Stadigare FPS + bättre optimerat på PTR?

Permalänk
Medlem

Stadigare FPS + bättre optimerat på PTR?

Många streamers säger att det är extremt stor skillnad när de lirar 4 st med mkt som sker samtidigt när det gäller fps och prestanda på PTR jämfört med live.
Även många utomhus zoner är helt laggfria också är det fler som upplever samma sak?

och OM det nu stämmer är det verkligen en optimering från blizz eller kan det ha att göra med lågt antal spelare på PTR?
Verkar ju märkligt om en optimering görs nu först med så otroligt många år som D3 funnits (bättre sent än aldrig dock om det stämmer).

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

Många streamers säger att det är extremt stor skillnad när de lirar 4 st med mkt som sker samtidigt när det gäller fps och prestanda på PTR jämfört med live.
Även många utomhus zoner är helt laggfria också är det fler som upplever samma sak?

och OM det nu stämmer är det verkligen en optimering från blizz eller kan det ha att göra med lågt antal spelare på PTR?
Verkar ju märkligt om en optimering görs nu först med så otroligt många år som D3 funnits (bättre sent än aldrig dock om det stämmer).

WAT? Det kom ut 2012....

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

WAT? Det kom ut 2012....

Och?
Rätt onödigt att svara om du ej kan besvara frågorna.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Har inte märkt någon större skillnad, ligger mellan 90-120 FPS med tillfälliga dips ner mot 50 när det händer mycket i utomhus zoner precis som jag gjort sen D3 släpptes.
Men precis som innan laggar Rakkis och vissa andra A3 zoner mer än resten av spelet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av undrande:

Och?
Rätt onödigt att svara om du ej kan besvara frågorna.

Om två är otroligt många så är jag nog cp-gammal.

OT: Fixat FPS på ställena som laggar sönder? Låter najs! Min lilla datta pallar allt utom de där få ställena i act3 när det händer mycket (bron och i vulkanen etc)

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd
Skrivet av undrande:

Många streamers säger att det är extremt stor skillnad när de lirar 4 st med mkt som sker samtidigt när det gäller fps och prestanda på PTR jämfört med live.
Även många utomhus zoner är helt laggfria också är det fler som upplever samma sak?

och OM det nu stämmer är det verkligen en optimering från blizz eller kan det ha att göra med lågt antal spelare på PTR?
Verkar ju märkligt om en optimering görs nu först med så otroligt många år som D3 funnits (bättre sent än aldrig dock om det stämmer).

2 år är knappast många år även om vi vet att 2 år inom hårdvara är ljusår i vanliga fall:-)
Och nej det flyter inte bättre faktum är att jag har blivit utkastad 2 gånger dom senaste dagarna vilket jag tycker är skit när man har bra hårdvara och stabil kabelanslutning på 60/12 mbit.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Har inte märkt någon större skillnad, ligger mellan 90-120 FPS med tillfälliga dips ner mot 50 när det händer mycket i utomhus zoner precis som jag gjort sen D3 släpptes.
Men precis som innan laggar Rakkis och vissa andra A3 zoner mer än resten av spelet.

Att du laggar är ju ingen överraskning precis tyvärr tiase gtx460 sli är verkligen inte mer än budget i dagens läge tyvärr så där har du nog felet:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Att du laggar är ju ingen överraskning precis tyvärr tiase gtx460 sli är verkligen inte mer än budget i dagens läge tyvärr så där har du nog felet:-)

Som fastslagits redan längre upp så är spelet 2 år gammalt och prestandaproblemen i t.ex a3 (rakkis är klart värsta) har funnits där sedan dag 1.
Jag får drops ner till 20fps där med ett 780.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the_weird:

Som fastslagits redan längre upp så är spelet 2 år gammalt och prestandaproblemen i t.ex a3 (rakkis är klart värsta) har funnits där sedan dag 1.
Jag får drops ner till 20fps där med ett 780.

välkänt problem med d3.
troligen nån bugg de inte får rätt på.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Det laggar mer i PTR tycker jag. Så det var inge vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Att du laggar är ju ingen överraskning precis tyvärr tiase gtx460 sli är verkligen inte mer än budget i dagens läge tyvärr så där har du nog felet:-)

Jag vet mycket väl att GTX460 är gammal budget i dagens läge, det är dock inte där problemet ligger, har kompisar som sitter på 780Ti som också laggar sönder på samma ställen som mig och det är välkänt att dessa zoner ger stora framedrops för nästan alla. Som jag skrev så snittar jag 80+ och detta på maxade inställnignar så mina grafikkort är inte en flaskhals i just det här spelet

Skrivet av karjix:

Det laggar mer i PTR tycker jag. Så det var inge vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker du på FPS drops nu eller latens? PTR ligger ju i USA så att du får högre ping än mot EU servers är en självklarhet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Min dator i sign segar ner förhållandevis ofta när jag kör 4p-rifts, det är enormt störande. Inte ovanligt att jag droppar till 20 fps och det blir ospelbart en kort stund.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jag vet mycket väl att GTX460 är gammal budget i dagens läge, det är dock inte där problemet ligger, har kompisar som sitter på 780Ti som också laggar sönder på samma ställen som mig och det är välkänt att dessa zoner ger stora framedrops för nästan alla. Som jag skrev så snittar jag 80+ och detta på maxade inställnignar så mina grafikkort är inte en flaskhals i just det här spelet

Tänker du på FPS drops nu eller latens? PTR ligger ju i USA så att du får högre ping än mot EU servers är en självklarhet.

Jag har testat köra både PTR och ren Amerikas server och PTR laggar men inte Amerikas. FPS drogs är det inget annat. Sitter på 100/100 lina.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas, hörde att man kan nu få mer än 60 fps , med v-sync på, kör ju min skärm i 96hz men kan inte få mer än 60FPS när jag kör V-sync, även när man ändrar max fps osv.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Jag vet mycket väl att GTX460 är gammal budget i dagens läge, det är dock inte där problemet ligger, har kompisar som sitter på 780Ti som också laggar sönder på samma ställen som mig och det är välkänt att dessa zoner ger stora framedrops för nästan alla. Som jag skrev så snittar jag 80+ och detta på maxade inställnignar så mina grafikkort är inte en flaskhals i just det här spelet

Tänker du på FPS drops nu eller latens? PTR ligger ju i USA så att du får högre ping än mot EU servers är en självklarhet.

Jag har bra gf kort också å börjar tro det är server side eller något, jag spelade med 3 locks på min crusader sjukaste dpsen jag någonsin sett med mass pullls hela tiden, tror jag låg runt 20 fps konstant fan går ju knappt å spela då..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none