Gamdias Hermes Ultimate med ljuddämpade Cherry MX

Permalänk
Melding Plague

Gamdias Hermes Ultimate med ljuddämpade Cherry MX

Ljuddämpade knappar och en uppsjö makrofunktioner ska göra Gamdias Hermes Ultimate till ett mekanisk tangentbord utöver det vanliga. Nu hittar nykomlingen till testlabbet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ghandias Herpes Ultimate

On-topic sjukt stort handlovstöd, skulle knappt få plats på skrivbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Helt klart intressant med färdiga ljuddämpade tangenter. Det finns ju o-ringar att köpa och som man kan sätta dit själv. Har det på mitt tangentbord och det dämpar helt okej, men som sagt det blir ju lite annorlunda att skriva på det. http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keyboard-acce...

Hade det inte varit för den fula loggan i nederkanten så hade jag kunna tänka mig att köpa det tangentbordet.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Trevligt att Gamdias fortsätter att köra på med sitt eget och skiter totalt i ett "simpelt" tangentbord för oss som gillar det där extra.
Förstår dock inte varför man inte säljer tangentbordet i två olika versioner så man slipper dom extra tangenterna som tar upp plats.
(right/left hand)

Permalänk

"Men efter jag använt den ett tag så känns det ändå som att jag har vänjt mig lite vid det"

OnT: Schysst recension och kul att ni testar något som man aldrig hört talas om

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Går det att ta bort dämpningen för att få full slaglängd?

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Damm bara jag som gillar "Nytt" och fräscht kommer in i marknaden?

QPAD mk-85 fortfarande bättre och så sjukt nöjd med den.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

När blev 3,5"-anslutningar för ljud vanliga?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Det första jag reagerade på var att macrotangenterna under mellanslagstangenten ser felplacerade ut och ständigt borde komma ivägen när man använder tangentbordet, var det något ni upplevde när ni testade?

Permalänk
Medlem

Att kunna stänga av tangentbordet kan ju vara schysst när man städar det så slipper man koppla ur det eller riskera att göra massa dumma saker på datorn, annars ser jag inte så mycket användning av det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

När blev 3,5"-anslutningar för ljud vanliga?

Med det gigantiska handlovsstödet matchar endast gigantiska hörlurar med 5 GigaWatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Det såg rätt intressant ut om det inte hade sett ut som om Michael Bay spytt upp en julgran. Verkar ju väldigt genomtänkt. Vore intressant om de kunde släppa en ren version utan bakgrundsbelysning och lite färre makroknappar. Har samma problem med en extra rad makroknappar. Det går inte att skriva på för jag hamnar alltid fel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Makroknappar under mellanslagstangenten känns som en jävligt dum konstruktion. Skulle sitta med dom inpressade hela tiden.

Permalänk
Medlem

Cherry MX Blue (taktila brytare) låter så fruktansvärt mycket att om jag skulle bestämma mig att köpa ett mekaniskt tangentbord med MX Blue, så vill jag att dom skall vara dämpade - precis som på Gamdias Hermes Ultimate.

Enligt mig så har detta tangentbordet löst många problem som Cherry MX Blue haft rent allmänt.

Själv kör jag Qpad MK-50 med cherry MX Red, och tycker att dom låter mycket som det är. Om jag fick välja så borde Keytronic återuppstå i samarbete med ett känt entusiast-tangentbord företag och designa ett tangenbord med egenframtagna brytare.

Permalänk
Medlem

Varför inte releasa en mus med macroklick som ligger där man har handflatan! #ergonomiskdesignmuch

Permalänk
Medlem

Finns det några lågprofil mekaniska tangentbord? nu efter jag haft ultralåga tangenter Logitech's variant i snart 10 år kan jag nog inte gå tillbaka.

Permalänk
Medlem

Tack för en bra recension Jonas!

Gillar ditt sätt att måla upp intrycket av tangentbordet. Ger mig en bra känsla för vad jag skulle kunna förvänta mig av produkten.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Avstängd

Intressant val att placera makroknapparna längst ner.

För dyrt, för det priset kan man köpa ett riktigt tangentbord, som Filco Majestouch eller Ducky Shine eller WASDv2.

Räfflorna gör att smuts samlas och det blir svårt att rengöra så det blir äckligt och ohygieniskt.

Permalänk
Skrivet av Tralle:

Finns det några lågprofil mekaniska tangentbord? nu efter jag haft ultralåga tangenter Logitech's variant i snart 10 år kan jag nog inte gå tillbaka.

Finns väl ingen direkt anledning att ha mekaniska brytare om du är ute efter ett platt tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Finns det några lågprofil mekaniska tangentbord? nu efter jag haft ultralåga tangenter Logitech's variant i snart 10 år kan jag nog inte gå tillbaka.

Dessa Logitechtangentbord är lågprofil och använder scissor-switchar som känns väldigt "klickiga", som en hybrid av ett mekaniskt/laptop-tangentbord.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676060

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022522

Permalänk
SweClockers
Skrivet av BizzY:

Dessa Logitechtangentbord är lågprofil och använder scissor-switchar som känns väldigt "klickiga", som en hybrid av ett mekaniskt/laptop-tangentbord.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676060

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022522

Problemet med dessa är att de har urusel rollover, bland annat funkar inte shift+w+space (springa och hoppa).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Finns det några lågprofil mekaniska tangentbord? nu efter jag haft ultralåga tangenter Logitech's variant i snart 10 år kan jag nog inte gå tillbaka.

Jag gick från Logitech Ultra-X Flat till Qpad MK50 (med o-ringar) och det tog inte speciellt lång tid att vänja om sig. Ångrar mig inte en sekund att jag bytte.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="LemonIllusion;14673496"]När blev 3,5"-anslutningar för ljud vanliga? :P[/QUOTE

När sony walkman kom i slutet på 70 talet,.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

[QUOTE=LemonIllusion;14673496]När blev 3,5"-anslutningar för ljud vanliga? :P[/QUOTE

När sony walkman kom i slutet på 70 talet,.

Rätt säker på att sony walkman inte använde 3,5"-anslutning för ljudet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Rätt säker på att sony walkman inte använde 3,5"-anslutning för ljudet.

Synd, eftersom du har fel. 3.5mm var standard på Walkman och klonernas Freestyles. Men det var ingen ny kontakt, fanns före Walkman som standard på kasettspelare/kasettradio.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Synd, eftersom du har fel. 3.5mm var standard på Walkman och klonernas Freestyles. Men det var ingen ny kontakt, fanns före Walkman som standard på kassettspelare/kassettradio.

Synd för dig att millimeter och tum inte är samma sak. https://www.youtube.com/watch?v=N6umhpRBWJM&t=7m2s

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Går det att ta bort dämpningen för att få full slaglängd?

Man märker knappt av dämpningen, om det är o-ringar är dem 0.2mm tjocka... Tror nog mer att det är inbillning för att du vet att det är något under.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk

Läskigt.
Jonas gör precis som jag, söker mig med lillfingret.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Finns det några lågprofil mekaniska tangentbord? nu efter jag haft ultralåga tangenter Logitech's variant i snart 10 år kan jag nog inte gå tillbaka.

Tar ca 15 minuter att vänja sig.

Permalänk

Vad har Jonas för klocka?

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB