Permalänk
Medlem

Råd om dator

Tjena!

Det är så att jag undrar om någon skulle vilja hjälpa mig att bygga en dator?
Skulle vilja ha datorn så bra som möjligt såklart för ca 7000kr. Skulle då även behöva OS på den (Tror jag, om det inte löser sig via plugget).
Har suttit på Inet och försökt lite, men tar hjälp av er kunniga för att se på bättre alternativ eftersom jag inte själv är så duktig.

Tar hjärtligt emot all hjälp jag kan få. Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ska datorn användas till? Ska du ha med skärm, mus, tangentbord, högtalare osv?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av Metouch:

Tjena!

Det är så att jag undrar om någon skulle vilja hjälpa mig att bygga en dator?
Skulle vilja ha datorn så bra som möjligt såklart för ca 7000kr. Skulle då även behöva OS på den (Tror jag, om det inte löser sig via plugget).
Har suttit på Inet och försökt lite, men tar hjälp av er kunniga för att se på bättre alternativ eftersom jag inte själv är så duktig.

Tar hjärtligt emot all hjälp jag kan få. Tack på förhand!

vad ska du använda datorn till? vilka spel ska du spela? är du kräsen angående FPS?
har du skärm, tangentbord, mus? ska datorn vara tyst eller spelar det ingen roll, ska du använda hörlurar?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hade ju tänkt använda den till att spela glömde jag skriva. Nej mus, tangentbord etc är inget jag behöver lyckligtvis
Ja jag kommer behöva använda hörlurar också. FPS vill jag såklart ska vara så bra den kan det med.

Permalänk
Skrivet av Metouch:

Hade ju tänkt använda den till att spela glömde jag skriva. Nej mus, tangentbord etc är inget jag behöver lyckligtvis
Ja jag kommer behöva använda hörlurar också. FPS vill jag såklart ska vara så bra den kan det med.

men vilka spel? BF4 har stöd för flera kärnor.
CS, wow, Elder Scrolls Online. osv har inget stöd för flera kärnor
Beroende på Vilka spel du tänker spela så finns fördelar & nackdelar med AMD / intel / NVIDIA

ska hörlurarna ingå i 7000kr eller köper du dom senare, ska det ingå OS eller har du Windows att installera.

om du har så vaga svar så blir också svaren märkliga.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6699338/2014-04-23

Permalänk
Medlem

Ja du Jonathan jag spelar väl lite olika. Mest spelar jag väl LOL, men har inte heller spelat så mycket annat pga att jag inte lagt ner energi på att fixa datorn. Spelar mycket playstation. Hörlurar etc har jag som sagt redan, så det är inget som behövs.
Så jag vet faktiskt inte egentligen vad jag planerar att spela, eller kan inte säga specifikt vad. Kommer pela en mängd olika spel antagligen.

Taack för svar alla!

Permalänk
Inaktiv

Jag hade bytt moderkortet och framför allt chassit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Jag hade bytt moderkortet och framför allt chassit.

Chassit är det inget fel på och inte moderkortet heller. Chassit har allt som behövs likaså moderkortet. För dom pengarna är det definitivt prisvärt. Du hade inte tydligen något bättre att komma med i prisklassen än ett lamt "hade valt bättre".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Србо:

Chassit är det inget fel på och inte moderkortet heller. Chassit har allt som behövs likaså moderkortet. För dom pengarna är det definitivt prisvärt. Du hade inte tydligen något bättre att komma med i prisklassen än ett lamt "hade valt bättre".

Det chassit är det sämsta jag använt. Plåten liksom böjer sig när man håller på i det...aldrig varit med om något liknande. "inget fel på" *rolleyes*
Nä, Cooler Master alla dagar i veckan i den prisklassen, skulle jag säga.
Moderkortet har ett budgetchipset.

Permalänk
Medlem

Chassi Arc Mini R2 verkar poppis (inte använt det själv). Det har dock fönster och kostar dubbla än det föreslagna om ni du vill ha alternativ, finns även två videorecensioner på Inet om du bläddrar bland bilderna.

Arc Mini R2 svart (med fönster) 699:-
http://www.inet.se/produkt/6909891/fractal-design-arc-mini-r2...

Permalänk
Medlem

Som sagt, vet inte så mycket om det. Jag slängde ihop detta själv, men har inte den blekaste om det kommer fungera så som jag tror att det kommer, eller om det kommer fungera alls. Vad säger ni om detta?
Annars verkade ju Loxus väldigt fint, och det andra också. Tackar för all hjälp än så länge!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6698992/2014-04-23

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Metouch:

Som sagt, vet inte så mycket om det. Jag slängde ihop detta själv, men har inte den blekaste om det kommer fungera så som jag tror att det kommer, eller om det kommer fungera alls. Vad säger ni om detta?
Annars verkade ju Loxus väldigt fint, och det andra också. Tackar för all hjälp än så länge!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6698992/2014-04-23

Kundvagnen från Cp6o är bättre än det du plockat ihop här. Du får ett bättre grafikkort och en cpu som klarar mer cpu-tunga spel. Att moderkortet är lite budget tror jag att man får acceptera i denna prisklassen.

Jag gillar inte alls beQuiet's nätagg. De är mest dyra för vad man får i mina ögon. Just Kraft modellen är inte ens 80plus märkt. Man kan hålla på och snacka om att den ändå uppfyller standarden och bla bla bla, men utan märkning är det helt upp till dem vad deras löften innebär.
Fractal Design är något bättre, men 750 W som du valde är overkill. XFX är ännu bättre. Seasonic OEM med mycket bra kvalitet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Det chassit är det sämsta jag använt. Plåten liksom böjer sig när man håller på i det...aldrig varit med om något liknande. "inget fel på" *rolleyes*
Nä, Cooler Master alla dagar i veckan i den prisklassen, skulle jag säga.
Moderkortet har ett budgetchipset.

Du tog ett av dom få omdömena som var negativa. Dom flesta var mycket nöjda med chassit och det har fått bra recensioner. Moderkortet har fått mycket bra recensioner och är överklockningsbart.

Tagit bort otrevligheter/Mod
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Србо:

Du tog ett av dom få omdömena som var negativa. Dom flesta var mycket nöjda med chassit och det har fått bra recensioner. Moderkortet har fått mycket bra recensioner och är överklockningsbart.

"Du tog ett av dom få omdömena som var negativa"? Vad yrar du om? Jag beskrev min erfarenhet av chassit.
Moderkortet kan jag väl ge med mig lite på. Dock skulle jag inte köpa ett moderkort utan PCI, men det är ju upp till var och en.

Tagit bort otrevligheter/svar på samma
Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerade*

Finns ingen anledning till pajkastning och påhopp. Håll diskussionen på en saklig nivå

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...