Permalänk
Medlem

Stationärt Bygge

Tjenixen!

Sitter på laptop nu, men tänkte ge mig in på den stationära banan..

Jag har knepat och knåpat ett tag nu och känner mig ganska nöjd nu, så tänkte höra vad ni tycker om val av komponenter, kompibalitet, förslag, invändningar och allehanda tips. Förklara också varför isåfall!

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2582378&view=c

Kommer att spela mest Dota 2, dock en del annat t.ex. Skyrim, Path of exile, Trine 2, CS:GO och kanske annat i framtiden, vem vet.
Håller på en del med videoredigering och också encoding(som jag kanske slipper nu när jag kan använda shadowplay med gtx 780)

Möjligt att jag börjar streama om jag får fiberanslutning, känns inte riktigt som att 1.2Megabit uppströms räcker? lite konstigt
dock då jag har 27Megabit ned.

Budget: ca 10-11k
Skärm: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1071128
Tangentbord och mus har jag redan också

Permalänk
Medlem

Fräsigt system, ös på.
upphastigheten är en begränsning hos ADSL systemet om jag minns rätt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Du har inga hårddiskar i bygget. Du kanske redan har det?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Den är faktiakt redan beställd och ska hämtas på posten nu, har en 500gb evo i laptopen som jag tänkte flytta över, glömde nämna det.

Positivt överraskad av leveranstiden! Särsklit då det rör sig om 3paket från 2 olika företag. Hoppas inget gick sönder i farten

Permalänk
Medlem

Datorn är nu monterad och igång.

Permalänk
Medlem

Har nu slängt in en extra fläkt med blå led där bak, originalfläkten flyttades till framsidan.

Riktigt stor skillad i allt från fps till skärpa i spel om man jämför med den bärbara.