Nytt köp, budget 10-20 fiskar

Permalänk

Nytt köp, budget 10-20 fiskar

Hej, söker nämligen en prisvärd lappis nu för att kunna mobalisera gamingen lite.. Spelar lite bf4, wow osv.

Kikat mycket på http://www.inet.se/produkt/1971822/msi-gs60-2pe-071ne-i7-16gb...

Samtidigt http://www.inet.se/produkt/1971699/msi-gt60-2pe-677ne-i7-16gb...

Men gillar gs60 mycket. Slim är ett stort plus. Men frågan är också - kommer denna komma med 880m sedan?

Krav; Inte över 15,6", hålla ett par år framåt!, klara dem nyare spelen utan problem. Medveten om att högsta inställningar med flyt är bara att glömma men så nära man kan komma. Alla råd är värda!

Eller ska man helt enkelt vänta på nästa generation?

Med vänlig hälsning!

Visa signatur

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Permalänk
Medlem

Vilken typ av fisk, mört eller laxar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Vilken typ av fisk, mört eller laxar ?

Tror han menar torsk.

Permalänk

Oavsett vilken fisk det handlar om, kanske inte sill dock, så hade jag satsat på GT60 på grund av upplösningen

Permalänk

Visst är 3k samt ips lockande men vad gör det för nytta när det inte går att driva runt med acceptabla framrates?

Visa signatur

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Permalänk
Skrivet av emanuels99:

Visst är 3k samt ips lockande men vad gör det för nytta när det inte går att driva runt med acceptabla framrates?

Då har du mer eller mindre besvarat din egen fråga om vilken det är som gäller

Dock så kan jag inte svara på om GS60 kommer att komma med 880M. Om den gör det eller om det finns möjlighet att uppgradera, så är det en riktigt schysst laptop!

Permalänk
Medlem

Importera Razer blade kanske? Den är ju slimmad i vart fall

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Importera Razer blade kanske? Den är ju slimmad i vart fall

Installera typ 3 spel så har du fyllt den ssdn sen.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd

Bror på vilken fisk! Dem är ju olika värda. Hade du tänkt dig lax eller röding eller torsk?

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Skrivet av aleelo:

Bror på vilken fisk! Dem är ju olika värda. Hade du tänkt dig lax eller röding eller torsk?

Du tror inte mina förval ger dig en rymlig förklaring om vilken typ av fiskar jag menar?

Visa signatur

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Permalänk
Medlem

om du ska ha ngn nytta av att det är en laptop skulle jag kört på GS60, GT60 väger ju som en halv buss

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emanuels99:

Du tror inte mina förval ger dig en rymlig förklaring om vilken typ av fiskar jag menar?

Du fattar inte skämt?

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Skrivet av aleelo:

Du fattar inte skämt?

Jag fattar skämt, men skrattar sällan åt samma skämt fyra gånger.

Visa signatur

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av emanuels99:

Jag fattar skämt, men skrattar sällan åt samma skämt fyra gånger.

Hursomhelst så skrattade jag så jag grät åt din trådtitel så glad blev jag iaf, tack

OnT hade jag också kört på GS-modellen. Upplösningen på den andra var lite väl hög och frågan är om GPUn fixar det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Installera typ 3 spel så har du fyllt den ssdn sen.

Du kan ju få den i 512GB om du vill, då kostar den 2700$ vilket är 17,7k svenska sen får man dra på med moms så blir det 22125 och så kan man nog räkna med frakt så att priset kanske landar på 22.500. Lite över budget där, men man kan köpa 256GB versionen istället så landar priset inklusive moms på 19625 dock så kommer det förmodligen tillkomma frakt så i runda slängar 20.000.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag håller på och kollar runt på en laptop av ungefär samma anledning men slimmad är ett krav.

De laptops jag hittat är följande:

Gigabyte P35W v2
Denna gissar jag kommer vara ett bra pris på för hårdvaran man får men den sägs se lite plastig ut. Inget release datum än men ryktas komma i April/Maj.

Lenovo Y50
Kommer släppas som mest med 860m men ska komma med en 4k skärm. Jag tycker att den ser riktigt bra ut. Inget release datum än men ryktas släppas i Maj.

MSI GS60
För min del tror jag att det blir denna maskin men har tänkt vänta tills mer detaljer kommit om både Y50 och P35W v2. Vill veta vilket pris de hamnar på och vilka konfigurationer som kommer finnas till försäljning här i Sverige.

Dock hade Razer Blade funnits tillgänglig att köpa i Sverige så hade jag köpt den.

Permalänk
Skrivet av baston:

Jag håller på och kollar runt på en laptop av ungefär samma anledning men slimmad är ett krav.

De laptops jag hittat är följande:

Gigabyte P35W v2
Denna gissar jag kommer vara ett bra pris på för hårdvaran man får men den sägs se lite plastig ut. Inget release datum än men ryktas komma i April/Maj.

Lenovo Y50
Kommer släppas som mest med 860m men ska komma med en 4k skärm. Jag tycker att den ser riktigt bra ut. Inget release datum än men ryktas släppas i Maj.

