Behöver spel tips

Permalänk
Avstängd

Behöver spel tips

Hejsan alla!

Jag har väldigt tråkigt när jag spelar nu för tiden. Det enda jag gillar att spela är CS GO med kompisarna men vill helst ha något mer att spela. Helst ett singel player med bra story. Och helst ska det vara open world. Jag har redan spelat assasins creed 1,2,3 , far cry 3, bf4 och nästan alla call of duty

Funderar lite på Watch Dogs om det är något?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

GTA: SA om du inte spelat det tidigare?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Håller helt med föregående talare, GTA: San Andreas är mitt favorit-spel i single player-läge. Se till att spela igenom hela spelet om du börjar, och fuska inte, att fuska förstör upplevelsen ganska rejält.
Konversationerna i det är helt fantastiska, och om du inte har spelat igenom det i "vuxen" ålder tidigare kommer du säkerligen snappa upp en hel del referenser du inte förstod när du var yngre, och du kommer lägga märke till att väldigt många kändisar har gjort röster till karaktärerna!
De senaste tre åren har jag gått igenom det 3 gånger tror jag, och det börjar bli dags för en fjärde!
Spelade du det som liten så finns ju dessutom en rejäl mängd nostalgi i ett sådant spel!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C, CPU: R7 3700X, GPU: MSI GTX1080, Mobo: MSI X470 Gaming Plus, PSU: Kolink Enclave 600W, RAM: Corsair Vengeance LP 32GB 3200Mhz (2x16GB), Kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

GTA: SA om du inte spelat det tidigare?

Skrivet av klejsmedkeps:

Håller helt med föregående talare, GTA: San Andreas är mitt favorit-spel i single player-läge. Se till att spela igenom hela spelet om du börjar, och fuska inte, att fuska förstör upplevelsen ganska rejält.
Konversationerna i det är helt fantastiska, och om du inte har spelat igenom det i "vuxen" ålder tidigare kommer du säkerligen snappa upp en hel del referenser du inte förstod när du var yngre, och du kommer lägga märke till att väldigt många kändisar har gjort röster till karaktärerna!
De senaste tre åren har jag gått igenom det 3 gånger tror jag, och det börjar bli dags för en fjärde!
Spelade du det som liten så finns ju dessutom en rejäl mängd nostalgi i ett sådant spel!

Ja jag har gta sa och v om nån skulle undra sen men jag har aldrig spelat uppdrag jag har bara sprungit och dödat folk kan kanske pröva det nån gång får först ta fram mitt ps2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Ja jag har gta sa och v om nån skulle undra sen men jag har aldrig spelat uppdrag jag har bara sprungit och dödat folk kan kanske pröva det nån gång får först ta fram mitt ps2

Har du inte spelat igenom storyn i spelen så tycker jag det är något du ska göra! Det finns så mycket mer i GTA än att springa runt och kötta bara.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Har du inte spelat igenom storyn i spelen så tycker jag det är något du ska göra! Det finns så mycket mer i GTA än att springa runt och kötta bara.

Jag dock igen den i gta v

Permalänk
Medlem

Skyrim ?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skogsvilden:

Glömde säga att jag har det

Permalänk
Medlem

Watch Dogs. Väldigt intense när man hackar andra eller blir hackad. Dock sämre story, men underhållande spel i sin helhet.

Permalänk
Medlem

Fallout 3
Fallout New Vegas
Skyrim
Saints Row 3
Just Cause 2
Gta IV,V
Prototype 1,2
Watch Dogs
S.T.A.L.K.E.R. serien
Metro, Metro last light, linjärt men riktigt bra story.

Finns säkert mycket mer men det jag kom på nu!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Slår ett stort slag för Bioshiock serien!

Visa signatur

MB: ASRock Z77 Extreme 4 CPU: Intel i5 3570K 4,2Ghz GPU: Asus ROG Strix 1070
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz SSD: Intel 520 120GB HDD: 1TB Seagate Barracuda
Chassi: Fractal Design Define R4 svart CPU Kylning: Corsair H80i Nätaggregat: Corsair HX650

Permalänk
Medlem

Bra tråd, är i samma position som TS och har svårt att hitta bra spel, jag själv har inte lirat SA så köpte det instant efter ha hittat tråden, laddas ner nu. Tack!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonte6950:

Fallout 3
Fallout New Vegas
Skyrim
Saints Row 3
Just Cause 2
Gta IV,V
Prototype 1,2
Watch Dogs
S.T.A.L.K.E.R. serien
Metro, Metro last light, linjärt men riktigt bra story.

