Permalänk
Medlem

Fifa World Beta

Hittade inget tråd om detta spel, har spelat några matcher i det och tycker det är hyffsat kul skulle dock va roligare om fler spelade det

https://www.easportsfifaworld.com/home

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk

PS4 kontroller till detta spel fungerar, men dock är knapparna ganska skeva imo.
Helt OK eftersom det är gratis, går inte att jämföra med konsolen.

Permalänk

Jag spelar det med ps3 kontrollen, funkar utmärkt, dock måste man lura datorn att man har en xbox kontroll

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Skrivet av Cyberduck:

Jag spelar det med ps3 kontrollen, funkar utmärkt, dock måste man lura datorn att man har en xbox kontroll

Vilket program använder du för det ?

Permalänk
Skrivet av Dirtvader:

Vilket program använder du för det ?

Motionjoy heter det,

tror jag ladda ner det från denna sida.
Är inte helt hundra om det var den sidan så du kan ju bara googla det om du vill ha någon annan ^^

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Skrivet av Cyberduck:

Motionjoy heter det,

tror jag ladda ner det från denna sida.
Är inte helt hundra om det var den sidan så du kan ju bara googla det om du vill ha någon annan ^^

Men jag får inte knapparna att stämma överens med hur jag vill ha det. Har testat motionjoy.
Dvs. den jag passar med på ps4an blir skott på PC, alla knappar är spegelvända kan man säga. Lyckas inte lösa det med Fifa World ?

Permalänk
Skrivet av Dirtvader:

Men jag får inte knapparna att stämma överens med hur jag vill ha det. Har testat motionjoy.
Dvs. den jag passar med på ps4an blir skott på PC, alla knappar är spegelvända kan man säga. Lyckas inte lösa det med Fifa World ?

Aha jag kör med Ps3 kontroller, dock tror motionjoy att jag har en xbox kontroll, för annars är knapparna helt cp..
Sen i fifa world så väljer jag bara kontrollen som "styr" alternativ. funkar prima,

Dvs skott är ring, lobb är fyrkant, pass är X, spurta är R2 osv.

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk

Jag fick det aldrig att fungera, utan löste det på följande: http://forums.pcsx2.net/Thread-DS4-To-XInput-Wrapper