Nexus 4 med Android 4.3?

Permalänk
Medlem

Nexus 4 med Android 4.3?

Tjena.

Jag har på senare tid tröttnat oerhört på de buggar som kommit till Nexus 4 ihop med nya Android 4.4 och vill nu göra något åt saken.
Min fråga till er är; hur bär jag mig åt för att "roota" (tror jag det heter) in en äldre version av Android i min enhet, för att slippa dessa buggar?

Jag är tacksam för svar. /Alex

Permalänk
Medlem

Bästa sättet är att kika på Nexus 4 på XDA, men bäst att du läser på lite om bootloader, custom roms, recoverys mm innan du börjar göra något.

Själv använde jag bara ett super enkelt root tool som jag hittade där, tog 3 minuter att fixa allt.
Kör Purity rom just nu, funkar skitbra!

Permalänk

Här kan du hitta stock-rom om du vill ha den
https://developers.google.com/android/nexus/images

Permalänk
Medlem

Kolla wugs all in one lösning.
http://www.wugfresh.com/nrt/

Permalänk
Medlem

Jag är lite av en noob när det kommer till dessa invecklade ändringar i mobiltelefoner, känner ni till någon guide som beskriver på ett rimligt sätt, helst steg för steg hur jag går till väga med detta exakt?

Om jag skulle lyckas byta OS till en äldre version av Android, kommer min telefon fortsätta att påminna om system uppdateringar då som den gör idag?
Tror ni att detta är det bästa sättet för mig att lösa problemet eller borde jag göra annorlunda? Älskar min lur och vill bara bli av med buggarna liksom.

Tack för era svar så här långt!

Permalänk
Medlem

Dina problem skulle kunna lösas genom en fabriksåterställning.
Att uppdatera operativsystemet utan en återställning efter kan skapa lite problem.
(detta rensar allt på telefonen, bara så du vet)

Om det inte funkar så kan testa att flasha in en äldre version.

Permalänk

Hej!

Jag använder mig av nexus root toolkit, det är det bästa programmet du kan använda för sådana som inte är speciellt inasatta.
Eller så kan du göra på det svårare sättet, om det står det Här. Det är en grundläggande instruktion och du kan ladda när alla verisioner :).

Kan tillägga att NRT är lite svårare att få in olika verisoner.

Edit: Här är verisionen som du ville ha. https://dl.google.com/dl/android/aosp/occam-jwr66y-factory-74...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Dina problem skulle kunna lösas genom en fabriksåterställning.
Att uppdatera operativsystemet utan en återställning efter kan skapa lite problem.
(detta rensar allt på telefonen, bara så du vet)

Om det inte funkar så kan testa att flasha in en äldre version.

Tack för tipsen. En fabriksåterställning har jag provat för ett par veckor sedan och det gav inga resultat tyvärr, alla buggar kvarstår precis som innan.

Att ni verkar reagera positivt till idén känns i alla fall lovande, jag skulle verkligen vilja göra detta så snart som möjligt och kommer troligen förlita mig på er hjälp om jag får problem, låter det rimligt? ^^

Skrivet av MrSebbish:

Hej!

Jag använder mig av nexus root toolkit, det är det bästa programmet du kan använda för sådana som inte är speciellt inasatta.
Eller så kan du göra på det svårare sättet, om det står det Här. Det är en grundläggande instruktion och du kan ladda när alla verisioner :).

Kan tillägga att NRT är lite svårare att få in olika verisoner.

Edit: Här är verisionen som du ville ha. https://dl.google.com/dl/android/aosp/occam-jwr66y-factory-74...

Tack! Jag laddar ner din länk på min dator och utgår från det, återkommer när jag hunnit testa det.

/Alex

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av -ReM-:

Tack för tipsen. En fabriksåterställning har jag provat för ett par veckor sedan och det gav inga resultat tyvärr, alla buggar kvarstår precis som innan.

Att ni verkar reagera positivt till idén känns i alla fall lovande, jag skulle verkligen vilja göra detta så snart som möjligt och kommer troligen förlita mig på er hjälp om jag får problem, låter det rimligt? ^^

Tack! Jag laddar ner din länk på min dator och utgår från det, återkommer när jag hunnit testa det.

/Alex

Skickades från m.sweclockers.com

Hej! Hur går det med att flasha om till 4.3?
/Sebastian

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSebbish:

Hej! Hur går det med att flasha om till 4.3?
/Sebastian

Ledsen för sent svar. Jag valde en annan väg genom att installera en ROM som kallas Cyanogenmod med hjälp av medlemmar här på forumet. Det fungerar utmärkt, hör gärna av dig i privat meddelande så ska jag skicka dig den länk som hjälpte mig med installationen av denna ROM. Luren fungerar galant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad är det för buggar du har med 4.4? Fungerar utmärkt för mig.