Senaste patchen, zombies grymt svårdödade.

Permalänk
Medlem

Senaste patchen, zombies grymt svårdödade.

Vad har de gjort här? Man måste i princip slå dom i huvet med melee-vapen för att de ska droppa. Annars kan man slå sig trött.Jag blev riktigt förvånad när första zombisarna jag mötte inte ville dö och det slutade med bleeding, fractured och ett par ruined grejer
Nu skjuter jag dem istället men det lockar ju gärna massa bandits om man gör det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Tycker det är en bra sak. Det gör så att man aktar sig mer från zombierna. Förut var zombies ingen match om man hade en splitting/fireaxe. Det är trots allt ett zombieinriktat spel.

Permalänk
Inaktiv

Det är väl så zombies skall vara? dvs de ända som hjälper är att anfalla hjärnan. Härligt att de ordnar sådant, var på tok för enkelt så fort man hittade ett vapen innan.

Permalänk

Jag tycker att de ska vara lika lättdödade som innan fast mycket, mycket fler!

Permalänk
Medlem

Det är en bugg.
Just nu tar de väldigt lite skada mot kroppen.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Melee-vapen är som sagt buggade i denna patch men Dean har ju hela tiden sagt att när spelet är "klart" så ska man inte vilja ha zombies efter sig, då ska man vilja smyga i städerna istället för att springa tex, tycker det är bra att dom är svårdödade men 15+ slag med fireaxe är lite mycket..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Detta står i senaste changelogen:

"Ongoing melee balancing has zombies more resilient to body impacts. (Aim for the head)."

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nojdh:

Detta står i senaste changelogen:

"Ongoing melee balancing has zombies more resilient to body impacts. (Aim for the head)."

Nejnej det är en bugg som kommit till nu i efterhand när spelet funnits en längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Nejnej det är en bugg som kommit till nu i efterhand när spelet funnits en längre tid.

Även om det är en "bugg" så står detta i den officiella changelogen.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Jo jag såg det faktiskt också nu när jag kollade. Jag håller med om att zombies ska vara mer farliga och inte bara lite jobbiga men det behöver ju inte vara så överdrivet som det är nu. Sen verkar de spawna betydligt snabbare nu med än innan, ibland på samma ställe där man just precis dödade en.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nojdh:

Även om det är en "bugg" så står detta i den officiella changelogen.

Trodde att det var ganska tydligt att jag var ironisk men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Trodde att det var ganska tydligt att jag var ironisk men men..

Men men som sagt, blir svårt att läsa av ironi på internet ibland.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om crossbow är buggad på nåt vis? För jag hittade en igår på en död kille och hittade även ett quiver, men när jag drar upp den och ska skjuta så händer inget. Och jag har provat att unloada ammo och ladda om. Det ser även ut som om det ligger en pil i skenan och bågen är spänd.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Är det nån som vet om crossbow är buggad på nåt vis? För jag hittade en igår på en död kille och hittade även ett quiver, men när jag drar upp den och ska skjuta så händer inget. Och jag har provat att unloada ammo och ladda om. Det ser även ut som om det ligger en pil i skenan och bågen är spänd.

den är buggad.

har man en pil så kan man skjuta den hur många gånger som helst men ska någon annan skjuta så måste den personen ha den första pilen man skjöt

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Urk, så surt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tycker att zombiesarna ser än för lätt. Det är något dom borde ändra...och sen fixa så att silence till vapnen funkar!

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilsner:

Tycker att zombiesarna ser än för lätt. Det är något dom borde ändra...och sen fixa så att silence till vapnen funkar!

tror tyvärr att det kommer ta ett tag innan silencers fungerar, väldigt många ljud är ju placeholders just nu (och hela "ljudmotorn" är ju halvtrasig)

Förövrigt så tror jag att problemet är att zombiesarna hör för bra, man borde kunna smyga upp bakom zombies lite enklare

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Ett vanligt chatsystem vore väl inte så svårt att trycka in? Ser det som det största som saknas just nu. Sen verkar det inte som de fokuserar så mycket på att fixa buggar utan bara spånar med nytt content.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Ett vanligt chatsystem vore väl inte så svårt att trycka in? Ser det som det största som saknas just nu. Sen verkar det inte som de fokuserar så mycket på att fixa buggar utan bara spånar med nytt content.

Vad menar du med chatt system? du kan ju skriva ingame om det var det du menade?

Förövrigt så fixar dom väldigt mycket buggar som rapporteras, bara att rapportera buggarna som du hittar så kommer dom fixas snabbare

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Om man skriver ingame så kan endast de som är i absoluta närheten se det. Spelet behöver en riktig chat så man kan prata med folk som är på servern. Och så man skriva HODOR! hela tiden.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Om man skriver ingame så kan endast de som är i absoluta närheten se det. Spelet behöver en riktig chat så man kan prata med folk som är på servern. Och så man skriva HODOR! hela tiden.

det förstör ju realismen helt?
global / side chat fanns i modden och det kommer inte komma till standalone.
Vill du prata med folk på distans så får du skaffa en walkie talkie.

"anyone in cherno?" tiden är över

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Jag hade behövt en som fixade mina ben i elektro men det gick ju inte. Fick krypa iväg som nån jävla larv och det tog ju bara fem minuter så blev man skjuten.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Bra!

