Metro Last Light Lagg Problem!

Permalänk

Metro Last Light Lagg Problem!

Har precis besegrad Rhino bossen med kniven eftersom jag inte hade nån ammo kvar, Men strunt i det nu, Problemet är nu att spelet laggar vid olika tillfällen i spelet, och nu har jag stora problemet. Laggen gör att inte kan fortsätta både bild, ljud laggar som ett helvete. Har kollar runt på internet om problemet och detta är ett fel som många har varit med om. Har provat och sänkt grafiken till det lägsta, men det laggar exakt lika mycket som på Högsta inställningarna.. Hjälp, Hur fixar man detta? Går det och åtgärda det? Mina specs på datorn ser ni nedan här

OBS: Kan inte mycket om det tekniska, förklara helst så enkelt som möjligt

OBS: Hörde av en polare som säger att jag har en kass kylare på mitt grafikkort, vilket jag kan hålla med om också, Bild nedan här

http://cdn4.wccftech.com/wp-content/uploads/2012/05/MSI-GeFor...

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mnystedt86:

Har precis besegrad Rhino bossen med kniven eftersom jag inte hade nån ammo kvar, Men strunt i det nu, Problemet är nu att spelet laggar vid olika tillfällen i spelet, och nu har jag stora problemet. Laggen gör att inte kan fortsätta både bild, ljud laggar som ett helvete. Har kollar runt på internet om problemet och detta är ett fel som många har varit med om.. Hjälp, Hur fixar man detta? Går det och åtgärda det? Mina specs på datorn ser ni nedan här

OBS: Kan inte mycket om det tekniska, förklara helst så enkelt som möjligt

OBS: Hörde av en polare som säger att jag har en kass kylare på mitt grafikkort, vilket jag kan hålla med om också, Bild nedan här

http://cdn4.wccftech.com/wp-content/uploads/2012/05/MSI-GeFor...

Blir det likadant om du har alla grafikinställningar på lägsta?

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Blir det likadant om du har alla grafikinställningar på lägsta?

Japp. glömde skriva det så jag fick redigera om det.. Så det har jag provat

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Japp. glömde skriva det så jag fick redigera om det.. Så det har jag provat

Provat stänga av physx?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av jackan18:

Provat stänga av physx?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaren, detta löste sig genom att jag stängde av physx, då försvann plötsligt laggen

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |