Speltorka :/ (speltips sökes)

Permalänk
Medlem

Speltorka :/ (speltips sökes)

Letar efter lite nya spel att spela, jag spelar det mesta (men föredrar oftast FPS och RTS)

spelar ingen roll om det är singleplayer eller multiplayer

Det jag spelar mest just nu är:
DayZ (går inte att spela med buggen som gör att man kan skjuta genom väggar..)
Arma 3 (tipsa gärna om missions osv)
Arma 2
Battlefield 4 (tråkigt för att alla som spelar är helt värdelösa jämfört med mig, och jag är inte bra..)
minecraft (vanilla och FTB)

Har funderat på att testa Wargame Red Dragon men känns som att skillcapen är alldelles för hög för att jag ens skulle orka försöka lära mig det
(Gillade R.U.S.E när det var gratis demo/beta på steam, och Red Dragon verkar vara liknande fast seriösare(?))

alla tips uppskattas, tack i förväg

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

testat Planetside 2?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

testat Planetside 2?

Ja, det var inte min typ av spel

Vet egentligen inte varför jag inte gillade det, kanske ska det en andra chans

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Deus Ex serien mycket uppskattat och trevlig spelkampanj att spela igenom.
Med mycket intriger samt en spelupplevelse till många andra singelplayer lir inte har.
Eller varför inte dra igenom Half-Life vilket man aldrig tröttnar på.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 540 Cube White | Corsair HX 620W | MSI Z77-MPOWER | Intel Core i7 3770K 4,4 Ghz (Ivy Bridge) | Corsair H100i | Corsair 16GB (2x8049MB) CL9 2400Mhz VENGEANCE RED | Samsung Samsung 840-Series 120GB | Intel 540 250GB | 500GB Samsung F3 7200rpm SATA 3Gbit/s|EVGA 980 SC Referens | Asus Rog Swift PQ279Q G-SYNC 165Hz | BenQ XL2420T 144Hz | Sennheiser PC363D |

Permalänk
Medlem

War of the Vikings är ett jävligt action packat kul spel som jag har haft väldigt roligt med där man spelar som vikingar eller Saxare och slåss i tredje person. Man kan hoppa in och bara hugga av några huvuden eller joina någon mer seriös server och köra lite taktik. Precis kommit ut ur betan så kommer nog inte vara rea på ett tag men det kostar bara typ 150 till att börja med. Faster Than Light är också sjukt kul spel som precis har fått en stor uppdatering. Rouge like där man styr ett rymdskepp och äventyrar. Annars måste man ju också alltid tipsa om det fantastiska spelat Portal 1 och 2 som är på rea just nu på Steam.

Permalänk
Medlem

Om du inte har provat Borderlands serien så rekommenderar jag det starkt, en utav mina stora favoriter, speciellt om du har en polare att köra co op med(4 kan spela samtidigt) bra humor i spelet också så man får sig några bra skratt under spelets gång

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Kanske Counter Strike: Global offensive. Riktigt beroendeframkallande när man fastnar för det. Billigt också!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd

Hearthstone
Titanfall
CS:GO
League of Legends/DOTA2

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Testat xonotic:http://www.xonotic.org/
det är gratis och funkar även till linux

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

World of Tanks

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Mass effect serien?
Borderlands

Permalänk
Medlem

DotA 2 är alltid kul, Banished, Morrowind, Dark Souls, Outlast.

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Frilansskribent

War of the Vikings är riktigt roligt!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Euro truck simulator 2 är väldigt underhållande och billigt.

Permalänk

Farcry 3 . grym story + väldigt billigt.
Skyrim - grym gameplay.
Blacklight Retribution - Ett utav de bästa shooter spelen jag kört + det är gratis!
Mass Effect serien - aldrig kört men verkar bra och kommer definitivt spela nångång.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Letar efter lite nya spel att spela, jag spelar det mesta (men föredrar oftast FPS och RTS)

spelar ingen roll om det är singleplayer eller multiplayer

Det jag spelar mest just nu är:
DayZ (går inte att spela med buggen som gör att man kan skjuta genom väggar..)
Arma 3 (tipsa gärna om missions osv)
Arma 2
Battlefield 4 (tråkigt för att alla som spelar är helt värdelösa jämfört med mig, och jag är inte bra..)
minecraft (vanilla och FTB)

