Laggar som bara den?

Permalänk
Medlem

Laggar som bara den?

Hade 1250 ping sen pallade jag inte mer.. jävla skitspel ska dom aldrig få fix på dett lag som verkar komma hela tiden då och då??? tur man inte spelar hc lol...

Permalänk

Verkar vara alla blizzardspel, WoW är också helt ospelbart just nu. Gissar att de har någon form av nätverksproblem som ställer till det för hela deras serverpark.

Permalänk
Medlem

Säkert deras andra "services" som blir ddosade..

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Mjo pågått till och från ett tag nu, de flesta verkar haft strul efter senaste patchen men det kan ju bara vara en tillfällighet men ja jag har inte haft strul förrän idag och förlorade min HC gubbe på det, mindre nöjd just nu.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Hedersmedlem

Säkert någon apa som ddos:ar. Jag ville bara spela lite dataspel efter jubb.. :´(

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Inte mycket till information ifrån Blizzard heller , riktigt dåligt kan man ju tycka. Hoppas att det fungerar bättre imorgon!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Inte mycket till information ifrån Blizzard heller , riktigt dåligt kan man ju tycka. Hoppas att det fungerar bättre imorgon!

Fast dem vill inte avslöja själva problemen dem har så folk utnyttjar det men dem har iallafall sagt att det är fel :/.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk

Själv ser jag det som en fördel att man teleporteras runt hela tiden istället för att gå. /s

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

"it´s a busy day for battle-net....."
estimated wait ~11min

tragiskt

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Det står ju när man loggar in i spelet i notis rutan till höger "we are having some technical issues blabla" så nog finns det info allt.
Men jag hoppas verkligen dom fixar den här skiten nu under mantenance för om jag inte kan spela efter jobbet blir jag lite grinig.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Det står ju när man loggar in i spelet i notis rutan till höger "we are having some technical issues blabla" så nog finns det info allt.
Men jag hoppas verkligen dom fixar den här skiten nu under mantenance för om jag inte kan spela efter jobbet blir jag lite grinig.

Jo men igår kom jag inte så långt att jag såg den rutan, utan bara en liten fyrkantig ruta där ovanstående stod.

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Mycket konstiga saker som hände igår. En polare fastnade i vårt spel. Han var inte med i partyt men vi kunde inte bjuda in en fjärde person. Sen när han kom tillbaka kunde han inte joina igen. Inte spela på något annat spel heller då han var med i ett annat party.

Var tvungen att disbanda partyt och starta nytt spel för att få in honom igen.

Fick sänka till Normal på HC för att vara någorlunda säker. Löste sig dock kring 22 då det började flyta på igen och man kunde öka svårighetsgraden igen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Enligt twitter så är det ok nu?

https://twitter.com/BlizzardCSEU_EN

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Mycket konstiga saker som hände igår. En polare fastnade i vårt spel. Han var inte med i partyt men vi kunde inte bjuda in en fjärde person. Sen när han kom tillbaka kunde han inte joina igen. Inte spela på något annat spel heller då han var med i ett annat party.

Var tvungen att disbanda partyt och starta nytt spel för att få in honom igen.

Fick sänka till Normal på HC för att vara någorlunda säker. Löste sig dock kring 22 då det började flyta på igen och man kunde öka svårighetsgraden igen.

Jag tycker det är för risky att köra HC på normal till och med.
Jag dog med min softcore karaktär på normal för jag stod och rubberbandade i Archon-strålar hur länge som helst, kunde inte attackera, hoppade bara omkring på skärmen utan att göra någon nytta. Förlorade bara 145 miljoner bonus pool xp som ackumulerats... men det hade ju varit fett tragiskt att dö med en HC-karaktär på det viset.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Jag tycker det är för risky att köra HC på normal till och med.
Jag dog med min softcore karaktär på normal för jag stod och rubberbandade i Archon-strålar hur länge som helst, kunde inte attackera, hoppade bara omkring på skärmen utan att göra någon nytta. Förlorade bara 145 miljoner bonus pool xp som ackumulerats... men det hade ju varit fett tragiskt att dö med en HC-karaktär på det viset.

hehe, det är därför det kallas HC
Men ja, det var helt galet. Helt plötsligt stod man i archonstrålar och det brann runt omkring en och det var gubbar som sprängdes. Tur man har 600k hälsa och en regen som tar tillbaka det mesta av vad man blir skadad på normal

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Låser då tråden saknar en vettig frågeformulering/gnälltråd.

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.

screamin-daemon
Moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...