Permalänk

BSOD samt konstig färg vid boot up.

Köpte nytt efter nyårs och har varit ganska nöjd med bygget men haft smärre problem av och till med att den drabbas av BSOD. Detta händer frekvent när jag försöker spela Diablo III och ibland för DotA II, andra spel klarar sig bra än så länge. Beställde en ny kylare till processorn i veckan för att se om det skulle lösa problemet men det kvarstår. Igår uppstod däremot ett annat problem att när jag bootar up datorn så är skärmen grön enda tills Welcome to Windows visas, BSOD är nu även grön.

Har kollat så att allting sitter ordentligt och korrekt, testat med en RAM sticka i taget men detta hjälpte inte. Drivrutinerna är uppdaterade samt har scannat för virus och malware men inte hittat något.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: AMD FX-8350 8-Core Processor
Processorkylare: Corsair H60 Hydro Series
Moderkort: ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+
Minne: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 4GB GDDR5
Hårddisk: Seagate Barracuda® 2TB
Nätaggregat: Corsair CX750M 750W
Övrig kylning: 2x120mm
Temperaturer: Processor: 44C idle, 51C efter benchmark.

Permalänk

det låter väldigt konstigt. har du provat att skruva lös skärmkabeln och sedan skruva fast den igen?

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av compaq älskaren:

det låter väldigt konstigt. har du provat att skruva lös skärmkabeln och sedan skruva fast den igen?

Har testat med VGA via adapter samt flera HDMI kablar.

Permalänk

Låter som grafikkortet har gått varmt, har du möjlighet att testa med ett annat grafikkort?

Jag hade samma fel på ett mina grafikkort för ett halvår sedan, problemet löste sig i mitt fall att byta ut det.

Permalänk
Skrivet av LellePrinter:

Låter som grafikkortet har gått varmt, har du möjlighet att testa med ett annat grafikkort?

Jag hade samma fel på ett mina grafikkort för ett halvår sedan, problemet löste sig i mitt fall att byta ut det.

Har tyvärr inte ett kort som jag kan testa med. Har misstänkt det en tid så ska nog ringa Supporten och kolla hur det är med garantin.

Permalänk
Skrivet av TheRedTerror:

Har testat med VGA via adapter samt flera HDMI kablar.

ok.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...