Vilken domän har sweclockers?

Permalänk
Medlem

Vilken domän har sweclockers?

Tjena,

Jag försöker avaktivera adblock för sweclockers men jag måste veta vilken domän servrarna återfinns på.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

Tryck på AdBlock-knappen och välj Undanta denna domän bara.

Permalänk
Medlem

ns1.driften.net 81.201.209.55
ns2.driften.net 88.80.165.10

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Tjena,

Jag försöker avaktivera adblock för sweclockers men jag måste veta vilken domän servrarna återfinns på.

Det är ju å andra sidan så som sidan överlever och får in några pengar, dessutom tycker jag inte att det för mycket reklam som är jobbig. Gillar du sidan tycker jag du borde ha ad-block av så de kan få in några kronor.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det är ju å andra sidan så som sidan överlever och får in några pengar, dessutom tycker jag inte att det för mycket reklam som är jobbig. Gillar du sidan tycker jag du borde ha ad-block av så de kan få in några kronor.

Han skrev ju att han försöker avaktivera adblock?

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det är ju å andra sidan så som sidan överlever och får in några pengar, dessutom tycker jag inte att det för mycket reklam som är jobbig. Gillar du sidan tycker jag du borde ha ad-block av så de kan få in några kronor.

han frågar ju hur han ska stänga av adblock för sweclockers så jag förstår inte vad du menar med din kommentar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Jag har bara lagt in sweclockers.com som domän i min vitlista och det funkar

Permalänk
Medlem

Ifall det inte fungerar att klicka på adblock knappen och undanta denna domän så kan du pröva att lägga till
@@||sweclockers.com/$document
i manuella filteret

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Det är ju å andra sidan så som sidan överlever och får in några pengar, dessutom tycker jag inte att det för mycket reklam som är jobbig. Gillar du sidan tycker jag du borde ha ad-block av så de kan få in några kronor.

Hur gör man då om man tycker all reklam är jobbig, och man av principskäl blockerar reklam därför att vi överallt blir bombarderade med reklam på stan och i media och t o m i brevlådan, och webbläsaren är den enda fristaden där man kan slippa reklamen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Hur gör man då om man tycker all reklam är jobbig, och man av principskäl blockerar reklam därför att vi överallt blir bombarderade med reklam på stan och i media och t o m i brevlådan, och webbläsaren är den enda fristaden där man kan slippa reklamen?

Skickades från m.sweclockers.com

Man sätter en lapp på dörren, Ingen reklam tack.
Sedan tittar man endast på SVT eller DVD/BD
Beställer allt man behöver via nätet så det levereras till dörren.

Om du mot förmodan skulle behöva gå ut på stan får du hålla blicken lågt.

ironi/sarkasm, jajje men.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Han skrev ju att han försöker avaktivera adblock?

Skrivet av INCSlayer:

han frågar ju hur han ska stänga av adblock för sweclockers så jag förstår inte vad du menar med din kommentar?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hämtar en stor kaffe på momangen!

Skrivet av nackskägg:

Hur gör man då om man tycker all reklam är jobbig, och man av principskäl blockerar reklam därför att vi överallt blir bombarderade med reklam på stan och i media och t o m i brevlådan, och webbläsaren är den enda fristaden där man kan slippa reklamen?

Det är väl ingen som jublar av reklam, jag kör också adblock för det mesta utom någon som jag känner för att supporta. Det gäller även reklam på YouTube. Jag får kostnadsfritt läsa trevliga nyheter, få hjälp och kanske hjälpa andra forummedlemmar och lära mig massa nytt och kul på vägen. Då tycker jag att jag verkligen kan stå ut med dessa banners och ads här för att på så sätt ge tillbaka vad swec ger mig.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Swec låter jag reklamen vara på också för, sen så är ju reklamen relevant, är till 99% datorreklam, delar, spel, elektronik osv.

Resten av nästan alla sidor där stoppar jag all reklam skoningslöst.

