Är detta paket svårslaget i prisklassen?

Permalänk

Är detta paket svårslaget i prisklassen?

Ärade medlemmar,

Detta blir mitt första inlägg, dock antar jag att fler kommer följa.
Jag har försökt läsa igenom forumet innan jag postade detta för att inte skapa onödigt med trådar.

Detta är min fundering:
.
* Jag är på jakt efter en dator i prisklassen 13.000-15.000:- (För att begränsa antalet valmöjligheter så stannar jag inom de ramarna)
Om man ser till mina önskemål nedan, räcker säkert en billigare burk men detta är budgeten jag vill lägga.
* Mina önskemål är att koppla in min Logitech G27 och spela racingspel på min Sharp Aquos LC-60LE651E60".
* Jag behöver ett OS och har fått för mig att Win 8.1 64bit är min väg att gå.
* Trådlöst T-bord och mus behövs för surf från soffa och sängen i sovrummet. (Placerad 6m från datorn utan väggar i vägen)
* Den kunskap jag besitter inom detta område kommer enbart från forumsidor, recensioner från Nordichardware, Inet.
* Jag är inte rädd för att montera själv, även fast det är obruten terräng.

Med det sagt (säkerligen något glömt), har jag försökt mig på ett antal "kundvagnar" på Inet, Netonnet, Dustin och Komplett.
Jag har hittat ett paket som känns som otroligt prisvärt men blir då givetvis tveksam på om det är för bra för att vara sant:

Jag länkar första produkten då den innehåller så många komponenter.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/datoridelar/Inte...
CoolerMaster Hyper 212 Evo
Logitech MK710
Microsoft Win 8.1 32-bit/64-bit Swedish
Summa: 13.566:-

Jag har inte sett en endaste recension eller kommentar om detta "Dator i delar"-paket från Netonnet vilket gör mig misstänksam.

Vad säger ni om detta?

Tackar ödmjukast för svar.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem

Jag roade mig med att kolla vad paketet skulle kosta hos www.inet.se
Det blev cirka 13.000 kr. Så paketet hos netonnet är alltså cirka 1.500 kr billigare.

Dock är det ett pat grejer som inte är så bra.
Bland annat Kingston V300 120GB SSD. Den är tveksam i prestanda.
Och förmodligen innehåller moderkortet Killer NIC. Och det kan bli problem.

I övrigt är paketet bra till innehållet.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk

Tack för snabbt svar och intresset att jämföra
Jag googlade Killer NIC och hamnade inte så otippat tillbaka här i forumtrådarna, för att konstatera att detta kan ställa till med
prestandasänkningar på bredbandet?
Mitt Comhem 100mbit är i dagsläget svajigast som bäst, så den delen känns redan som en förlorad kamp.

Jag har inte haft SSD tidigare men satte in en sån alldeles nyligen i min gamla Asrock Ion 3d. Swooooosh vad snabbt allt gick!
Jag är nog inte rätt person i att se små skillnader i prestanda ssd:ar emellan. Dock är den superseg så måste jag givetvis ta ställning till det.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacTank11:

Tack för snabbt svar och intresset att jämföra
Jag googlade Killer NIC och hamnade inte så otippat tillbaka här i forumtrådarna, för att konstatera att detta kan ställa till med
prestandasänkningar på bredbandet?
Mitt Comhem 100mbit är i dagsläget svajigast som bäst, så den delen känns redan som en förlorad kamp.

Jag har inte haft SSD tidigare men satte in en sån alldeles nyligen i min gamla Asrock Ion 3d. Swooooosh vad snabbt allt gick!
Jag är nog inte rätt person i att se små skillnader i prestanda ssd:ar emellan. Dock är den superseg så måste jag givetvis ta ställning till det.

du kan få minnesläckor och problem med internetåtkomst. givetvis är det här inte något som händer alla, då skulle inte moderkortstillverkarna envisas med att sätta in dessa kretsar i sina "gaming"-brädor. det är dock i mina ögon en onödig risk även om det förmodligen kommer fungera helt ok. poängen med killer är att den ska prioritera speltrafik för att få ner ping. jag har aldrig sett några siffror på huruvida det här fungerar så det vet jag inte.

http://www.anandtech.com/show/7763/an-update-to-kingston-ssdn...

den må vara billig men den är fruktansvärt dålig för pengarna man lägger.

utöver det så är paketet helt ok.

vad tycks om det här?
https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/10975
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6934546/2014-07-12
http://www.oc.nu/sapphire-r9-290-4gb-tri-x-oc-full-retail-dem... (demo men billigt)
https://www.komplett.se/sapphire-radeon-tri-x-r9-290-4gb-oc/8... (nytt)

Permalänk
Skrivet av versions:

du kan få minnesläckor och problem med internetåtkomst. givetvis är det här inte något som händer alla, då skulle inte moderkortstillverkarna envisas med att sätta in dessa kretsar i sina "gaming"-brädor. det är dock i mina ögon en onödig risk även om det förmodligen kommer fungera helt ok. poängen med killer är att den ska prioritera speltrafik för att få ner ping. jag har aldrig sett några siffror på huruvida det här fungerar så det vet jag inte.

Då jag suttit med min laptop nu i 3 timmar för att försöka få bukt med mitt intel wifi link 5100 agn problem så vill jag inte chansa på min nya burk när det gäller Internetåtkomst

Grafikkortet var minst sagt spännande! Som den googlefetischist man är så försökte jag få en uppfattning om hurvida kortet uppskattades ute i etern.
För mig är det svårt att veta om det är "gaming Gunnar" som skriver att kortet låter som ett ånglok, medan jag kanske upplever det som tyst.

Jag kommer från en bråkig laptop och en självmordsbenägen Ion 3d-sunkdator som referenser, vilket gör att jag uppskattar nog det mesta.
Men som sagt, mindre ljudnivå = mer uppskattning.

Stort tack för din input och förslag på köp, den kommer att vara med i övervägningen garanterat.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacTank11:

Då jag suttit med min laptop nu i 3 timmar för att försöka få bukt med mitt intel wifi link 5100 agn problem så vill jag inte chansa på min nya burk när det gäller Internetåtkomst

Grafikkortet var minst sagt spännande! Som den googlefetischist man är så försökte jag få en uppfattning om hurvida kortet uppskattades ute i etern.
För mig är det svårt att veta om det är "gaming Gunnar" som skriver att kortet låter som ett ånglok, medan jag kanske upplever det som tyst.

Jag kommer från en bråkig laptop och en självmordsbenägen Ion 3d-sunkdator som referenser, vilket gör att jag uppskattar nog det mesta.
Men som sagt, mindre ljudnivå = mer uppskattning.

Stort tack för din input och förslag på köp, den kommer att vara med i övervägningen garanterat.

radeon r9 290/290x med referenskylare är inte att rekommendera. kylaren är extremt högljudd och kyler väldigt dåligt (95c temp target).

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YRZ...

när du köper en eftermarknadskylare är det helt annorlunda. sapphire tri-x 290 är tystgående, kallt, "billigt" och snabbt. nackdelen med kortet är att det är extremt långt. sweclockers recension av storebror 290x (det är mer eller mindre samma sak) kan läsas här, http://www.sweclockers.com/recension/18345-radeon-r9-290x-med....

om du vill ha ner ljudnivå ytterligare borde du inte titta på enthoo pro, det är ett väldigt öppet chassi. köp istället ett mer stängt och ljuddämpat chassi. några exempel är fd define r4, corsair carbide 330r, obsidian 550d och nzxt h440.