570 SLI BF4 funkar inte

Permalänk

570 SLI BF4 funkar inte

Hejsan, jag har köpt 2st 570 och ett 570 ska vara ungefär som ett 7850.
Jag har kollat runt lite och det verkar som om att det ska funka, men jag får det inte till att funka så bra får extrema lagg när max vramen nås. Dom är bara på 1280mb (1,28gb).
Är det någon som vet vilka inställningar man ska ändra på för att det ska funka bra? Jag får ca 30-70 nu fast grafikkorten jobbar bara ca 50-75 % pga att max användningen för vramen uppnås.
Tack för hjälpen!

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Har du valt " maximera 3d prestanda" i nvidia inställningar för att få sli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Hejsan, jag har köpt 2st 570 och ett 570 ska vara ungefär som ett 7850.
Jag har kollat runt lite och det verkar som om att det ska funka, men jag får det inte till att funka så bra får extrema lagg när max vramen nås. Dom är bara på 1280mb (1,28gb).
Är det någon som vet vilka inställningar man ska ändra på för att det ska funka bra? Jag får ca 30-70 nu fast grafikkorten jobbar bara ca 50-75 % pga att max användningen för vramen uppnås.
Tack för hjälpen!

ja, du har ju nästan svarat på din egen fråga.
Du har för lite vram på dina kort för att spela BF4 på höga inställningar, för att slippa lagget som uppstår när du får slut på vram så måste du dra ner på ögongodiset helt enkelt.
Troligtvis kan du köra på medium, men det beror självklart på vilken upplösning du spelar i!

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Testa att kör med MSI Afterburner igång medan du spelar och aktivera loggning till fil, så kan du analysera vad som händer.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av bosteed:

Har du valt " maximera 3d prestanda" i nvidia inställningar för att få sli.

Japp det har jag.

Skrivet av lowngcawt:

ja, du har ju nästan svarat på din egen fråga.
Du har för lite vram på dina kort för att spela BF4 på höga inställningar, för att slippa lagget som uppstår när du får slut på vram så måste du dra ner på ögongodiset helt enkelt.
Troligtvis kan du köra på medium, men det beror självklart på vilken upplösning du spelar i!

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

Okej, har testat att stänga av tex fx osv, då funkar det bättre fast fortfarande feta drop.
Men vad finns det för roliga spel man kan maxa 2st 570 med?

Skrivet av bandite:

Testa att kör med MSI Afterburner igång medan du spelar och aktivera loggning till fil, så kan du analysera vad som händer.

afterburner har jag redan kollat på, det var så jag kollade upp att grafikkorten inte jobbade fullt någon gång.
Men afterburner funkar inte ingame i bf4.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Har nu testat 570 sli med min 8350 i battlefield bad company 2, det funkar skit bra förutom att 8350 är för svag som jag skrev i min andra tråd. 570'ina använder bara 1010mb och jobbar bara 55-82% och jag får ca 80-140 i fps. Det är ju såklart skit bra, men får jag inte mer fps med i7 4770k som jag ska köpa snart? ^^
(fps kåt just nu) haha

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

varför köpa en 4770k när du har så svaga grafikkort?
överklocka din 8350 och köp ett r9 290 eller nåt istället!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

varför köpa en 4770k när du har så svaga grafikkort?
överklocka din 8350 och köp ett r9 290 eller nåt istället!

För att jag hade tänkt att ha 8350'in hos min mamma med 570 sli
Ska ha 2st överklockade 7970ghz till i7 4770k'n...

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

afterburner har jag redan kollat på, det var så jag kollade upp att grafikkorten inte jobbade fullt någon gång.
Men afterburner funkar inte ingame i bf4.

Du borde likväl få ut en logg-fil med info om hur VRAM nyttjandet ser ut, om det slår i taket.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av bandite:

Du borde likväl få ut en logg-fil med info om hur VRAM nyttjandet ser ut, om det slår i taket.

logg-fil? jag kan inget om detta.... -.-

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rasmusen98:

Jag kan rekommendera dig att titta lite i den här tråden och sedan testa dig fram.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."