USB kontroller, dessa hittas på hemsidan för ditt moderkort eller i ditt fall då du har en HP på HP's hemsida.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det är inte drivrutin till din HDD du ska ha utan till din USB kontroller, dessa hittas på hemsidan för ditt moderkort eller i ditt fall då du har en HP på HP's hemsida.

Aa okej, så om jag förstå rätt så är de ett program jag ska ha då eller, i så fall vilket? gärna nån länk på de.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Aa okej, så om jag förstå rätt så är de ett program jag ska ha då eller, i så fall vilket? gärna nån länk på de.

Nej du ska inte ha något program, du behöver drivrutinen för just din dator, och någon direktlänk kan jag inte ge då jag inte vet exakt modell på din burk.
Det finns hur många olika modeller som helst av Pavillion DV6 så bara det namnet räcker inte långt för att hitta rätt på hemsidan.

Men gå in på http://www8.hp.com/se/sv/drivers.html och skriv in vad du har så hamnar du rätt.
Prövade själv att skriva in bara Pavillion DV6 och fick detta till svar "Fler än 100 produkter innehåller ordet 'pavillion dv6'" så se till att du har modelnumret tillgängligt

Annars borde väl drivrutinen ligga på eventuella skivor du borde fått med datorn.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nej du ska inte ha något program, du behöver drivrutinen för just din dator, och någon direktlänk kan jag inte ge då jag inte vet exakt modell på din burk.
Det finns hur många olika modeller som helst av Pavillion DV6 så bara det namnet räcker inte långt för att hitta rätt på hemsidan.

Men gå in på http://www8.hp.com/se/sv/drivers.html och skriv in vad du har så hamnar du rätt.
Prövade själv att skriva in bara Pavillion DV6 och fick detta till svar "Fler än 100 produkter innehåller ordet 'pavillion dv6'" så se till att du har modelnumret tillgängligt

Annars borde väl drivrutinen ligga på eventuella skivor du borde fått med datorn.

Okej så de är bara en drivrutin ja ska ha så funka de, datorn heter annars HP Pavilion dv6-6c52eo Entertainment Notebook PC om du hade lust o hjälpa mig o få fram nån rätt drivrutin? är inte så insatt just drivers. Jo de finns en hel del Pavilion DV6.

Japp fick 4 skivor från hp

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Om en drivrutin är gammal så lär flera vara det så du kan lika gärna uppdatera de andra också. Läs text, datum och fundera en stund. Stressa inte. Du ser vilka som kallas för drivrutiner. Låt de andra vara tills du orkat läsa vad de gör. Annars är det bara att testa sig fram.

Du kan börja med att försöka själv.
Klistrar man in dv6-6c52eo i sökrutan får man upp 1 dator.
Sen frågar dom efter Windows versionen du använder. Ganska svårt för oss att veta det.

Permalänk

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4132&l...

Där kan du välja rätta drivrutiner till din dator. Välj "Skanna nu" så kan du ju se om det är något annat du skulle behöva.