nytt grafikkort. 6 pin, behöver 12

Permalänk

nytt grafikkort. 6 pin, behöver 12

hej! Jag har köpt ett geforce gtx 560 ti grafikkort och bytt från ett radeon 4850 HD, på radeon kortet är det endast 6 pin som behövs men på det nya behövs 2 6 pins dvs 12, jag har bara en 6+2 i datorn, behöver jag köpa ett nätaggregat eller finns det någon annan lösning ?

Permalänk
Skrivet av Oggeofnverah:

hej! Jag har köpt ett geforce gtx 560 ti grafikkort och bytt från ett radeon 4850 HD, på radeon kortet är det endast 6 pin som behövs men på det nya behövs 2 6 pins dvs 12, jag har bara en 6+2 i datorn, behöver jag köpa ett nätaggregat eller finns det någon annan lösning ?

Vad har du för agg?

SEn kan man gå vidare med åtgärder

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Alla grafikkort jag har köpt har alltid skickat med

Du fick ingen? Det är din lösning iallafall.

Permalänk

har hört det om adaptern med. köpte av en vän så fick inte med det! jag förstår dock inte hur jag ska koppla in det där. Måste jag in i nätagget eller är det på något annat sätt

Permalänk
Medlem

Nätagget borde ha såna 4 pin molex att koppla in på

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oggeofnverah:

har hört det om adaptern med. köpte av en vän så fick inte med det! jag förstår dock inte hur jag ska koppla in det där. Måste jag in i nätagget eller är det på något annat sätt

Du kopplar två lediga molex från ditt nätagg till denna adapter och kopplar sedan in 6poliga i graffet. Men om ditt nätagg inte är så starkt kan det ev bli på gränsen att den klarar av detta. Dock är inte 560 Ti:t så jättetörstigt så det borde gå, men det vet vi inte än då du inte skrivet vilket du har?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra att veta vad det är för nätagg / dator?

Tex om det är en märkesburk kan det vara väldigt begränsat från nättagget, även sakna molex helt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Oggeofnverah:

har hört det om adaptern med. köpte av en vän så fick inte med det! jag förstår dock inte hur jag ska koppla in det där. Måste jag in i nätagget eller är det på något annat sätt

Vad har du för agg?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hej! Jo det är så att jag har inte 2 4 pin molex i nätagget.. jag har bara 2 pin + 1 8 pin slot där, finns det adaptrar för det med eller måste jag köpa nytt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggeofnverah:

Hej! Jo det är så att jag har inte 2 4 pin molex i nätagget.. jag har bara 2 pin + 1 8 pin slot där, finns det adaptrar för det med eller måste jag köpa nytt ?

Du läser ju inte ens vad folk har skrivit till dig.

Vad har du för nätaggregat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggeofnverah:

Hej! Jo det är så att jag har inte 2 4 pin molex i nätagget.. jag har bara 2 pin + 1 8 pin slot där, finns det adaptrar för det med eller måste jag köpa nytt ?

Adapter på adapter till grafikkort är farligt. Att ens ha en molex -> pcie adapter är inte rekommenderat.
Du bör skaffa nytt nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Sälj ditt 560 Ti eller ångra köpet om det går och köp ett begagnat GTX 660 i stället. Då behöver du inget nytt nätaggregat och du får betydligt bättre prestanda än med ett 560 Ti.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Sälj ditt 560 Ti eller ångra köpet om det går och köp ett begagnat GTX 660 i stället. Då behöver du inget nytt nätaggregat och du får betydligt bättre prestanda än med ett 560 Ti.

Beror på vilket agg han har. har han ett age of sweden bör han byta direkt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Antec Signature SG650 650W. har jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggeofnverah:

Antec Signature SG650 650W. har jag

Och det har 1 x 6-Pin, 1 x 6+2-Pin. Semimodulärt, vissa kablar borttagbara för mindre trassel i chassit.

Köpte du agget begagnat och du fick inte med alla kablar?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

jag köpte allt begangnat! finns det att köpa till en sådan sladd jag inte fick med ?

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite på www.antec.com och kom till http://support.antec.com/support/discussions/topics/100003215... , fråga om PCIe-kablar, och kunden fick svaret

"Thank you for replying, since you're in UK, please e-mail our sales department in Europe at europesales@antec.com or at vip@antec.com"

Kan vara värt att maila dem om PCIe-kablar

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggeofnverah:

jag köpte allt begangnat! finns det att köpa till en sådan sladd jag inte fick med ?

I din sits skulle jag ha kört på molex<-->pci-e adapter.
Dessutom behöver du ju bara en enda, och det är ju inte R9 295x2 som skall drivas direkt, utan istället ett kort som är MYCKET snålare med strömmen.
Se bara till att molexpinnarna går in hela vägen, det kan du kontrollera med en liten plattmejsel eller en nål.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

I din sits skulle jag ha kört på molex<-->pci-e adapter.
Dessutom behöver du ju bara en enda, och det är ju inte R9 295x2 som skall drivas direkt, utan istället ett kort som är MYCKET snålare med strömmen.
Se bara till att molexpinnarna går in hela vägen, det kan du kontrollera med en liten plattmejsel eller en nål.

Skrivet av Oggeofnverah:

Hej! Jo det är så att jag har inte 2 4 pin molex i nätagget.. jag har bara 2 pin + 1 8 pin slot där, finns det adaptrar för det med eller måste jag köpa nytt ?

Nu har han inte ens 2 molex över från nätagget. Alla kablar har försvunnit förutom det som var inkopplat.

Det finns splitter 8-pin till 2x6-pin. Första träffen jag fick http://www.dustinhome.se/product/5010780049/startech-adapter-... Dyrt, men Dustin lär ha bra studentrabatt på kablar. Finns säkert på ebay för några tior från kina.
I första hand skulle jag vända mig till Antec och fråga. I bästa fall är de generösa och skickar en kabel utan kostnad.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem