Hemsida med Bahnhof - administration?

Permalänk
Medlem

Hemsida med Bahnhof - administration?

Har fiber från Bahnhof sedan en tid tillbaka där en domän samt en "webbsida" med en viss mängd lagringsutrymme ingår. Fick för mig häromdan att börja greja lite med detta.

Jag är inte helt bakom flötet, utan vet hur det fungerar med webplatser och domäner, men jag kan inte lista ut hur jag ska administrera det här genom Bahnhof. Det här (Hemsida & FTP) är egentligen den enda informationen som finns, och jag tycker den är mycket otydlig. Man nämner webkonto och server, men jag vet inget om dessa. Det står t ex att för att länka min domän till min hemsida så ska jag ange adressen, men jag vet inget om någon adress? Jag testade iaf att ansluta till privat.bahnhof.se via FTP eftersom det förekom i ett exempel och därmed var det enda jag hade att gå på, med samma detaljer som jag använder för att logga in på mina sidor, men det verkade inte vara det lösenordet (och/eller användarnamnet) som gäller. (jag får "530 Login authentication failed")

Domänen har jag fixat, det var enkelt nog, men det är alltså webplatsen jag inte kan begripa. Någon som har erfarenhet med detta eller kanske kan gissa sig till? Är detta något man specifikt måste beställa på något sätt, trots att det ingår, eller har jag helt missuppfattat vad jag har för möjligheter här?

Det var inte överdrivet tydligt hur man kunde kontakta dem via e-post el likn, så jag provar min lycka här istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Ring deras support säger jag bara.

Jag beställde bredband, kopplade in, så var jag tvungen att registrera mig på deras DHCP, men jag hade inte ens fått ett bekräftelsemail att jag hade beställt bredband, så några inloggningsuppgifter fanns inte.

Ett samtal senare så fungerade allting.

Edit: Testade precis FTP,
User: OK
Password fail
Har ändå inte domäntjänsten så det är nog därför.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Jag är nog en av få som faktiskt använder sitt utrymme och jag har ett annat användarnamn/lösenord än till själva bahnhof-portalen, eller vad man ska kalla den. Har du inte fått ett papper om detta när du tecknade avtalet med dem? Om du inte har uppgifterna får ringa dem, så skickar de via snailmail.

Observera att det enda man får är ett utrymme där man kan ladda upp html-filer. Det går inte att köra php eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Jag är nog en av få som faktiskt använder sitt utrymme och jag har ett annat användarnamn/lösenord än till själva bahnhof-portalen, eller vad man ska kalla den. Har du inte fått ett papper om detta när du tecknade avtalet med dem? Om du inte har uppgifterna får ringa dem, så skickar de via snailmail.

Okej, tack. Hittar inga papper med detaljer till detta, nej.

Skrivet av frostfield:

Observera att det enda man får är ett utrymme där man kan ladda upp html-filer. Det går inte att köra php eller liknande

Anade detta. A-ja, får se vad jag hittar på. Är bara för skojs skull ändå!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080