Permalänk

Eget bygge, Behöver hjälp!

Hej,

Jag hade tänkt sätta ihop en egen dator och har redan ett nvidia geforce GTX 560 KFA2 (1GB) (kör battlefield 3 på ultra med 50+fps)
Och en Corshair CX600M psu, Kan någon rekommendera Chassi, Moderkort, Processor och Fläktar (både chassi och processor fläkt)? hadde tänk ha en 128GB (kanske 256GB) SSD + 2TB HDD och 12 gig RAM (3x4GB 1600 Mhz). Hade tänk mig ett miditower eftersom jag inte precis behöver nån monster dator. Ingen speciell budget men vill helst inte gå över 7,000kr

Jag hadde mest tänkt ha den här datorn för Source spel, Minecraft och battlefield.
Vad jag har:

  • PSU

  • Grafikkort

Vad jag behöver:

  • Chassi

  • Moderkort

  • Processor

  • Chassi Fläktar

  • Processor fläkt

  • RAM

  • Hårddisk

Tack på förhand

Permalänk
Hjälpsam

Förslag, tog 8Gb minne då 3x4Gb är jäkligt udda.. om du nu inte HAR en 1x4Gb modul o skall köpa 3x4Gb till.....men då måste vi veta VAD du har för minne, du vill inte ha två olika i samma "bank"

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6692731/2014-04-21

Permalänk

Ok tack så mycket, 8 Gb duger säkert bra nog men jag har prises börjat se in i det här med fraps och videoredigering men jag tror inte jag kommer göra speciellt mycket av det ändå,

Tack igen

Permalänk
Medlem

Blir inte mycket bättre än thli72:s paket. Kan bara tipsa om att de kör just nu bra kampanj på WD-diskar hos Mecent om du är student, t.ex. 4TB WD Green för 878:-. Alternativt en 2TB Red som ovan, för 608:- eller en 3TB för 753:-.