Permalänk
Medlem

uppgraderingar

Tjena ska nu uppgradera min pc och har tänkt mig ett nytt Grafikkort nytt SSD om det inte går att installera bort windows och börja om på ett nytt då och i7 4770k men så undrar jag också vilket grafikkort är bättre nvidia's grafikkort eller AMD? isåfall behåller jag mitt Grafikkort som jag har nu Gigbabyte R9 280X.

Kan man få lite råd om en erfaren och inte en som har skapat sitt account i år.

Permalänk
Medlem

en bra start när du frågar om råd för uppgraderingar är att skriva allt du har i dagsläget

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

en bra start när du frågar om råd för uppgraderingar är att skriva allt du har i dagsläget

CPU: i5 4670K
Grafikkort: Gigabyte R9 280x
RAM: 8 GB
Moderkort: ASUS Z87-A
SSD: Samsung EVO 250GB
Nätagg: 700W Kraft
Chassi: Fractal Design R4
Windows 8.1 Kan ej köra Aero glass som jag har nytta till...
Anledningen varför jag vill byta ut mitt CPU är för att jag ska streama.. och håller på med redigering & Mitt grafikkort ger ingen bra prestanda tycker jag ibland kommer det upp bug, och laggar till sig på ett av mina favorit spel..Aldrig hänt med min förra dator som var x10 sämre

Permalänk
Medlem

Hur gammal är nätagget?

Har du haft problem sen förra uppgraderingen så bör du testa att ta bort och installera om Windows osv. Orsaken kan lika gärna vara där eller nån lagring disk.

Ha bara SSD är kopplad tills Win DVD/USB minnet installerat klart så att den inte lägger/använder något på andra disken som Windows behöver för att starta. Vänta helst med att koppla andra diskar tills du vet om felet är kvar eller inte.

Kolla tillverkarnas hemsidor om de har bättre drivrutiner. Man kan inte alltid räkna med dom man får via Win skivan och Win Uppdate. Dessutom är det bra att redan innan man installerar om ladda ned det som ska in efteråt så att man slipper stressa efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Hur gammal är nätagget?

Har du haft problem sen förra uppgraderingen så bör du testa att ta bort och installera om Windows osv. Orsaken kan lika gärna vara där eller nån lagring disk.

Ha bara SSD är kopplad tills Win DVD/USB minnet installerat klart så att den inte lägger/använder något på andra disken som Windows behöver för att starta. Vänta helst med att koppla andra diskar tills du vet om felet är kvar eller inte.

Kolla tillverkarnas hemsidor om de har bättre drivrutiner. Man kan inte alltid räkna med dom man får via Win skivan och Win Uppdate. Dessutom är det bra att redan innan man installerar om ladda ned det som ska in efteråt så att man slipper stressa efteråt.

Asså mina dator som jag har byggt själv är 1 vecka & typ 4 dagar gammal men vad jag kom på är att jag behöver en i7 4770k. och mitt amd gpu tycker jag inte ger bra prestanda..så fort jag är klar med träningen på NFS rivals så blir det rött och stängs av och windows 8.1 kan jag inte köra fraps med "screen recorder"... och känns väldigt handikappat... när jag ska försöka screen recorda provade med minst 4 screen recorder funkar inte.. och inge bra grafik med hypercam. Så ja om jag kunde spola tillbaka tiden skulle jag köra på ett nivida kort och ett i7 4770k och windows 7