Har funderat på att testa Wargame Red Dragon men känns som att skillcapen är alldelles för hög för att jag ens skulle orka försöka lära mig det
(Gillade R.U.S.E när det var gratis demo/beta på steam, och Red Dragon verkar vara liknande fast seriösare(?))

alla tips uppskattas, tack i förväg

Wargame är klart kul. Visst, det är en inlärningskurva och en del att ha koll på, men det är ju inte direkt som Hearts Of Iron 3. Det är mycket sunt förnuft och rätt realistiskt. T.ex, ha inte infanteri i det öppna, använd skydd så mycket det går, se till att spana innan du gör något, o.s.v. Jag rekommenderar Red Dragon framför de tidigare två om du ska köra skirmishes mot AI:n, för den är klart bättre i Red Dragon. Personligen så tycker jag strider mot AI:n med en polare är riktigt kul, men det finns gott om publika multiplayermatcher att lira om man gillar det.

Permalänk
Medlem

Röstar också för World of tanks.

Vad heter du på battlelog ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Vet inte om de spelar Blacklight: retribution längre men annars var det väldigt kul tyckte jag.
Annars finns det en stark spelarbas hos Titanfall, vi får se hur länge det varar p.g.a dlc mappacks osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

FTL: Faster than light är ganska kul, var dock beredd på att dö mycket

Det finns några bra mods med om man är intresserad av det: https://www.youtube.com/watch?v=xEJgk7oZe6w (En av de bättre)

Sen verkar Papers please kul som fan med, fast inte hunnit spela det ännu... Även Don't Starve är ett nice spel, ny exp ute nyligen, som jag heller inte hunnit med...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Skyrim.
Spelade själv 300 timmar på en karaktär först, sen så har jag börjat igen, kan inte sluta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Letar efter lite nya spel att spela, jag spelar det mesta (men föredrar oftast FPS och RTS)

spelar ingen roll om det är singleplayer eller multiplayer

Det jag spelar mest just nu är:
DayZ (går inte att spela med buggen som gör att man kan skjuta genom väggar..)
Arma 3 (tipsa gärna om missions osv)
Arma 2
Battlefield 4 (tråkigt för att alla som spelar är helt värdelösa jämfört med mig, och jag är inte bra..)
minecraft (vanilla och FTB)

Har funderat på att testa Wargame Red Dragon men känns som att skillcapen är alldelles för hög för att jag ens skulle orka försöka lära mig det
(Gillade R.U.S.E när det var gratis demo/beta på steam, och Red Dragon verkar vara liknande fast seriösare(?))

alla tips uppskattas, tack i förväg

Dark souls 2, släpps natten till fredag. Är sjukt Hype'ad!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv

Warframe är kul det med..

Permalänk
Entusiast

Kört Fallout?

Permalänk

hade exakt samma för bara någon månad sedan. sen börja jag spela cs go. =D

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Började precis lira Splinter cell Blacklist. Det verkar ha potential att vara riktigt kul. Du kan spela både Rambo eller sneaky sneaky.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Diablo 3?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed 2, Assassin's creed: Brotherhood och Assassin's creed: Revelations, om du uppskattar en fantastisk miljö i spel, en bra story och pussel.
Resten av spelen i serien kan du strunta i imho.

Uncharted-serien om du, som jag, gillar ett cruise-along-spel med en intressant story.

God of War-serien om du gillar episkt drama, vrede och hämndlystenhet.

Zelda: Skyward Sword är ett underbart spel i mina ögon men om du ogillar wii-mote så håll dig borta.

Portal 1 och 2, givetvis.

Project M - är ett mod och en sorts blandning mellan super smash bros melee och brawl, går att köras online mot andra på pc.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Hjälpsam

Bästa sättet att gnugga geniknölar, leka i sandlåda och ha jäkligt roligt
https://kerbalspaceprogram.com/

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag gillar Tomb Raider (2013)

Permalänk
Medlem

Total War: Rome 2/Shogun 2. Bästa blandningen av RTS och episk campaign!

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers