Fläktarna går igång, skärm+tangentbord+mus lyser ej?!?!?!

Permalänk

Fläktarna går igång, skärm+tangentbord+mus lyser ej?!?!?!

Tjena!

När jag idag försökte starta min dator så hände följande:

1. Fläktarna gick igång som vanligt
2. "pip ljudet" som kommer när datorn laddar operativ/bios uteblev
3. "no signal" på alla dator skärmar, tangentbord och mus lyser inte.
4. datorn står på som "vanligt" fast utan skräm/tangentbord/mus.

För att få igång datorn krävs:
Dra ut alla sladdar i dator/dra ut ram minnena och sätta tillbaka dem...

Här kommer min fråga: Vad är sönder/fel?!
Jag har provat att starta datorn utan grafikkort samt utan hårddiskar, utan något bra resultat.
Lite hjälp skulle uppskattas! Kyss!

//Anton

Specs:
Intel Core i5-3570K 3.4GHz Socket 1155 Box
CORSAIR CX 600W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU
Corsair Force 3 F120 120GB SSD R:550/W:510 2.5" SATA-3
Corsair Vengeance Dual C DDR3 16GB Kit, 1600MHz, 4x4GB
MSI H77MA-G43 Intel H77 4xDDR3 Socket 1155 mATX
Gainward GeForce GTX 670 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe
Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3

Permalänk
Medlem

Datorn startar, dvs fläktarna snurrar, du får post men ingen bild på skärmen? är det korrekt uppfattat?
Testa ta ut och kör bara med ett ramminne, testa ramminnet i de olika slotsen/testa annat grafikkort, alt. testa ta bort alla ramminnen och se ifall den ger en felkod (piper) glöm inte att trycka på strömknappen efter att du har dragit ur strömsladden till psu för att ta bort kvarliggande ström på moderkortet och glöm inte esd-armband! väldigt viktigt att respektera esd skador/skydd tänka på riskerna att köra utan etc

När du startade utan grafikkort kopplade du in till inbyggda grafikkortet?

Permalänk
Hedersmedlem

Version 1&2 av CX600 var riktiga budgetagg med enkel konstruktion och billiga komponenter, därför går min första misstanke hit. Förhoppningsvis har inget annat skadats samtidigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Alexan92:

Datorn startar, dvs fläktarna snurrar, du får post men ingen bild på skärmen? är det korrekt uppfattat?
Testa ta ut och kör bara med ett ramminne, testa ramminnet i de olika slotsen/testa annat grafikkort, alt. testa ta bort alla ramminnen och se ifall den ger en felkod (piper) glöm inte att trycka på strömknappen efter att du har dragit ur strömsladden till psu för att ta bort kvarliggande ström på moderkortet och glöm inte esd-armband! väldigt viktigt att respektera esd skador/skydd tänka på riskerna att köra utan etc

När du startade utan grafikkort kopplade du in till inbyggda grafikkortet?

"post"?
Ett ram minne eller 4 ger samma resultat.
kör jag utan får jag felljud ja.
satte inte in någon skärmkabel, kontrollerade enbart om tangetbordet gick igång.

Skrivet av MultiMan:

Version 1&2 av CX600 var riktiga budgetagg med enkel konstruktion och billiga komponenter, därför går min första misstanke hit. Förhoppningsvis har inget annat skadats samtidigt.

Må hända... :/

anyone else?