Permalänk
Medlem

Dator till kontor i en butik

Tjenare Sweclockers,

Har inte haft så mycket koll på ett bra tag när det gäller datorer men jag vet att många proffs på denna sidan gärna hjälper såna som mig att inte handla massa skit..

Jag behöver en dator till ett kontor.. Jag tänkte att det kunde vara en sån med ett litet chassi...
Den kommer stå i en butik där vi har ett skrivbord typ..

Kommer användas för att surfa, kolla mail och lite excel då och då.. Även tänkt streama musik från den via bluetooth så det måste vara i den..
Även ett nätverkskort för 100/100 wifi..

bygger datorn själv med

Budget.. billigt är bra i detta läget. gärna under 4000 kr. tipsa gärna om en skärm med

Tack på förhand!!!
Daniel

Permalänk
Medlem

Bygger du själv? Har du OS? Budget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag tänkte bygga själv och får gärna inkludera windows ... skulle gärna se att det blev runt 4000 kr

Permalänk
Skrivet av danneler:

jag tänkte bygga själv och får gärna inkludera windows ... skulle gärna se att det blev runt 4000 kr

skulle knappt gå om du ska ha windows det går att fixa gratis

Permalänk
Skrivet av danneler:

Tjenare Sweclockers,

Har inte haft så mycket koll på ett bra tag när det gäller datorer men jag vet att många proffs på denna sidan gärna hjälper såna som mig att inte handla massa skit..

Jag behöver en dator till ett kontor.. Jag tänkte att det kunde vara en sån med ett litet chassi...
Den kommer stå i en butik där vi har ett skrivbord typ..

Kommer användas för att surfa, kolla mail och lite excel då och då.. Även tänkt streama musik från den via bluetooth så det måste vara i den..
Även ett nätverkskort för 100/100 wifi..

bygger datorn själv med

Budget.. billigt är bra i detta läget. gärna under 4000 kr. tipsa gärna om en skärm med

Tack på förhand!!!
Daniel

Hej

AM1 bör fungera för dig då den är billig men levererar ok hastighet. specielt om du bara ska göra enklare uppgifter såsom excell och kanske lite musik/video

https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingLis...

Det blev lite över 4000kr men du fick allt med. det enda cruxet är väll nätverkskortet. Det chassit har ett nätaggregat som ingår men bara en mini pci ingång. DVS svårt å få plats med ett riktigt intärnt nätverkskort. Det finns såklart å köpa om du ringer runt å fråga. många skickar med dom. Men där har du ett usb nätverkskort men jag kan lova att det inte blir 100/100, kanske 50/50 om du e glad

Men hoppas det kan ge dig en idee! kom gärna med feedback!