Brände jag precis min hårddisk...?

Permalänk

Brände jag precis min hårddisk...?

Jag har suttit och försökt lista ut vad som är fel på en HP Pavilion som inte vill gå i gång, utan när man försöker starta datorn så händer det inget mer än att caps lock blinkar..

Så jag kom på den smarta idéen att "ja jag sätter i min fungerande HP hårddisk i den gamla och ser om det är de" då gick den inte ens igång och nu när jag ska slå på min bärbara (efter jag satt tillbaka den fungerande hårddisken i den) så blir de precis samma problem som på den andra...

HURRA! Jag är inte så glad just nu och är väääldigt tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lifeprayer:

Jag har suttit och försökt lista ut vad som är fel på en HP Pavilion som inte vill gå i gång, utan när man försöker starta datorn så händer det inget mer än att caps lock blinkar..

Så jag kom på den smarta idéen att "ja jag sätter i min fungerande HP hårddisk i den gamla och ser om det är de" då gick den inte ens igång och nu när jag ska slå på min bärbara (efter jag satt tillbaka den fungerande hårddisken i den) så blir de precis samma problem som på den andra...

HURRA! Jag är inte så glad just nu och är väääldigt tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

beroende på vad för modell det är som betyder Blinkningarna olika.
du behöver nån dator så du kan kolla om den funkar som sekundär hdd (slave)

gå in i Kontrollpanelen\System och säkerhet\Administrationsverktyg\datorhantering\lagring\diskhantering

kolla om partitionen är borta. nånting viktigt på hdd´n eller ok om du formaterar den.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Problemet är ju att skärmen är helt svart, det går liksom inte att göra nåt alls på den.. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lifeprayer:

Problemet är ju att skärmen är helt svart, det går liksom inte att göra nåt alls på den.. :/

Skickades från m.sweclockers.com

du ska ju kolla hdd från en annan dator ? nån polare, syrran, farsan, som kan låna den ska inte bootas som systemdisk

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

fel på gpu, lampan som blinkar är en felkod som går att följa och se vad problemet är, men jag skulle tro att din gpu har stuckit, ganska vanligt på pavilion modellerna,

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01732674..., scrolla ner till LEDs near Caps Lock and Number Lock keys blink