Permalänk
Medlem

Bluescreen I startup

Tjena! min kompis och jag har ett ganska stort problem vilket innebär att vi inte kan starta och logga in på windows. Det är så att man får bluescreen ca 2 sekunder efter att windows loggan visas, testade med min hårddisk för att se om det var fel på hårddisken men det blev samma sak på min hårddisk (som funkar perfekt i min dator) notera att vi byggde ihop datorn idag, vad kan sitta fel?

setup: Msi gtx 770, Intel i5 4690k, Msi Z97-G45 gaming moderkort, 4gb ram och Fractal design 750w nätagg.

vad kan vi ha kopplat fel?

tack på förhand! mvh Axel och Jakob!

Permalänk
Avstängd

Let me get this straight..försöker ni starta datorn med nya delar och gammal windows installation ? Då är det inte underligt att det bluescreenar.
Eller kommer bluescreenen under installation av windows ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Det är ju stor skillnad mellan systemen och hal/hal.dll skiljer ni lär installera windows från början kan inte ta en disk med windows på och hoppas på att det skall fungera, det går om man har exakt lika system osv men installera om så löser sig det skall ni se.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Det är ju stor skillnad mellan systemen och hal/hal.dll skiljer ni lär installera windows från början kan inte ta en disk med windows på och hoppas på att det skall fungera, det går om man har exakt lika system osv men installera om så löser sig det skall ni se.

Jaha, fan det hade jag inte en aning om hahahahahah, vi får väl fixa det! Återkommer om det inte funkar! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com