Nvidia GM200 "Titan II" dyker upp i fraktlista

Permalänk
Melding Plague

Nvidia GM200 "Titan II" dyker upp i fraktlista

Fler grafikprocessorer med arkitekturen Maxwell är på ingång och en av dessa är efterträdaren till monsterkretsen GK110. En fraktlista avslöjar att Nvidia arbetar på GM200.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fyra sånna så är man hemma ett par år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Fyra sånna så är man hemma ett par år.

Snarare aldrig hemma utan bara på jobbet med tanke på vad de lär kosta ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Va? Ska dom göra en ännu större krets än GK110?

Lär ju bli kassa yields i början. Men jag antar att det är så dom måste göra för att få mer prestanda med samma 28nm teknik.

Permalänk
Medlem

NAjs
har en del att leva upp till med det namnet....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Santrik:

Fyra sånna så är man hemma ett par år.

Neee, Titan III kommer ju 3 månader efter detta

Permalänk
Medlem

Kommer det kosta 10 000, så är det högst ointressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Kommer det kosta 10 000, så är det högst ointressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen och så landar vi på 8000+ gflops och så kommer alla grina på att det är mycket bättre med 295x och ingen kommer matcha single GPU prestandan på 6månader...

Permalänk
Medlem

Det är nog ganska oväsentligt för grafikkortstillverkarna om någon faktiskt köper toppmodellen: Det viktigaste är att i rent marknadsföringssyfte kunna skylta med att ha det snabbaste kortet.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Intressant. Frågan är hur dyrt detta blir.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Neee, Titan III kommer ju 3 månader efter detta

Precis, så gör man när man mjölkar marknaden.

Permalänk
Inaktiv

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Titan kort? Nej tack. För dyrt och ström slukande. Vill se 860 eller 870(vad dom kommer heta) med lägre TDP än 760 och 770 men ändå samma eller bättre prestanda.

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000

Permalänk
Medlem

Kommer vara för dyrt för de,flesta skulle jag tro. Max 5500 för ett top kort tycker jag.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

That gpu horsepower! Större chip = ännu bättre kylförmåga + Maxwell. Kommer bli ett galet chip det här!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Tycker de kan fortsätta ha kvar GK110 till slutet av året (om AMD inte släpper annat kort) och ersätta bara GK104.

Visa signatur

Surface Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Kommer vara för dyrt för de,flesta skulle jag tro. Max 5500 för ett top kort tycker jag.

Titan är inte till för de flesta, de är till för oss som har råd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Titan är inte till för de flesta, de är till för oss som har råd.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om du skämtar eller inte. Men alla kan väl ha råd om de vill jobba extra eller spara lite varje månad. Sen har det ju mycket med vad för prestanda man vill åt.

För min egen del är det inte värt pengarna. Men kul att det kommer nya kort

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Denna gång väntar jag nog på den bantade gtx780-motsvarigheten. Så mycket mer prisvärd om man inte behöver double-precision switchen.

Fast om det innebär att jag måste gå ner i vram-mängd så vet jag inte om jag kommer känna mig så sugen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Titan är inte till för de flesta, de är till för oss som har råd.

Exakt! Företag betalar dessutom inte fullt pris.
26tusen låter mkt för Titan Z tex. Men när man gör avdrag = betalar med o skattade pengar + får tillbaka momsen så blir kortet ca 60% billigare.

Skulle jag eller något annat företag köpa Titan Z skulle kortet kosta 11 000kr. Som sagt ni som köper spel datorer sluta kolla på kort som Titan. Ni kan inte jämföra deras priser med kort utan beräknings kraften.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Exakt! Företag betalar dessutom inte fullt pris.
26tusen låter mkt för Titan Z tex. Men när man gör avdrag = betalar med o skattade pengar + får tillbaka momsen så blir kortet ca 60% billigare.