Var då fan på tiden att Zombies är lite svår dödade bara sikta på huvudet med Yxan så dör dom antingen direkt eller blir knockade och när man knockat dom så är det alltid en obligatorisk ''Doubble Tap'' som gäller...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av killawife:

Tråkigt. Jag hade behövt en som fixade mina ben i elektro men det gick ju inte. Fick krypa iväg som nån jävla larv och det tog ju bara fem minuter så blev man skjuten.

Får lägga ut det på linan nästa gång! Min gubbe bara står och ruttnar men jag har gott om sjukvårdsmtrl. hade tänkt att hjälpa folk men blivit alldeles för feg..

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla med ett vapen måste skjuta så fort dom ser någon. I ryggen dessutom, vet inte hur många ggr det har hänt. Stanna för fan o säg hej alla är vi inte av ondo!

Edit: Och om du dör tar det typ 1-2 timmar o ha allt igen så försök var lite mer friendly!

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilsner:

Jag förstår inte varför alla med ett vapen måste skjuta så fort dom ser någon. I ryggen dessutom, vet inte hur många ggr det har hänt. Stanna för fan o säg hej alla är vi inte av ondo!

Edit: Och om du dör tar det typ 1-2 timmar o ha allt igen så försök var lite mer friendly!

Nästan alla är griefers, eller folk som aldrig spelat dayz. De tror att det är en deathmatch.
Synd, men just nu lär det vara så.

Men snart kommer hunting och cooking, då kan man hålla sig borta och överleva utan att behöva vara i närheten av folk.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag och en Vän blev mördade kallblodigt på en HC server av en Tysk man,på flygfältet NW om Krastnostav.

av 225km på en server med 3personer dvs Jag och min kompis sedan äckel barnet,fans inge Hej grabbar hur mår ni etc var Kill on sight han var fullt utrustad vi satt i hangare och var så facinerad över nya vapen som tillkommit bara snacka skit vi ville inte ens döda nån vi såg bara ''Hey bro need anything?''

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Ja det är för trist med alla idioter. Jag brukar mest spela på servrar där man har regler mot detta men det finns så sällan nån admin så man blir ändå skjuten av nån som ligger i en buske med mosin 600 meter bort. Ibland kan det ju bli lite roliga fajter med folk, oftast i städer men att bli skjuten utan att ens veta att nån var i närheten är för surt.
Ibland kommer ju nyspawnade rusande och ska knocke en och ta ens grejer. Det brukar bli lite komiskt när man kutar runt och skriker i micken.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Till alla som klagar på KOS, när man spelat tillräckligt länge så tar det inte så lång tid att bli "fullgearad", och just nu så finns det inte så mycket annat att göra än att PvP:a.

Skrivet av _tekken_:

Jag och en Vän blev mördade kallblodigt på en HC server av en Tysk man,på flygfältet NW om Krastnostav.

av 225km på en server med 3personer dvs Jag och min kompis sedan äckel barnet,fans inge Hej grabbar hur mår ni etc var Kill on sight han var fullt utrustad vi satt i hangare och var så facinerad över nya vapen som tillkommit bara snacka skit vi ville inte ens döda nån vi såg bara ''Hey bro need anything?''

Lite tips om du vill överleva längre:

Spela inte hardcore.
Var inte vid airfields. (speciellt inte just nu då folk sitter i väggarna i camo husen..)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Haha, vilken kväll jag hade igår. Jag började med att spawn en ny hardcoregubbe, sprang till utkanten av Berezino och hittade nästan direkt en crossbow och koger. Gick runt där och letade lite mat så hör jag hur nån skjuter en bit bort. Jag smyger en bit men ser ingen. Plötsligt hör jag hur det skjuts igen ganska nära så jag går i ett hus och sätter mig i trappan. Efter en stund hör jag hur nån går in i huset och går omkring, plötsligt dyker han upp framför mig, backandes! Han sätter sig precis framför mig och siktar utåt så jag skjuter han i huvet naturligtvis. Lootar liket på m4 och all utrustning och är superglad.

Byter till min regular gubbe som sitter på ett hustak i Cherno. Nästan direkt efter att jag spawnat hör jag hur det skjuts i närheten och plötsligt hörs en explosion. Jag springer fram till takkanten för att kolla vad det var och ser två killar komma kutande. Nästan direkt börjar de skjuta på mig. Jag smyger iväg och sätter mig på takkanten och siktar, en av killarna kommer smygande och jag ska precis pricka honom men måste flytta lite till vänster, och trillar ner från hustaket och dör

Börjar om med en ny regulargubbe och kommer till Berezino utan nån utrustning. När jag går runt ett hörn ser jag hur en nisse klättrar uppför en stege på en av skorstenarna. jag tittar glatt på när han komemr till mitten och trillar ner. Jag springer fram och lootar hans lik på en Mosin med 12x scope och lite annat gott. Vilken jävla tur!
Tyvärr kommer jag bara femhundra meter innan några svenskar skjuter ihjäl mig. Jag spawnar om och springer hela vägen från elektro till berezino för att hitta mitt lik. Det ligger kvar men det går inte komma åt några prylar i det :/ då det har buggat på en stege. Jävla skit.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.