Vanlig TV har jag slutat titta på helt PGA all reklam, när de gått så långt av det känns som att reklamen ibland blir avbruten av nått dom kallar för program har det gått skyhögt för långt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xfade:

Man sätter en lapp på dörren, Ingen reklam tack.
Sedan tittar man endast på SVT eller DVD/BD
Beställer allt man behöver via nätet så det levereras till dörren.

Om du mot förmodan skulle behöva gå ut på stan får du hålla blicken lågt.

ironi/sarkasm, jajje men.

Har en ingen reklam-lapp på lådan, men nog faan ligger det reklam där ibland ändå.

Om man beställer allt via nätet måste man ju köra adblock för att slippa reklam!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske går att ligga på dem om att ha ett betalalternativ där man reggar sitt konto som premiumanvändare och då helt enkelt inte ser reklamen, mot en nätt summa. Då skulle man kunna slippa reklam och ändå göra rätt för sig.

Ontopic så har även jag adblock, men inte aktivt på swec.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Har en ingen reklam-lapp på lådan, men nog faan ligger det reklam där ibland ändå.

Om man beställer allt via nätet måste man ju köra adblock för att slippa reklam!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag slipper iaf all reklam förutom den som är direktsänd till mig, t ex ett brev från Synoptik eller ett vykort från Mechanum. Dessa går nog inte att slippa eftersom de, som sagt var, är adresserade till en personligen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Hur gör man då om man tycker all reklam är jobbig, och man av principskäl blockerar reklam därför att vi överallt blir bombarderade med reklam på stan och i media och t o m i brevlådan, och webbläsaren är den enda fristaden där man kan slippa reklamen?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får väl surfa med Lynx och hoppas att reklamer inte har alt-texter. När du ska gå ut får du dra på dig en "Sensory Deprivator 5000" (googla det)

Permalänk
Medlem

Använder adblock på bl.a. Facebook samt Swec och Garaget.
Avskyr allt blinkande av diverse skit som jag inte är intresserad utav ändå.
Swec är väll visserligen den sidan som har mest relevant reklam men nej tack. Mycket roligare att surfa runt om man inte har en massa blinkande banners etc.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Generation gratis slår till igen...

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk

Adblock är bra till vissa sidor som t.ex. Aftonbladet eller Expressen eller DN!

Men Swec ska man fan ha reklamen på annars borde man bli avstängd, dock tycker jag att ni på Swec borde göra premium konton! Inget speciellt kanske en liten stjärna i namnet och att vi slipper reklamen.

Jag har adblock avstängd för Swec och ett par andra, men skulle helst slippa reklamen ändå, och jag är iaf villig att betala en månadsavgift för detta!

Sedan så har detta med reklamintäkter gått för långt vissa sidor verkar ha dille på att varannan sak ska vara en reklam banner. Vad är det för skit.

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Har inget mot reklam som är i form av bilder på sidor men avskyr flashreklam och reklam i form av filmer och ljud som startar automatiskt på mouseover. Används detta är det ett tillräckligt skäl för mig för att välja att blockera reklamen på hela sidan.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
99:e percentilen

Problemet med SweClockers är att reklamen högst upp varierar i höjd. Ofta är den "för hög", så att sidan trycks ner (efter sidladdning) och man klickar på något helt annat än man hade tänkt. Det är extra jobbigt på surfplatta. Fixa det, SweClockers, så stänger jag av AdBlock på studs. (Kommer dock blockera all rörlig reklam. Sådan är alldeles för störande när man läser.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

Adblock är bra till vissa sidor som t.ex. Aftonbladet eller Expressen eller DN!

Men Swec ska man fan ha reklamen på annars borde man bli avstängd, dock tycker jag att ni på Swec borde göra premium konton! Inget speciellt kanske en liten stjärna i namnet och att vi slipper reklamen.

Jag har adblock avstängd för Swec och ett par andra, men skulle helst slippa reklamen ändå, och jag är iaf villig att betala en månadsavgift för detta!

Sedan så har detta med reklamintäkter gått för långt vissa sidor verkar ha dille på att varannan sak ska vara en reklam banner. Vad är det för skit.