MSI GS60
För min del tror jag att det blir denna maskin men har tänkt vänta tills mer detaljer kommit om både Y50 och P35W v2. Vill veta vilket pris de hamnar på och vilka konfigurationer som kommer finnas till försäljning här i Sverige.

Dock hade Razer Blade funnits tillgänglig att köpa i Sverige så hade jag köpt den.

Intressant! infon uppskattas

Visa signatur

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av baston:

Ang Lenovon, att driva en 4k skärm med ett 860M blir nog väldigt tungt tyvärr :/

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

FYI, jag är på väg att importera en Razer Blade 2014 512Gb
min beräknas skickas den 23 maj.

Största nackdelen (utöver momsen vid intag) är att man inte har svensk tangentbordsuppsättning, samt garanti-ärenden kan bli problematiskt, så man chansar ju lite där.

Tangentbordsuppsättningen stör jag mig inte på, knapparna sitter ju rätt, man tittar ju inte på dem när man skriver ändå

Skulle det bli fel på den, får jag bita i det sura äpplet och skita i garanti och försöka få den lagad i Sverige (åtminstonde tills den tid då Razer börjar sälja blade på riktigt, då kanske de har nån "internatienell garanti man kunde använda".

Är det någon mer som är sugen på att ta in en Razer kan jag berätta mitt tillvägagångssätt, då det inte är helt lätt med deras webshop.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

FYI, jag är på väg att importera en Razer Blade 2014 512Gb
min beräknas skickas den 23 maj.

Största nackdelen (utöver momsen vid intag) är att man inte har svensk tangentbordsuppsättning, samt garanti-ärenden kan bli problematiskt, så man chansar ju lite där.

Tangentbordsuppsättningen stör jag mig inte på, knapparna sitter ju rätt, man tittar ju inte på dem när man skriver ändå

Skulle det bli fel på den, får jag bita i det sura äpplet och skita i garanti och försöka få den lagad i Sverige (åtminstonde tills den tid då Razer börjar sälja blade på riktigt, då kanske de har nån "internatienell garanti man kunde använda".

Är det någon mer som är sugen på att ta in en Razer kan jag berätta mitt tillvägagångssätt, då det inte är helt lätt med deras webshop.

Intressant, låt mig veta hur det går

Detta kanske vore något?`http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade-extended-...

http://www.razerzone.com/extended-warranty under punkt 12 så står det hur det fungerar med garanti i olika länder, gällande den förlängda garantin.

http://www.razerzone.com/warranty#question6

Vet inte hur det fungerar med det medföljande 1 års garantin på produkten fungerar.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thorsama:

Ang Lenovon, att driva en 4k skärm med ett 860M blir nog väldigt tungt tyvärr :/

Fördelen där att du kan köra i 1920x1080 utan några som helst problem eftersom det är exakt 4 gånger mindre än 4K-upplösningen (3840×2160).

Jag kände på nya Y50-70 (som jag tror den kommer kallas i Sverige) häromdagen och den kändes helt klart som en uppgradering mot Y500/Y510 faktiskt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Fördelen där att du kan köra i 1920x1080 utan några som helst problem eftersom det är exakt 4 gånger mindre än 4K-upplösningen (3840×2160).

Jag kände på nya Y50-70 (som jag tror den kommer kallas i Sverige) häromdagen och den kändes helt klart som en uppgradering mot Y500/Y510 faktiskt.

Ja jo det går ju, men finns det någon mening med detta rent praktiskt? Om du har en 4k skärm men ändå inte kommer nyttja funktionen så kan man ju välja ett alternativ med 1080p skärm men kanske en bättre grafikprocessor.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Jag trodde att OP hade skrivit fel och menade diskar istället för fiskar

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thorsama:

Ja jo det går ju, men finns det någon mening med detta rent praktiskt? Om du har en 4k skärm men ändå inte kommer nyttja funktionen så kan man ju välja ett alternativ med 1080p skärm men kanske en bättre grafikprocessor.

Som jag ser det är det det bästa av två världar - god grafikprestanda i FullHD-upplösning när man vill spela, samt 4K-upplösning när man sitter och surfar/arbetar. Jag har ingen skärm över FullHD hemma men jag kan tänka mig att användningsområdena är stora, exempelvis att man kan köra två webbläsare, en IRC-klient och Spotify framme samtidigt och samtidigt får varje program motsvarande en "FullHD"-yta.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Intressant, låt mig veta hur det går

Detta kanske vore något?`http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade-extended-...

http://www.razerzone.com/extended-warranty under punkt 12 så står det hur det fungerar med garanti i olika länder, gällande den förlängda garantin.

http://www.razerzone.com/warranty#question6

Vet inte hur det fungerar med det medföljande 1 års garantin på produkten fungerar.

Om jag läste punkt 12 rätt, så gäller garantin endast i USA, eftersom jag privat importerar.
Fast det är en risk jag är villig och ta. Även om alternativen är relativt intressanta så känns bladen fortfarande i en klass för sig.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________