Nexus 5 eller LG G2? Vilken kamera är bäst?

Permalänk
Medlem

Nexus 5 eller LG G2? Vilken kamera är bäst?

Senaste tiden har jag gått ifrån en Desire HD till en iPhone 4S men nu är det tid för en Android igen. Har i dagsläget 3 Total 5gb för 278:- månaden fram tills 2015 men kan när jag vill välja till en mobil.

Har kikat extra noga på dessa abonnemang:

https://www.tre.se/privat/mobiltelef...biler/LG---G2/
3Total 5gb 299:-/månaden

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/Nexus5/
3Total 5gb 299:-/månaden

Priolistan är
1. Kamera
2. Batteritiden

Hur är det med uppdateringar nuförtiden? Jag minns att det var väldigt frustrerande att uppdateringar släpptes nästan ett halvår senare till Desire HD jämfört med Googles telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Senaste tiden har jag gått ifrån en Desire HD till en iPhone 4S men nu är det tid för en Android igen. Har i dagsläget 3 Total 5gb för 278:- månaden fram tills 2015 men kan när jag vill välja till en mobil.

Har kikat extra noga på dessa abonnemang:

https://www.tre.se/privat/mobiltelef...biler/LG---G2/
3Total 5gb 299:-/månaden

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/Nexus5/
3Total 5gb 299:-/månaden

Priolistan är
1. Kamera
2. Batteritiden

Hur är det med uppdateringar nuförtiden? Jag minns att det var väldigt frustrerande att uppdateringar släpptes nästan ett halvår senare till Desire HD jämfört med Googles telefon.

LG G2 är bättre på följande punkter:
1. Kamera
2. Batteritid

Nexus 5 är bättre på följande punkter:
1. Stock android
2. Snabbare uppdateringar
3. Design/Byggkvalité (Kan variera från person till person)

Så det blir väl lite till vad du föredrar själv. Jag skulle nog valt en G2 och sedan rootat den till Cyanogenmod eller liknande

EDIT: LGs mjukvara har en hel del funktioner som vissa tycker om. Till exempel att man kan öppna vissa appar i små fönster och flytta runt, dela skärmen, diverse kamerafunktioner osv osv. Föredrar du dessa så blir G2an ett lätt val.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Om du prioriterar batteritid och kameran så är det nog G2 du ska köra på.
Det skulle jag ha gjort.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Med din priolista ska du absolut ta G2. Dock är LGs Android skin inte det bästa och uppdateringar brukar som sagt komma långt efter stock android lurar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stn1337:

Senaste tiden har jag gått ifrån en Desire HD till en iPhone 4S men nu är det tid för en Android igen. Har i dagsläget 3 Total 5gb för 278:- månaden fram tills 2015 men kan när jag vill välja till en mobil.

Har kikat extra noga på dessa abonnemang:

https://www.tre.se/privat/mobiltelef...biler/LG---G2/
3Total 5gb 299:-/månaden

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/Nexus5/
3Total 5gb 299:-/månaden

Priolistan är
1. Kamera
2. Batteritiden

Hur är det med uppdateringar nuförtiden? Jag minns att det var väldigt frustrerande att uppdateringar släpptes nästan ett halvår senare till Desire HD jämfört med Googles telefon.

Är uppdataringar av android av stort värde så är nexus 5 ett bättre val. LG brukar inte ha något större intresse av att hålla igång mjukvarusupporten för sina lurar och de kommer ut senare.

Jag gjorde precis samma val nyligen och det blev en LG G2 för min del. Vad jag läst mig till så är inte byggkvalitén sämre på LG G2. Snarare tvärt om enligt recensioner. Men designen kan jag tycka är mer tilltalande på nexus 5.
Varför det blev en LG G2 var främst batteritid och skärmyta. Och batteritiden är väldans trevlig på LGn. Enligt swedroids recension så var väl kameran också aningen bättre men frågan är ju om det verkligen är någon större skillnad.
Jag lade stor vikt vid uppdateringar till android innan, men inte längre. Telefonerna fungerar generellt så pass bra att det inte brukar vara några dealbreakers om man inte får senaste mjukvaran direkt.

Länk till swedroids test:
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/recension-lg-g2/

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenOslo:

LG G2 är bättre på följande punkter:
1. Kamera
2. Batteritid

Nexus 5 är bättre på följande punkter:
1. Stock android
2. Snabbare uppdateringar
3. Design/Byggkvalité (Kan variera från person till person)

Så det blir väl lite till vad du föredrar själv. Jag skulle nog valt en G2 och sedan rootat den till Cyanogenmod eller liknande

EDIT: LGs mjukvara har en hel del funktioner som vissa tycker om. Till exempel att man kan öppna vissa appar i små fönster och flytta runt, dela skärmen, diverse kamerafunktioner osv osv. Föredrar du dessa så blir G2an ett lätt val.

Skrivet av Sonywalk:

Om du prioriterar batteritid och kameran så är det nog G2 du ska köra på.
Det skulle jag ha gjort.

Skrivet av Henke420:

Med din priolista ska du absolut ta G2. Dock är LGs Android skin inte det bästa och uppdateringar brukar som sagt komma långt efter stock android lurar.

Skrivet av Söderbäck:

Är uppdataringar av android av stort värde så är nexus 5 ett bättre val. LG brukar inte ha något större intresse av att hålla igång mjukvarusupporten för sina lurar och de kommer ut senare.

Jag gjorde precis samma val nyligen och det blev en LG G2 för min del. Vad jag läst mig till så är inte byggkvalitén sämre på LG G2. Snarare tvärt om enligt recensioner. Men designen kan jag tycka är mer tilltalande på nexus 5.
Varför det blev en LG G2 var främst batteritid och skärmyta. Och batteritiden är väldans trevlig på LGn. Enligt swedroids recension så var väl kameran också aningen bättre men frågan är ju om det verkligen är någon större skillnad.
Jag lade stor vikt vid uppdateringar till android innan, men inte längre. Telefonerna fungerar generellt så pass bra att det inte brukar vara några dealbreakers om man inte får senaste mjukvaran direkt.

Länk till swedroids test:
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/recension-lg-g2/

Stort tack för era svar Jag lutade faktiskt åt Nexus 5, men efter era svar bör jag nog tänka om.

Söderbäck, hur är det att ha knapparna på baksidan av telefonen? Jag känner att det ser mest bökigt ut än vad det är användarvänligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenOslo:

3. Design/Byggkvalité (Kan variera från person till person)

Jag är med på att smak kan variera, men hur kan kvalitet vara från person till person? Vart har du hört att G2 har sämre kvalitet än Nexus 5 förresten?

Permalänk
Medlem

Personligen använder jag Nexus 5, kan inte säga om den är bättre eller sämre men det är en förbannat bra telefon iaf.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stn1337:

Stort tack för era svar Jag lutade faktiskt åt Nexus 5, men efter era svar bör jag nog tänka om.

Söderbäck, hur är det att ha knapparna på baksidan av telefonen? Jag känner att det ser mest bökigt ut än vad det är användarvänligt.

Ja du. Knapparna på baksidan är ju en intressant lösning. Sätta igång/stänga skärmen är inga problem alls för det är bara att dubbelknacka på skärmen så vaknar/stänger man telefonen. Väldigt trevlig funktion som man (jag iaf) var barnsligt förtjust i och överanvände en hel del första veckan ;).

Volymknapparna däremot tänkte jag lite på innan köpet. De sitter ju sämre till helt klart. Men efter några veckors användande har jag insett att jag så sällan använder volymreglaget att det inte stör mig alls.

Kan tillägga att dubbelkick för att stänga skärmen (på tom yta) slutar fungera om man byter launcher. Men det går lätt att ordna tillbaka. Jag kör nova launcher istället och där kan man definiera vad dubbelklick ska göra. I detta falet starta programmet "Screen Off" (finns på playstore) vilket ger exakt samma funktionalitet.
Dubbeklick för att starta skärmen fungerar däremot oavsett vad man använder för launcher.

Finns ett riktigt irriterande problem med LG G2 däremot.
Det brusar i vänster hörlursutgång. Min lur är drabbad, men vet inte hur vanligt det här är (verkar inte vara så vanligt). Det är en mjukvarubugg som dök upp när kitkat lansedares så det bör vara enkelt att fixa till med en liten patch som jag hoppas kommer snart.

Edit:
Tyckte GreveFrog skrev några väl valda ord ovan. Tror man blir nöjd vad man än väljer av dessa lurar. De är väldans lika på många sätt så båda alternativen är bra.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag är med på att smak kan variera, men hur kan kvalitet vara från person till person? Vart har du hört att G2 har sämre kvalitet än Nexus 5 förresten?

