Permalänk
Medlem

4 Player Mario Kart 8

Tjena. Har en fråga som många kan verka tycka är dum, men vill bara ha ett bra svar.

Hade planerat att köpa ett Wii U snart tillsammans med Mario Kart 8, och vill ha 4 handkontroller till. Men vilka handkontroller är det som gäller för detta spel egentligen? Får ju en stor gamepad till konsolen, men ska jag sitta själv med den och ha 3 andra som sitta med varsin annan kontroller, och vad i så fall är det för kontroller? Såna här?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Tjena. Har en fråga som många kan verka tycka är dum, men vill bara ha ett bra svar.

Hade planerat att köpa ett Wii U snart tillsammans med Mario Kart 8, och vill ha 4 handkontroller till. Men vilka handkontroller är det som gäller för detta spel egentligen? Får ju en stor gamepad till konsolen, men ska jag sitta själv med den och ha 3 andra som sitta med varsin annan kontroller, och vad i så fall är det för kontroller? Såna här?

Du kan spela med båda, men jag hade nog köpt 4st vanliga handkontroller. Den där med skärmen känns otroligt klumpig om man ska spela t ex Mario kart. Vanliga gamla Wii-kontroller ska dock fungera med Wii U så har du några sådana behöver du inte köpa nya om du inte vill.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

En spelare sitter med gamepaden, dvs den stora kontrollen med skärm på - som man får med konsollen. De andra spelarna kan välja bland följande: Wii U GamePad, Wii Remote + Nunchuk, Wii U Pro Controller, Wii Classic Controller, och Wii Wheel.

Jag rekommenderar dina vänner att lira med Wii Remote + Nunchuk, då kontrollerna där är precis de samma som för dig med gamepaden. Dessutom är det, i mitt tycke, det absolut behagligaste.

Permalänk

man kan använda wii remotes tror jag i mario kart men jag skulle rekommendera köra med wiiu pro controllers över gamepaden

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem

Man kör med wii remotes och slänger in dem i en ratt! Spela me remote + nunchuck är ingen utmaning alls. Vill man ha det lite svårt kör man med ratt!

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Avstängd

Vi sitter alla 4 med ratt. Känns roligast så o fusk annars för den som kör gamepaddan xD

Permalänk
Medlem

Jag tycker gamepad'en funkar minst lika bra som en pro controller. En kompis föredrar att spela med en vanlig wii mote. Han använder då alltså styrkorset och kör, inte gyrofunktionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tro på mig