samsung s4 återkommer till recovery hjälp ?

Permalänk

samsung s4 återkommer till recovery hjälp ?

Köpte en samsung s4a idag begnat utan vetskap om att när man startar mobilen så vill den in recovery menyn direkt. Och har lyckats att äntligen trycka mig förbi genom att ha i laddaren o hålla inne power o ned home knappen. Men sedan när ja vill starta om mobilen så vill den in i recovery mode igen. Någon som vet vad det är för fel ? Eller om det är lätta att fixa ? Tidigare ägaren vägrar köpa tebax den.. O säger även att han inte försökt o roota den. Hjälp ?

Permalänk
Avstängd

Vad händer om du låter den återställa? Det är ju en risk att köpa från en privatperson, man kan inte reklamera på samma sätt och man har inte alls samma rättigheter som mot ett företag, annars hade det ju varit retur direkt liksom.

Jag hade nog, om jag inte lyckades returnera den, försökt att installera senaste officiella versionen av Android med en total wipe osv. och om inte det fungerade någon rom som verkar stabil.

Permalänk
Medlem

Sitter volymknapp upp intryckt?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Den kommer bara in i recovery fast ja återställer den. Ja det är Ju nackdel när man köper privat. Tack ska kolla det sist nämda med köra in ren version av andriod

Permalänk

Ja den är intryckt o svår o trycka på glömde nämna att volym knappen som höjer på är intryckt alltså + knappen

Permalänk
Medlem

Installera cyanogenmod (CM11 M8, Android 4.4.4) när du ändå måste flasha den. Min s4 blev stabilare och mycket snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkonly89:

Ja den är intryckt o svår o trycka på glömde nämna att volym knappen som höjer på är intryckt alltså + knappen

Glömde säga? Då får du skruva isär telefonen och fixa knappen. I värsta fall får du beställa ny knapp från ebay. Ingen mjukvarulösning kommer hjälpa dig.

Permalänk

Vad har du för recovery installerad?

Permalänk
Skrivet av snajk:

Vad händer om du låter den återställa? Det är ju en risk att köpa från en privatperson, man kan inte reklamera på samma sätt och man har inte alls samma rättigheter som mot ett företag, annars hade det ju varit retur direkt liksom.

Jag hade nog, om jag inte lyckades returnera den, försökt att installera senaste officiella versionen av Android med en total wipe osv. och om inte det fungerade någon rom som verkar stabil.

Ja

Skrivet av Zippeer:

Sitter volymknapp upp intryckt?

Skrivet av tarmdjur:

Glömde säga? Då får du skruva isär telefonen och fixa knappen. I värsta fall får du beställa ny knapp från ebay. Ingen mjukvarulösning kommer hjälpa dig.

Ska skruva upp den när jag är hemma och återkommer med hur det gick!

Permalänk
Skrivet av Kitch2400:

Vad har du för recovery installerad?

Det är orginal vad jag vet iaf

Permalänk
Skrivet av darkonly89:

Det är orginal vad jag vet iaf

ok.

om du flashar CWM eller twrp2 så kan du tvinga uppstart av operativet, kan ju vara nått. förutsatt att ett är installerat, dvs.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av darkonly89:

Köpte en samsung s4a idag begnat utan vetskap om att när man startar mobilen så vill den in recovery menyn direkt. Och har lyckats att äntligen trycka mig förbi genom att ha i laddaren o hålla inne power o ned home knappen. Men sedan när ja vill starta om mobilen så vill den in i recovery mode igen. Någon som vet vad det är för fel ? Eller om det är lätta att fixa ? Tidigare ägaren vägrar köpa tebax den.. O säger även att han inte försökt o roota den. Hjälp ?

Hur köpte du den? Köpte du via Tradera så kan du få tillbaka dina pengar eftersom den inte fungerar.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Hur köpte du den? Köpte du via Tradera så kan du få tillbaka dina pengar eftersom den inte fungerar.

Hur då? Tidigare ägaren vägrar köpa tbaks den. Och Tradera kommer inte lägga sig i förutom vid en polisanmälan ge alla uppgifter till polisen men här är det inget klart brott. Även om det verkar som säljaren sålt en defekt telefon.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Låter som volym upp är intryckt. Skicka in den på garanti så är jag rätt säker på att de kommer byta ut knappen åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Hur då? Tidigare ägaren vägrar köpa tbaks den. Och Tradera kommer inte lägga sig i förutom vid en polisanmälan ge alla uppgifter till polisen men här är det inget klart brott. Även om det verkar som säljaren sålt en defekt telefon.

Nu är jag förstås inte helt hundra på hur Tradera hanterar liknande affärer, men när du handlar hos ebay så kan du öppna ett case om varan inte är enligt beskrivning och säljaren inte vill ta tillbaka den. Då Tradera ägs av ebay så antog jag att det fungerar liknande.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Tja haft dåligt med tid så inte kunnat skriva men den är köpt via blocket. men fick ordning på telefonen öppna den och fixa knapparna och nu startar den som vanligt. och stod inget om detta felet dessvärre.

så vill tacka för hjälpen jag fick! uppskattat !