Permalänk
Medlem

Demon skin farm

Hej tänkte bara tipsa om att man kan farma Demonskin Legendary crafting material jätte snabbt och enkelt.

Börja i akt 4 questet som heter "The Light of Hope" och jobba dig mot "Gardens of Hope 2nd tier" och stick till tyreal få checkpointen och döda Razorclaw som droppar demon skin. Viktigta är att inte prata med tyreal utan använd TP hem och starta om gamet och då ska det finnas en portal direkt till Razorclaw och sen är det bara döda han om och om igen.

Hoppas att det hjälper själv har jag fått 10st Demonskin på ca 15m.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Avstängd

ursäkta om jag nu är ny i spelet jag spelar nu i akt 4 dock på normal. men hur farmar man det du sa nu. droppar dom bara random eller? måste man skinna något jag fortfarande inte vet hur man i såfall gör

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

ursäkta om jag nu är ny i spelet jag spelar nu i akt 4 dock på normal. men hur farmar man det du sa nu. droppar dom bara random eller? måste man skinna något jag fortfarande inte vet hur man i såfall gör

De droppar random, bara döda den om och om

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

ursäkta om jag nu är ny i spelet jag spelar nu i akt 4 dock på normal. men hur farmar man det du sa nu. droppar dom bara random eller? måste man skinna något jag fortfarande inte vet hur man i såfall gör

Är du i Akt4 normal så gissar jag att du är en bra bit ifrån 70 och isf har du ingen användning av itemet i fråga
Itemet är ett craftingmaterial som behövs för att crafta delar i setet Demon's Hide.
Alla crafting material har en chans att droppa från specifika eliter, det är oilika mobs beroende på vilket material man är ute efter, vilken svårighetsgrad man kör påverkar chansen att få materialet.

Droprates för material är följande:
Normal 15%
Hard 18%
Expert 21%
Master 25%
Torment I 31%
Torment II 37%
Torment III 44%
Torment IV 53%
Torment V 64%
Torment VI 77%

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Ett enormt bra tips då detta har varit ett av de mer svårgrindade materialen i mina ögon. Tog ju nolltid att få ihop 13 st på T3. Tack

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

En fråga bara, varför vill man ha demons setet? Tycker det finns betydligt mer intressanta set som aughild, asheara osv.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

En fråga bara, varför vill man ha demons setet? Tycker det finns betydligt mer intressanta set som aughild, asheara osv.

Såklart det finns bättre set men då gäller det att man har fått dem plansen droppade för en och vissa kanske vill ha setet för transmog : ).

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Aha, ja Asheara är superenkelt oxå. Man tar WP första gången sen det bara o teleportera in o döda "Ssthrass".

Permalänk
Skrivet av DOGE:

En fråga bara, varför vill man ha demons setet? Tycker det finns betydligt mer intressanta set som aughild, asheara osv.

Själv är jag nyfiken på att prova en thorns build med 2 delar demon. Undrar om det går att boosta också då det är fire dmg. Hade varit trevligt

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Fan, jag som hade tänkt länka den

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Hmm blir att farma ikväll!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk

Finns det fler liknande "exploits" för andra delar?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Finns det fler liknande "exploits" för andra delar?

För Cain's set så är det bara att köra detta.
Starta bounties, och kör act2.
Bounty Kill Maghda

Tog mig några fåtal minuter att skramla ihop cain-setet.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av enG:

För Cain's set så är det bara att köra detta.
Starta bounties, och kör act2.
Bounty Kill Maghda

Tog mig några fåtal minuter att skramla ihop cain-setet.

Behöver inte ha bounty för å döda Magdha heller utan det är bara att döda henne oavsett om man har bounty eller ej.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Är du i Akt4 normal så gissar jag att du är en bra bit ifrån 70 och isf har du ingen användning av itemet i fråga
Itemet är ett craftingmaterial som behövs för att crafta delar i setet Demon's Hide.
Alla crafting material har en chans att droppa från specifika eliter, det är oilika mobs beroende på vilket material man är ute efter, vilken svårighetsgrad man kör påverkar chansen att få materialet.

Droprates för material är följande:
Normal 15%
Hard 18%
Expert 21%
Master 25%
Torment I 31%
Torment II 37%
Torment III 44%
Torment IV 53%
Torment V 64%
Torment VI 77%

Jag tackar för ditt svar. jag är typ 50 i nuläget och en miss med detta spel är ju faktist att man startar om efter alla 4 akter så jag princip gör 40 levlar på första ronden sen 10-15 på andra rundan. så 3je varvet (känns lite som zelda) så har man gjort 60 levlar

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Jag tackar för ditt svar. jag är typ 50 i nuläget och en miss med detta spel är ju faktist att man startar om efter alla 4 akter så jag princip gör 40 levlar på första ronden sen 10-15 på andra rundan. så 3je varvet (känns lite som zelda) så har man gjort 60 levlar

Det beror på vilken svårighetsgrad man spelar på
Och skaffar du ROS så får får du ju en 5e akt samt att du låser upp Adventure mode så du inte behöver nöta kampanjen hela tiden.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.