Silverstone Raven RVZ01

Permalänk
Melding Plague

Silverstone Raven RVZ01

I väntan på Steam Machines tar Silverstone sikte på vardagsrummen med den nya datorlådan Raven RVZ01, som trots kompakta mått ska kunna husera ett fullfjädrat gamingsystem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

woo, snyggt!

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Impressive!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bra recension, har själv byggt i en sån här nyligen och det var ett rent nöje. Skiter man i optisk läsare och 3.5 tums HDD är det inga problem med kabeldragningen då man får en del utrymme att skuffa undan saker på, även med icke-modulära nätagg utan platta, korta kablar etc.

Ett problem jag har är att de medföljande chassifläktarna låter bedrövligt, måste fått några riktiga måndagsexemplar. Den ena ger ifrån sig ett klickljud konstant och den andra lite till och från.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Nu ge mig M-Atx och två liggande grafikkort!

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Administrativ avgift

Jag tror jag är kär <3

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Detta är verkligen ett imponerande chassi!
Håller själv på att bygga ihop en liten vattenkyld spelmaskin i detta chassi, och det är en utmaning att få plats med allt!

Permalänk

Tråkigt att jag tycker chassit är så fult – det verkar ju onekligen väldigt bra. Men kan tänka mig att utseendet tilltalar gamerz, så då är väl allt som det ska.

Tog bort ett ”är” för mycket som smugit sig in.
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7800 XT | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Keeper of Traditions

Endast mITX och bara 2 expansionsplatser... Nej tack, bättre kan ni.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Var är videon?

Permalänk
Medlem

För min egen del kommer denna recension lite för sent, men ändå bra med fler recensioner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Endast mITX och bara 2 expansionsplatser... Nej tack, bättre kan ni.

Hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem

Tyckte mitt Fractal Design 304 var kompakt

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av star-affinity:

Tråkigt att jag tycker chassit är så fult – det verkar ju onekligen väldigt bra. Men kan tänka mig att utseendet tilltalar gamerz, så då är väl allt är som det ska.

Håll utkik efter ML07 framöver. Samma stomme, renare yttre.

Skrivet av Kilroy:

Var är videon?

Försökte hitta en vettig infallsvinkel för en videorecension av RVZ01, men tyckte helt enkelt att den skulle göra sig bättre i text- och bildform.
Chassi-Jesus återuppstår framför kameran till nästa recension.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ashzala:

Hur tänkte du nu?

Att lådan inte alls klarar av mina krav?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Fan jag måste sitta med en blomma och köra "skaffa, inte skaffa, skaffa, inte skaffa".. Sjukt ambivalent!
Det som jag tyvärr tror väger över till ett nej för min del är att grafikkortet och processorn blir så pass varma!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move!
- Douglas Adam

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niczo:

Bra recension, har själv byggt i en sån här nyligen och det var ett rent nöje. Skiter man i optisk läsare och 3.5 tums HDD är det inga problem med kabeldragningen då man får en del utrymme att skuffa undan saker på, även med icke-modulära nätagg utan platta, korta kablar etc.

Ett problem jag har är att de medföljande chassifläktarna låter bedrövligt, måste fått några riktiga måndagsexemplar. Den ena ger ifrån sig ett klickljud konstant och den andra lite till och från.

Vet du om man måste använde 3.5" platsen ovanför nätaggregat, alltså måste man sätta dit den eller kan man skita i det?

Permalänk
Discokungen

Det är så tråkigt att ett bra koncept förstörs totalt av att den verkar vara ingjuten i plast. Hade det varit Lian Li med den insidan så hade jag inte tackat nej! Nu är det verkligen inte att tänka på med den utsidan.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonasT:

Håll utkik efter ML07 framöver. Samma stomme, renare yttre.

Försökte hitta en vettig infallsvinkel för en videorecension av RVZ01, men tyckte helt enkelt att den skulle göra sig bättre i text- och bildform.
Chassi-Jesus återuppstår framför kameran till nästa recension.

All Hail the mighty Chassi-Jesus.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Fult som stryk imho.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tyckte mitt Fractal Design 304 var kompakt

http://www.sweclockers.com/galleri/12207-kompakt-tyst-steamma...