Ja det är sant hehe, jag blandade ihop det lite där sorry

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Har en Nexus 5, personligen skulle jag skaffa LG G2. Den har extremt bra batteritid, bättre kamera och mindre oanvänd yta på framsidan (riktigt tunn ram) jämfört med Nexus 5. Kompromisserna är att du får LGs egna android-utgåva (Men du kan roota och installera stock android) samt dess design som inte riktigt tilltalar mig lika mycket som N5.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Jag är SJUKT nöjd med min Nexus 5. Kameran är riktigt bra i alla lägen utom när det när mörkt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja du. Knapparna på baksidan är ju en intressant lösning. Sätta igång/stänga skärmen är inga problem alls för det är bara att dubbelknacka på skärmen så vaknar/stänger man telefonen. Väldigt trevlig funktion som man (jag iaf) var barnsligt förtjust i och överanvände en hel del första veckan ;).

Volymknapparna däremot tänkte jag lite på innan köpet. De sitter ju sämre till helt klart. Men efter några veckors användande har jag insett att jag så sällan använder volymreglaget att det inte stör mig alls.

Kan tillägga att dubbelkick för att stänga skärmen (på tom yta) slutar fungera om man byter launcher. Men det går lätt att ordna tillbaka. Jag kör nova launcher istället och där kan man definiera vad dubbelklick ska göra. I detta falet starta programmet "Screen Off" (finns på playstore) vilket ger exakt samma funktionalitet.
Dubbeklick för att starta skärmen fungerar däremot oavsett vad man använder för launcher.

Finns ett riktigt irriterande problem med LG G2 däremot.
Det brusar i vänster hörlursutgång. Min lur är drabbad, men vet inte hur vanligt det här är (verkar inte vara så vanligt). Det är en mjukvarubugg som dök upp när kitkat lansedares så det bör vara enkelt att fixa till med en liten patch som jag hoppas kommer snart.

Edit:
Tyckte GreveFrog skrev några väl valda ord ovan. Tror man blir nöjd vad man än väljer av dessa lurar. De är väldans lika på många sätt så båda alternativen är bra.

Jag tyckte väl att min vänstra hörlur har börjat brusa! Nu har jag fått förklaring till varför, tack så mycket!

Jag är för övrigt väldigt nöjd med min LG G2 och har ungefär samma åsikter som Söderbäck

Permalänk
Medlem

Har G2:an.. Riktigt skön telefon.. Kameran är faktiskt rätt okej.. but still, mobilkamera.

Sen batteritiden.. Den kortas ganska mycket med tiden, iaf min.. från ca 42h allmän användning/surf/spel mm när den var ny ( i februari månad) till nu, nu idag har jag lyssnat på musik och surfat en del på den. 12% batteri kvar och varit igång i 16h.. Det är lite synd..

Men annars är den riktigt bra! Härlig skärm att titta netflix på.. Men tänk på vid surf drar den mycket kräm.. Annars om du inte surfar allt för mycket med den under dagen håller den säkert 30h

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen av dom har speciellt bra kamera egentligen, och nexusen, vilken svenssonanvändare märker ens av uppdateringarna? En seriös fundering alltså.

Jag menar, gick exempelvis ifrån android 2.3.5 eller något förut, till 4.1 eller vad det var, rätt stort hopp, ingen skillnad alls vid normal användning, och alla appar uppdateras ju separat i vilket fall?

Visa signatur
Permalänk

Förstår inte riktigt hatet mot Nexus 5-kameran, tycker den knäpper riktigt fina bilder.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Frågan är snarare när folk ska inse nyttan av alla uppdateringarn som kommer, varje uppdatering innehåller säkerhetsfixar, inte bara nya funktioner, precis som på din dator. Jag säger som många andra här, Nexus 5.

Skrivet av saigon:

Ingen av dom har speciellt bra kamera egentligen, och nexusen, vilken svenssonanvändare märker ens av uppdateringarna? En seriös fundering alltså.

Jag menar, gick exempelvis ifrån android 2.3.5 eller något förut, till 4.1 eller vad det var, rätt stort hopp, ingen skillnad alls vid normal användning, och alla appar uppdateras ju separat i vilket fall?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Förstår inte riktigt hatet mot Nexus 5-kameran, tycker den knäpper riktigt fina bilder.

Nja, snarare realister. Nexus 5 presterar sämre än de allra flesta flaggskepp när det kommer till kameran.

Permalänk
Medlem

Nexus-serien har aldrig klassats som något flaggskepp.

Iallfall. Kameran i LG G2 är helt OK i dagsljus alternativt en väl upplyst inomhusmiljö.
Blir det mörker/dunkelt ljus i omgivningen kring kameran kommer bilder med ett _rörligt_ objekt dras med oskärpa pga att LG inte riktigt prioriterat ISO och autofokusinställningarna.

Men visst, jag fotar gärna med min telefon dagtid.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Har nu beställt en LG G2, fria samtal, sms och 5gb surf till 299:- i månaden, känns jävligt bra Får hoppas jag blir nöjd med android denna gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Priolistan är
1. Kamera
2. Batteritiden

Hur är det med uppdateringar nuförtiden? Jag minns att det var väldigt frustrerande att uppdateringar släpptes nästan ett halvår senare till Desire HD jämfört med Googles telefon.

Det är fortfarande på samma vis med uppdateringar. Nexus, Google Play Edition och Motorola är de enda "märkena" som får dem snabbt och ofta.

Kortfattat så har de en stor fördel var. G2 har batteriet och N5 har mjukvaran. Det är framförallt dessa två du du får välja mellan. Är ingen av dem stor nog att svikta vågen så har N5 fler fördelar designmässigt och funtionalitetsmässigt, men olika grejer väger olika tungt för olika personer.

Angående kameran så tror jag faktiskt inte det finns någon klar vinnare. Hårdvarumässigt så är de ungefär likgiltiga från det jag kan läsa mig till. Det är viktigt att inte förknippa megapixlar med bildkvalitet. Mindre mängd pixlar på samma sensorstorlek ger mer ljusinsläpp per pixel och det har sina fördelar. HTC kör ju t.ex. på deras "ultrapixlar", vilket tar konceptet till dess extrem med gigantiska pixlar, dock ser det inte ut som att deras implementation är speciellt bra. Nexus 5 verkar ha en bra kombination av antal och storlek på pixlar.
G2 har bättre mjukvara(kamera app) för tillfället, men det ser ut som att Nexus 5 kommer att dra det längsta strået där, i och med att Google jobbar på uppdateringar (de har redan släppt 2 som gjort stor skillnad) som ska lägga till den funktionalitet som nu saknas. Och Googles mjukvara har funktioner som är riktigt användbara. Jag använder HDR+ väldigt ofta för att det fungerar jävligt bra. Det är utan tvekan den bästa automatiska normaliseringstekniken jag har sett. Till och med i scener som rör sig så går det bra.

Skrivet av PointMan:

Jag är SJUKT nöjd med min Nexus 5. Kameran är riktigt bra i alla lägen utom när det när mörkt.

Då vill du inte veta hur dåliga andra telefoner är på det
Optisk bildstabilisation gör gott för foton i mörker och i den nuvarande generationen så är G2 och N5 de enda telefonerna som har det. (HTC One M7 hade det i den förra)

Permalänk

Sitter och behöver en ny telefon snart då min nuvarande nexus 4 är sönder och högtalaren verkar spräckt.

Funderar på nexus 6 , om man orkar hålla ut då något release datum inte är satt.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Sitter och behöver en ny telefon snart då min nuvarande nexus 4 är sönder och högtalaren verkar spräckt.

Funderar på nexus 6 , om man orkar hålla ut då något release datum inte är satt.

Vänta inte på den. Du lär ju få vänta i ett halvår i bästa fall.

Allting kring Nexus 6 är bara tomma rykten vid det här laget.
Sedan borde du även fundera på om du verkligen vill ha en telefon som är större än Nexus 4/5 (de är lika stora). Jag tycker den storleken är precis på smärtgränsen personligen och jag skulle inte vilja ha en 6tums telefon.
De senaste Nexus enheterna har ju trots allt följt ett namnschema där tummen är modelnummret (på ett ungefär).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ericsundell2:

Sitter och behöver en ny telefon snart då min nuvarande nexus 4 är sönder och högtalaren verkar spräckt.

Funderar på nexus 6 , om man orkar hålla ut då något release datum inte är satt.

