Min C: disk som är 2 tb visar bara 10 gb

Permalänk

Min C: disk som är 2 tb visar bara 10 gb

Min C:d disk visar bara 10 gb men den är en 2 tb.

Har kollat på Crystal Disk Info och där visar den 2 tb men jag kan inte ladda ner saker för det står att den är full...

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Ta några screenshots för det verkar skumt. Påbörja även en backup på det viktigaste illa kvikt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chokladtomten:

Min C:d disk visar bara 10 gb men den är en 2 tb.

Har kollat på Crystal Disk Info och där visar den 2 tb men jag kan inte ladda ner saker för det står att den är full...

Hjälp!

Menar du att den bara har 10GB kvar på disken? Då är det dags att rensa den och/eller lägga en del på annan disk/skiva/USB-sticka.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Ta några screenshots för det verkar skumt. Påbörja även en backup på det viktigaste illa kvikt

http://imgur.com/B7BuV8u Här är hur det ser ut. Vet inte direkt vad jag kan göra för att lösa detta..

Permalänk
Skrivet av Fafne:

Du har inte bara skrivit fel antal nollor vid partitioneringen (Man brukar få ange storleken vid partitionering i MB)? Så att du bara har en partition på 10GB på 2TB disken?

Inte vad jag vet.. Finns det något sätt att fixa detta då jag har windows installerat på den just nu.

Permalänk
Medlem

Installera om Windows på din ssd istället, vad ska du annars med en ssd till?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Kolla diskhantering och hur det ser ut med partitionerna. Dessutom borde inte windows gå in på 10gb. Så din HD kan vara på väg att gå sönder. Något är ju fel på disksystemet oavsett.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Installera om Windows på din ssd istället, vad ska du annars med en ssd till?

Jo det borde jag göra.. Köpte den precis faktist så har inte haft tid.

Skrivet av Ctrl:

Kolla diskhantering och hur det ser ut med partitionerna. Dessutom borde inte windows gå in på 10gb. Så din HD kan vara på väg att gå sönder. Något är ju fel på disksystemet oavsett.

Hmm.. Finns det något sätt whatsoever som jag kan fíxa den på?

För den visar bara detta error just här.. Kollar överallt och där står det 1,8tb Men inte här..

Permalänk
Medlem

När installerade du Windows? Ge oss en bild från diskhanteraren. Du hittar diskhanteraren i datorhanteraren

Permalänk
Skrivet av jocke92:

När installerade du Windows? Ge oss en bild från diskhanteraren. Du hittar diskhanteraren i datorhanteraren

http://imgur.com/4k5C1TD Här har du en bild från Diskhanteraren. Installerade om allt för 2 dagar sedan så något kan ha strulat till sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

http://imgur.com/4k5C1TD Här har du en bild från Diskhanteraren. Installerade om allt för 2 dagar sedan så något kan ha strulat till sig.

Den bilden blev man inte klokare av.

En bild där man ser hela diskhanteraren behövs

ser lite skumt ut, där verkar partition, C vara rätt, men inte i "dator"

Men vad är partionen längst till vänster för nått? bättre bild där man ser allt behövs som sagt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Hmm tror ni det kommer göra något om jag installerar Windows på SSD'n och sedan formaterar hela disken?

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Den bilden blev man inte klokare av.

En bild där man ser hela diskhanteraren behövs

ser lite skumt ut, där verkar partition, C vara rätt, men inte i "dator"

Men vad är partionen längst till vänster för nått? bättre bild där man ser allt behövs som sagt.

http://imgur.com/FS7uwCO

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Hmm tror ni det kommer göra något om jag installerar Windows på SSD'n och sedan formaterar hela disken?

Blir nog bäst så, koppla ur din HDD först, boota sen med skiva eller USB, välj att installera, när du kommer till val var Windows ska läggas, så går du till avancerade alternativ, tar bort samtliga partioner på din SSD, sen klickar du uppdatera, och sist på nästa, du ska inte skapa några partioner själv, det fixar installationsprogramet själv.

Glöm inte kolla så disken går i AHCI mode i moderkortets bios först.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Blir nog bäst så, koppla ur din HDD först, boota sen med skiva eller USB, välj att installera, när du kommer till val var Windows ska läggas, så går du till avancerade alternativ, tar bort samtliga partioner på din SSD, sen klickar du uppdatera, och sist på nästa, du ska inte skapa några partioner själv, det fixar installationsprogramet själv.

Glöm inte kolla så disken går i AHCI mode i moderkortets bios först.

Ska testa.

Men det blir till imorgon.. Fotbollsdags