Finns säkert mycket mer men det jag kom på nu!

Skrivet av Sundvis:

Watch Dogs. Väldigt intense när man hackar andra eller blir hackad. Dock sämre story, men underhållande spel i sin helhet.

Just nu tippar det på Watch Dogs men det ända är att min kompis har det och han sa att man gör samma saker hela tiden kommer inte riktigt i håg vad han sa men tror det var att man stal någonting sen rymde är det sant eller överdriver han?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qead:

Slår ett stort slag för Bioshiock serien!

ska se lite på youtube om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Just nu tippar det på Watch Dogs men det ända är att min kompis har det och han sa att man gör samma saker hela tiden kommer inte riktigt i håg vad han sa men tror det var att man stal någonting sen rymde är det sant eller överdriver han?

Han har ganska rätt i vad han säger, men spelet är väldigt underhållande ändå!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonte6950:

Han har ganska rätt i vad han säger, men spelet är väldigt underhållande ändå!

Nu kollade jag lite på Youtube om Just Cause 2 så nu blev jag faktiskt lite sugen på det

Permalänk
Medlem

Som qead sa, Bioshock serien! Får gåshud i hela kroppen bara jag tänker på hur bra sammanvävda spelen är.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Nu kollade jag lite på Youtube om Just Cause 2 så nu blev jag faktiskt lite sugen på det

Va kul! Köp! Går att få tag på väldigt billigt också!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

om du vill spela Bioshock seriern så finns den ute för 20 usd på humblebundel.

https://www.humblebundle.com/

Permalänk
Medlem

Jag tycker Splinter cell: Blacklist hade ett väldigt roligt singelplay mode med bra story. Det som gjorde spelet så bra var att man fick möjligheten att välja på vilket sätt man ville klara av de olika uppdragen. Du kan välja att klara av det som en tyst assasin som smyger sig upp bakifrån med en kniv, sniper som tar ut sina mål från långt håll med ljuddämpare, spela som "rambo" och gå in med kraftiga kulsprutor och göra oväsen, och mycket mer. Otroligt roligt och utmanande.
Det finns även ett multiplayer som jag rekommenderar att du testar, då det är väldigt unikt och roligt.

Visa signatur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Permalänk
Medlem

Japp, som de tre senaste säger så köp BioShock serien(legend), Just Cause 2(underbart kul) samt Splinter cell Blacklist(grym).:)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Portal 2, visserligen inte open world men grym story.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sequinex:

Jag tycker Splinter cell: Blacklist hade ett väldigt roligt singelplay mode med bra story. Det som gjorde spelet så bra var att man fick möjligheten att välja på vilket sätt man ville klara av de olika uppdragen. Du kan välja att klara av det som en tyst assasin som smyger sig upp bakifrån med en kniv, sniper som tar ut sina mål från långt håll med ljuddämpare, spela som "rambo" och gå in med kraftiga kulsprutor och göra oväsen, och mycket mer. Otroligt roligt och utmanande.
Det finns även ett multiplayer som jag rekommenderar att du testar, då det är väldigt unikt och roligt.

Låter som ett spel för mig. Ska kolla på youtube om det sen om det är bra grafik så kanske jag köper det nån gång

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GladiumMiles:

Portal 2, visserligen inte open world men grym story.

Portal 2 är det typ inte mest pussel för det är inte så mycket för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Hejsan alla!

Jag har väldigt tråkigt när jag spelar nu för tiden. Det enda jag gillar att spela är CS GO med kompisarna men vill helst ha något mer att spela. Helst ett singel player med bra story. Och helst ska det vara open world. Jag har redan spelat assasins creed 1,2,3 , far cry 3, bf4 och nästan alla call of duty

Funderar lite på Watch Dogs om det är något?

Tack för svar!

Nya sniper elite 3 är riktigt bra om du gillar singleplayer. lite likt dom första medal of honor fast mer öppet..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Mafia 2, helt klart det bästa single player spelet jag har spelat

edit: Mafia 2 är ett av spelen i humblebundle atm
https://www.humblebundle.com/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Portal 2 är det typ inte mest pussel för det är inte så mycket för mig

Jo men väldigt underhållande pusselspel med klockren story. Bör lira första också, det tar typ bara 3 timmar att klara ut. Båda spelen brukar va i en minibundle varje gång steam kör rea och då kostar det typ €7 för båda så du kan ju vänta på det om du är osäker.

För övrigt tipsar jag Batman Arkham Asylum och City. Kan också rekommendera Bioshock serien fast jag tycker du kan skippa 2an.