Beställt dator, blev det rätt?

Permalänk

Beställt dator, blev det rätt?

Hej,

Kört laptops sen polarna började stoppa voodoo-kort i sina burkar men nu är det dags för en riktig dator igen! La en beställning på det här precis (jag har hängt här på forumet ett tag och försökt lära mig men har inte pillrat på en riktig dator på många år). Kommer den här att rulla? Det blir ingen överklockning eller så, utan datorn ska fixa att spela på (och lite annat). Dragon Age 3 kommer i höst och min sambo kräver en duglig dator. Kommer hon bli sur? Jag skulle vara väldigt tacksam om någon som kan kan ta en titt och lämna en kommentar

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6930542/2014-07-10

Antar att inet har öppet köp om jag skulle ha gjort bort mig... :-o, men jag har försökt sno så mycket jag kunnat från sweclockers sommardator (och justerat när det inte funnits i lager) så jag hoppas att jag träffat rätt.

Permalänk
Medlem

Det är inte mycket att kritisera i det paketet.
Det kommer funka och är hyfsade grejer till ett mycket bra pris.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Jag tror att processorn inte fungerar med moderkortet utan en uppdatering av BIOS. Jag är inte säker på att kylaren har rum i chassit.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Det är inte mycket att kritisera i det paketet.
Det kommer funka och är hyfsade grejer till ett mycket bra pris.

Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tror att processorn inte fungerar med moderkortet utan en uppdatering av BIOS. Jag är inte säker på att kylaren har rum i chassit.

Tack för bra men lite olika svar. Jag gjorde som så att jag beställde de föreslagna produkterna med (det gick inte att ändra i ordern) så skickar jag helt enkelt tillbaka det som jag inte vill ska ha. Om jag kör på de alternativa produkterna så är jag home safe?

Permalänk

Jag tycker det där är fel val av processor... En AMD FX-8320 presterar betydligt mycket bättre och är till och med lite billigare. Ska du köpa en AMD så får du dock tänka på att du behöver någon ny kylare då stock-kylaren låter något fruktansvärt. http://www.inet.se/produkt/5322051/arctic-cooling-freezer-a30... är ett tyst och prisvärt alternativ.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andemannen1:

Jag tycker det där är fel val av processor... En AMD FX-8320 presterar betydligt mycket bättre och är till och med lite billigare. Ska du köpa en AMD så får du dock tänka på att du behöver någon ny kylare då stock-kylaren låter något fruktansvärt. http://www.inet.se/produkt/5322051/arctic-cooling-freezer-a30... är ett tyst och prisvärt alternativ.

Va? Skulle FX-8320 vara snabbare i en speldator än en i5 4460?
Det skulle jag nog inte alls vilja hålla med om. Möjligt att AMDalterantivet står sig i program som till fullo kan nyttja alla trådar vid full belastning. Behöver du en renderingsmaskin så är det kanske av intresse. Men till denna kategorin hör inga spel.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av andemannen1:

Jag tycker det där är fel val av processor... En AMD FX-8320 presterar betydligt mycket bättre och är till och med lite billigare. Ska du köpa en AMD så får du dock tänka på att du behöver någon ny kylare då stock-kylaren låter något fruktansvärt. http://www.inet.se/produkt/5322051/arctic-cooling-freezer-a30... är ett tyst och prisvärt alternativ.

Källa?

Visa signatur

Fractal Design R5 |Intel Core i7 4790K | Asus Z97-A | Cooler Master Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix | Evga SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 8GB | Crucial MX100 256GB | WD Green 1TB | Windows 10