Skulle jag eller något annat företag köpa Titan Z skulle kortet kosta 11 000kr. Som sagt ni som köper spel datorer sluta kolla på kort som Titan. Ni kan inte jämföra deras priser med kort utan beräknings kraften.

Titan Z är ett spelkort och således till för speldatorer.

(nVidias ord, inte mina)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Titan är till för dem som kan och vill betala.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av livsnjutaren:

Vet inte om du skämtar eller inte. Men alla kan väl ha råd om de vill jobba extra eller spara lite varje månad. Sen har det ju mycket med vad för prestanda man vill åt.

För min egen del är det inte värt pengarna. Men kul att det kommer nya kort

Vet inte vilken verklighet du lever i, men i den som vi andra lever i har verkligen inte alla råd att lägga 9 tusen spänn, som Titan kostade när det släpptes, på ett grafikkort.

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Vet inte vilken verklighet du lever i, men i den som vi andra lever i har verkligen inte alla råd att lägga 9 tusen spänn, som Titan kostade när det släpptes, på ett grafikkort.

Handlar oftast om prioriteringar. Vet många som gnäller över att pengarna är slut osv, ändå har de råd med senaste iphonen eller galaxyn varje år

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Titan är inte till för de flesta, de är till för oss som saknar förnuft.

Skickades från m.sweclockers.com

Fixade det där för dig.

Skämtåsido, jag tror rätt många har råd bara det att det inte är värt det. Väldigt få som har egentligt behov av det extra vram och Double precision som man får av ett Titan.

Sett alldeles för många som sitter på ett Titan och lirar i 1080p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Vet inte vilken verklighet du lever i, men i den som vi andra lever i har verkligen inte alla råd att lägga 9 tusen spänn, som Titan kostade när det släpptes, på ett grafikkort.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Handlar oftast om prioriteringar. Vet många som gnäller över att pengarna är slut osv, ändå har de råd med senaste iphonen eller galaxyn varje år

En viss del av befolkningen kanske inte har råd men den stora massan har oftast råd. Som till exempel, för att jag ska ha råd med de saker som jag vill ha så har jag inte köpt en ny mobil sedan s3 mini kom. Det har gjort att jag kan köpa andra saker istället. Som ovanstående säger det handlar oftast om prioriteringar.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Tycker de kan fortsätta ha kvar GK110 till slutet av året (om AMD inte släpper annat kort) och ersätta bara GK104.

Det är vad som kommer ske. GM204 syntes första gången i april i fraktlistan, och lansering Q4 talas det om, dvs okt-dec. Nu tre månader senare syns GM200, så det är inte sannolikt att Titan II lanseras i år.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Exakt! Företag betalar dessutom inte fullt pris.
26tusen låter mkt för Titan Z tex. Men när man gör avdrag = betalar med o skattade pengar + får tillbaka momsen så blir kortet ca 60% billigare.

Skulle jag eller något annat företag köpa Titan Z skulle kortet kosta 11 000kr. Som sagt ni som köper spel datorer sluta kolla på kort som Titan. Ni kan inte jämföra deras priser med kort utan beräknings kraften.

Nej det kostar fortfarande lika mycket, du kan inte jämföra på det sättet. Du kan se det såhär istället, om du ska betala med skattade pengar så behöver du ta ut ungefär dubbelt så mycket i lön som du ska skatta på. Priset går alltså inte ner utan det är priset ex moms man tittar på, du måste fortfarande punga ut med 20800kr för ett Titan Z om det kostar 26000kr ink moms.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väntar på kommentaren om att tvelander tar 4 sånna...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindhe:

Väntar på kommentaren om att tvelander tar 4 sånna...

Tveksamt att han går på samma mina igen. Det lär i vanlig ordning komma kort utan DP som presterar likvärdigt i spel för halva priset.

Dessutom är dom fortfarande för klena för 4K, behövs bra mycket mer minne och bandbredd.

Skickades från m.sweclockers.com