Kan någon rekommendera en ny hårddisk?

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera en ny hårddisk?

Hallå

Nu har en av lagringsdiskarna lagt av totalt.... hade det på känn sen innan.
Tog 50 min för datorn att starta och komma till skrivbordet. Har streamat rätt mycket från disken samt haft torrent igång.

Nu är det dags att flytta runt lite i datorn och jag tänkte investera i en ny hårddisk som jag ska ta hand om lite bättre.
Funderar på WD Red WD40EFRX 64MB 4TB, jag vet att den är specifikt byggd för NAS i huvudsyfte men det ska väl inte vara några
problem att slänga in den i en windows 7 burk? bara att tänka på GUID partition table, eller finns det något mer att tänka på?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2167793

Lite info om burken.
Chassi Fractal Design R4 |Moderkort MSI Z77A-GD65 |Proccesor Intel Core i5 3570K|Grafikkort AMD 7870 |RAM Corsair Vengeance 16GB 1600MHz |SSD Samsung 830-Series 256 GB |Hårddisk 3x Western Digital Caviar Green 2TB |Nätaggregat Seasonic 600w |CPU Kylning Noctua DH-12

Tack på förhand

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Är nog inga problem.. Seagate NAS HDD är ungefär samma disk från konkurenten.. har själv en sådan som funkat bra.

Permalänk
Medlem

Då är det alltså bara att tuta o köra? Då beställer vi

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983