I vanliga fall hade jag hållit med dig men just för sweclockers är ju faktiskt reklamen relevant till materialet och något jag gärna ser åtdminstone på när man är inne på sidan för ett tag sedan möttes jag däremot av fullskärms reklam om filmer innan jag kom in på sidan vilket jag fann irriterande de har dock slutat dyka upp.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Skrivet av INCSlayer:

I vanliga fall hade jag hållit med dig men just för sweclockers är ju faktiskt reklamen relevant till materialet och något jag gärna ser åtdminstone på när man är inne på sidan för ett tag sedan möttes jag däremot av fullskärms reklam om filmer innan jag kom in på sidan vilket jag fann irriterande de har dock slutat dyka upp.

Jag tror du läste lite fel!

Jag tycker alla ska ha reklam aktivt när man är på Swec inte tvärt om, det ser iaf ut så på texten du skrev till mig!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Åh, den måste jag sätta upp, både på brevlådan och dörren!

Jag tillåter visserligen reklam på Swec och några fåtal andra sidor, men jag hatar det ändå. Jag betalar mycket hellre.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

Jag tror du läste lite fel!

Jag tycker alla ska ha reklam aktivt när man är på Swec inte tvärt om, det ser iaf ut så på texten du skrev till mig!

Det var jag som var otydlig jag syftade på ditt förslag på premium. Vad jag menade var att jag naturligvits är för reklamen på swec men att jag inte skulle skaffa premium till swec för att få bort reklamen då jag faktiskt finner reklamen relevant här medans på de flesta sidor jag besöker så skulle jag hoppa på ett premium alternativ för att få bort reklamen på ett sätt som fortfarande stödjer sidan, jag hoppas att det var mer förklarligt

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Får fortfarande inte fram någon reklam. Har både stängt av genom att använda ABP knappen och lagt in massa IP adresser till de domäner folk postade.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Får fortfarande inte fram någon reklam. Har både stängt av genom att använda ABP knappen och lagt in massa IP adresser till de domäner folk postade.

Har du massa reklamservrar blockerade i HOSTS-filen kanske?

Permalänk
Medlem

Jag brukade tillåta reklam på sweclockers med, men sen så slog de tre strikes med helskärmsreklam i flash och då har de förbrukat sitt privilegium i mina ögon. Jag har ingenting emot reklam men det finns en gräns då det blir för mycket.

Skrivet av Mocka:

Jag slipper iaf all reklam förutom den som är direktsänd till mig, t ex ett brev från Synoptik eller ett vykort från Mechanum. Dessa går nog inte att slippa eftersom de, som sagt var, är adresserade till en personligen.

Jag tycker att det är oförskämt många som har börjat skicka addresserad reklam. Det värsta är ju föreningar som man betalar medlemsavgift för att vara med i som sedan skickar tidningar som är majoriteten reklam... Eller ComHem som dessutom ringer mig med kassa erbjudanden trots att jag är nedskriven i nix. De hävdar att jag är kund bara för att jag råkar bo i ett hus med coax-nät.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yellowtown:

Adblock är bra till vissa sidor som t.ex. Aftonbladet eller Expressen eller DN!

Men Swec ska man fan ha reklamen på annars borde man bli avstängd, dock tycker jag att ni på Swec borde göra premium konton! Inget speciellt kanske en liten stjärna i namnet och att vi slipper reklamen.

Jag har adblock avstängd för Swec och ett par andra, men skulle helst slippa reklamen ändå, och jag är iaf villig att betala en månadsavgift för detta!

Sedan så har detta med reklamintäkter gått för långt vissa sidor verkar ha dille på att varannan sak ska vara en reklam banner. Vad är det för skit.

"Ska" man ha det, bara för...att? Besöker man andra sidor borde samma tänk appliceras där, eller hur?

Tycker mest det låter som rövslickeri att skriva som många gör, bara för att man befinner sig på en specifik sida.

Men det är bara vad jag tycker.

Skickades från m.sweclockers.com