Permalänk
Medlem

Vad har vi för ljudnivåer i detta chassi med dessa komponenter?
Man blev jävligt sugen på att göra ett bygge med en sådan här och relativt bra prylar i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Håll utkik efter ML07 framöver. Samma stomme, renare yttre.

Försökte hitta en vettig infallsvinkel för en videorecension av RVZ01, men tyckte helt enkelt att den skulle göra sig bättre i text- och bildform.
Chassi-Jesus återuppstår framför kameran till nästa recension.

Vad tyckte ni om CPU-kylaren i recensionen? Lätt att montera? Jag har spanat på den innan, sjukt stor kylare för att inte vara högre än 83mm ändå faktiskt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av FluXeN:

Vad har vi för ljudnivåer i detta chassi med dessa komponenter?
Man blev jävligt sugen på att göra ett bygge med en sådan här och relativt bra prylar i.

Jag förstår inte varför fokus inte låg på ljudnivå. Det är det enskilt viktigaste med en burk under TVn.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Quoth the raven, “Nevermore.”

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Att lådan inte alls klarar av mina krav?

Har du krav på ett fullstort moderkort och flera expansionsslots så kanske inte ett ytterst litet "steammachine" chassi är något för dig?

Jag skulle så gärna vilja bygga i detta chassi just för att testa. Och 3.5 platsen ovanför nätagget måste ju vara perfekt för en SSD som inte har samma problem med värmen? Sen ha 2st 2.5" lagringsdiskar i andra slotsen. Trycka in alla kablar i DVD-facket då jag aldrig använder DVD-läsare
Fast iof så skulle man kanske gjort det i sånt här om det blir en Media-PC, fast då kan man skippa lagringsdiskar o trycka kablar där istället.
Vilketfall som, skulle va skoj o testa o bygga i sådant litet chassi, har mestadels bara byggt i normalstora burkar

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Det är så tråkigt att ett bra koncept förstörs totalt av att den verkar vara ingjuten i plast. Hade det varit Lian Li med den insidan så hade jag inte tackat nej! Nu är det verkligen inte att tänka på med den utsidan.

Hade det varit Lian Li hade det kostat 2000 kr.

Väntar spänt på den renare versionen för konceptet är helt klart intressant. Hoppas fler hakar på med liknande design. Är ju väldigt ont om så tunna chassin som också har plats för grafikkort.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Det är så tråkigt att ett bra koncept förstörs totalt av att den verkar vara ingjuten i plast. Hade det varit Lian Li med den insidan så hade jag inte tackat nej! Nu är det verkligen inte att tänka på med den utsidan.

Hade det varit Lian-Li så hade de tagit dubbelt så mycket betalt för samma chassi.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Christoffer1989:

Har du krav på ett fullstort moderkort och flera expansionsslots så kanske inte ett ytterst litet "steammachine" chassi är något för dig?

Jag skulle så gärna vilja bygga i detta chassi just för att testa. Och 3.5 platsen ovanför nätagget måste ju vara perfekt för en SSD som inte har samma problem med värmen? Sen ha 2st 2.5" lagringsdiskar i andra slotsen. Trycka in alla kablar i DVD-facket då jag aldrig använder DVD-läsare
Fast iof så skulle man kanske gjort det i sånt här om det blir en Media-PC, fast då kan man skippa lagringsdiskar o trycka kablar där istället.
Vilketfall som, skulle va skoj o testa o bygga i sådant litet chassi, har mestadels bara byggt i normalstora burkar

Nej, mATX och 3 expansionsplatser. Det är inte mycket begärt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

Hade det varit Lian Li hade det kostat 2000 kr.

Väntar spänt på den renare versionen för konceptet är helt klart intressant. Hoppas fler hakar på med liknande design. Är ju väldigt ont om så tunna chassin som också har plats för grafikkort.

Skrivet av Tumnus:

Hade det varit Lian-Li så hade de tagit dubbelt så mycket betalt för samma chassi.

Jaha? Är det bara jag som hellre har ett vackert men lite dyrare chassi än något som ser ut som det kommit i en Happy Meal?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld