Kan man lita på netonnet vid köp av telefon?

Permalänk

Kan man lita på netonnet vid köp av telefon?

Nu har jag bestämt mig för att köpa LG G3 eller Galaxy S5. Hade tänkt beställa från netonnet idag, men kan man lita på att man får den nordiska versionen eller borde jag vända mig till annan återförsäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeffen123:

Nu har jag bestämt mig för att köpa LG G3 eller Galaxy S5. Hade tänkt beställa från netonnet idag, men kan man lita på att man får den nordiska versionen eller borde jag vända mig till annan återförsäljare?

Varför skulle du inte få det?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeffen123:

Nu har jag bestämt mig för att köpa LG G3 eller Galaxy S5. Hade tänkt beställa från netonnet idag, men kan man lita på att man får den nordiska versionen eller borde jag vända mig till annan återförsäljare?

Skrivet av P-son78:

Varför skulle du inte få det?

Tidigare kunde man INTE lita på Netonet att det blev Nordisk telefon.
Köpte en Sony Xperia Arc när den kom ut, visade sig vara en fransk telefon som inte fick i närheten av alla uppdateringar och långt efter alla andra nordiska telefoner. Fick den bytt sen, nordisk Arc S.

Nuförtiden vet jag inte dock.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeffen123:

Nu har jag bestämt mig för att köpa LG G3 eller Galaxy S5. Hade tänkt beställa från netonnet idag, men kan man lita på att man får den nordiska versionen eller borde jag vända mig till annan återförsäljare?

Vad sägs om att ringa och fråga innan?

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

det ska man förvänta sig annars är det ett pajas företag..

Permalänk
Medlem

Netonnet är klockrent, oftast billigare än sunk inet och komplett/webhallen också!
Finns överallt med så det är inte långt att köra om man behöver byta grejer!
suveränt!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Netonnet är klockrent, oftast billigare än sunk inet och komplett/webhallen också!
Finns överallt med så det är inte långt att köra om man behöver byta grejer!
suveränt!

Har personligen dålig erfarenhet med netonnet och deras service.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Sen när är netonnet ett pajas företag? Beställer i princip bara från Inet och NetOnNet. Har aldrig strulat.

Läs vad han skrev en gång till.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Läs vad han skrev en gång till.

Facepalm, ber om ursäkt för det

Permalänk

Skulle ni köpt S5 eller G3, har lite besluts ångest

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jeffen123:

Skulle ni köpt S5 eller G3, har lite besluts ångest

Helhetsmässigt är det S5:an som vinner då den slår G3:an på fingrarna i allt utom skärmstorlek + upplösning. Är du inte van vid Samsung innan kanske deras Touchwiz inte är det bästa, men man kan alltid byta loader/theme på den precis som de flesta Android:s.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Helhetsmässigt är det S5:an som vinner då den slår G3:an på fingrarna i allt utom skärmstorlek + upplösning. Är du inte van vid Samsung innan kanske deras Touchwiz inte är det bästa, men man kan alltid byta loader/theme på den precis som de flesta Android:s.

jag tycker G3an är bättre. Bättre kamera i lite mörkare miljöer. 3 gig ram. Högre upplösning. Snyggare och inget touchwiz. Samtidigt är G3 vattentät enligt olika test, medans samsung har fått rätt många vattenskadade mobiler fast man haft i plupparna på mobilen. Men det är inte så stor skillnad mellan dessa 2 mobiler. ta vilken som helst, man lär inte bli besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Tidigare kunde man INTE lita på Netonet att det blev Nordisk telefon.
Köpte en Sony Xperia Arc när den kom ut, visade sig vara en fransk telefon som inte fick i närheten av alla uppdateringar och långt efter alla andra nordiska telefoner. Fick den bytt sen, nordisk Arc S.

Nuförtiden vet jag inte dock.

Beror väl inte alltid på Netonnet. Kan ju faktiskt vara måndagsex eller andra oförutseende händelser Man vet ju aldrig

Min LG G2 är nordisk iaf... tillskillnad från min norska Lumia 820, dock köpt på Komplett så det var väl förståeligt.
Den får man väl även lägga till att det ska inte vara någon skillnad mellan verisioner, sålänge du får den internationella. Uppdateringar kvittar ju fullständigt i om det är en svensk eller fransk, sålänge det är rätt version. Så var det iaf i G2ans fall (Där hade man ju D802 för intl-versionen, D800 eller 801 för USA mfl, etc...

Skrivet av Jalle64:

Helhetsmässigt är det S5:an som vinner då den slår G3:an på fingrarna i allt utom skärmstorlek + upplösning. Är du inte van vid Samsung innan kanske deras Touchwiz inte är det bästa, men man kan alltid byta loader/theme på den precis som de flesta Android:s.

Jag kan inte riktigt hålla med alls.
Du har samma chip, samma prestanda. Det enda som egentligen skiljer modellerna åt, är just gränsnittet, kameran, och designen, och den lilla fingerskannern. Fan, dem är ju såpass lika att båda jobbar på en "Prime" telefon av vardera modell. Och G3 har knappt släppts än Detta är såklart helt upp till användaren. Se bara på G2an. Folk rekommenderade S4 hur länge som helst, inte för att den är dålig eller så, men var aldrig någon som tänkte på att G2an skulle bli så bra som den blev, och jag gav bara 3200 :- för min 32GB (Såklartr netonnet)

Man ska våga testa nya saker. Knapparna på baksidan vänjer man sig vid snabbt, och LGs gränsnitt är faktiskt i stil med Sonys. Dvs funktionellt och snabbt.
Jag är väl en sån som föredrar att byta tillverkare så ofta man kan. Har hittat flera bra saker med nästan alla.
HTC har fina telefoner, men kasst gränsnitt, Samsung har riktigt fina telefoner, men även där knäppt gränsnitt, och på tok för överskattade. LG har precis nu kommit upp efter några år i askan, Motorola är korkade för att dem får inte släppa sina fina telefoner internationellt, och Nokia är döda sedan 2007... (Om än finnen gör __jävligt__ trevliga telefoner, så kommer de ta lång tid innan WP vaknar och börjar plocka andelar)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Min LG G2 är nordisk iaf... tillskillnad från min norska Lumia 820,

Erhm what? Har jag missat något? Sedan när tillhörde inte Norge norden?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Gråimporter förekommer, men främst på iPhones.
Ring och fråga, det ska de kunna kolla upp utan problem!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

jag tycker G3an är bättre. Bättre kamera i lite mörkare miljöer. 3 gig ram. Högre upplösning. Snyggare och inget touchwiz. Samtidigt är G3 vattentät enligt olika test, medans samsung har fått rätt många vattenskadade mobiler fast man haft i plupparna på mobilen. Men det är inte så stor skillnad mellan dessa 2 mobiler. ta vilken som helst, man lär inte bli besviken.

G3 är inte vattentålig.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Erhm what? Har jag missat något? Sedan när tillhörde inte Norge norden?

Ehm...ja, ska nog förklara. Tidigare Lumia har stått som något annat, och haft Svenska som standardspråk. Nya 820n hade norska som standard, tillsammans med massa extrasaker för norska kunder

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 220volt:

G3 är inte vattentålig.

Jo lite vatten tål den väl? Några droppar går?

Även om den inte är vatten tålig som Nokian?

Permalänk
Medlem

Min HTC One som jag köpte förra året på NoN var tysk, så jag tycker nog att du ska kolla.
Egentligen har jag ingen åsikt om S5 vs G3 (jag skulle inte köpa någon av dem) men jag såg att G3 klarade sig mycket sämre än i princip alla Snapdragon 800 telefoner i Anandtechs batteritester, sedan är det ju frågan hur mycket det märks i normal användning antagligen pga skärmen.

http://anandtech.com/show/8169/the-lg-g3-review

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

G3 är inte vattentålig.

Sääääker?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Blir en S5 orkar inte med överhettnings problemen på G3. Hade en lur som hade det förut och det slutade inte väl.

Permalänk

Köp en telefon ifrån elgiganten eller siba, "butiker" som netonnet kan i vissa fall sälja "grå importer".

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd

jag köpte en G2 från Netonnet... det sprakade i samtalshögtalaren då jag själv pratade i den... även då telefonen var av.. hade inne den totalt 4 ggr på service. innan jag fick ett presentkort att handla nått annat för i deras buitik... en ggr i Göteborg talade killen på serviceavdelningen om hurdan jag skulle vara när jag inleder ett samtal till o med, jag fick inte starta samtalet med "den här jävla telefonen" .. det var för övrigt 3e gången den skulle in o man var ganska irriterad..

jag skulle köpt på elgiganten eller dyl... priset är ofta detsamma som på netonnet o ligger ofta betydligt närmre

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det där säger ingenting...
Den blir inte automatiskt vattentålig för att en person tester telefonen i vatten utan att den går sönder, det finns många telefoner som klarar det men det betyder inte att alla kommer göra det eller att någon vill göra det. Frågan är om det förstör något passivt om det inte är gjord för vatten trycket? Inga garantier? 1 meter djup i 30 minuter klarar andra? Du kommer förmodligen inte tvätta av mobiler under kran om telefonen inte har någon certifiering.

Svart på vitt, Displaytest för er som är intresserade.
Dessa telefonerna använder Quad HD upplösning.