Om du orkar vänta till julhandeln så köp Nexus 6. Annars kan du välja exempelvis HTC One (M8) och göra om den till Google Play Edition utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sears:

Vänta inte på den. Du lär ju få vänta i ett halvår i bästa fall.

Allting kring Nexus 6 är bara tomma rykten vid det här laget.
Sedan borde du även fundera på om du verkligen vill ha en telefon som är större än Nexus 4/5 (de är lika stora). Jag tycker den storleken är precis på smärtgränsen personligen och jag skulle inte vilja ha en 6tums telefon.
De senaste Nexus enheterna har ju trots allt följt ett namnschema där tummen är modelnummret (på ett ungefär).

Skrivet av kazen_90:

Om du orkar vänta till julhandeln så köp Nexus 6. Annars kan du välja exempelvis HTC One (M8) och göra om den till Google Play Edition utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

hmm ok. Älskar min nexus 4 så vill stanna med just nexus märket men funderar på om 5:an är tillräckligt stor uppgradering...hmm. Där av är 6 givet, dock är luren jobbig ibland då de ibland är svårt att höra.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

hmm ok. Älskar min nexus 4 så vill stanna med just nexus märket men funderar på om 5:an är tillräckligt stor uppgradering...hmm. Där av är 6 givet, dock är luren jobbig ibland då de ibland är svårt att höra.

Jag skulle nog säga att 5an är en tillräckligt stor uppgradering. Kameran är faktiskt bra för första gången på en Nexus telefon, batteritiden är bättre(speciellt om du sätter den på 3G istället för 4G), prestandan är bättre, telefonen väger mindre och har större (och bättre) skärm på samma storlek.

Permalänk
Medlem

För telefoner som inte får uppdateringar ofta så finns XDA.
Är du som jag och gillar att byta rom så är det skit samma vad det kommer för officiella uppdateringar eller inte.
Folket på XDA fixar det till en.

Sen är jag av åsikten att en Andriod-telefon i stock är en styggelse.
Det ska rootas och byta rom. Varför nöja sig med en ok upplevelse när du kan få en wohoo upplevelse helt gratis?
Lite som om det vore ovanligt att folk på sweclockers körde klockat.
När en tänker så blir kraven på en ny telefon genast annorlunda.

Med det sagt så har jag förståelse (Nåja) för er som faktiskt bara vill köra original. Vilket det i sin tur paradoxalt gnälls på för att det är bloat och segt och skit och mög och massa annat.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

För telefoner som inte får uppdateringar ofta så finns XDA.
Är du som jag och gillar att byta rom så är det skit samma vad det kommer för officiella uppdateringar eller inte.
Folket på XDA fixar det till en.

Sen är jag av åsikten att en Andriod-telefon i stock är en styggelse.
Det ska rootas och byta rom. Varför nöja sig med en ok upplevelse när du kan få en wohoo upplevelse helt gratis?
Lite som om det vore ovanligt att folk på sweclockers körde klockat.
När en tänker så blir kraven på en ny telefon genast annorlunda.

Med det sagt så har jag förståelse (Nåja) för er som faktiskt bara vill köra original. Vilket det i sin tur paradoxalt gnälls på för att det är bloat och segt och skit och mög och massa annat.

Jag kör mycket hellre en annan rom, har kikat på cyanogenmod än att sitta med ett smålaggigt UI. Det gör mig helt jävla skogstokig när det laggar, det var också smålagget som gjorde att jag sålde min Desire HD efter knappt ett år och har kört iOS(4s) nu i över 3 år.

Har sett att lg g2 stock med kitkat flyter på riktigt bra, men märker jag lagg så byter jag rom direkt

Permalänk
Skrivet av Sears:

Jag skulle nog säga att 5an är en tillräckligt stor uppgradering. Kameran är faktiskt bra för första gången på en Nexus telefon, batteritiden är bättre(speciellt om du sätter den på 3G istället för 4G), prestandan är bättre, telefonen väger mindre och har större (och bättre) skärm på samma storlek.

Blir nog en 5:a, kommer 6:an i juni skulle jag orkar vänta men folk verkar tror höst eller mot vintern. Det är för långt.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Jag har en G2, helt original. Är nöjd som fan och tycker LG har gjort ett bra jobb med sin egna rom.

Batteritiden är groteskt bra och så fort den är i stand by så rör sig inte batterimätaren.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold