Klarar mitt nätagg av ett 680 kort?

Permalänk
Medlem

Klarar mitt nätagg av ett 680 kort?

Tjena! Har en dell xps 8500 med deras egna nätagg på 460W och undrar ifall jag kan använda ett 680:) eller 780
Ja jag har 2 6pin!
Mvh Robin

Permalänk
Entusiast

680 inga problem. 780 är att ta i. Hur mycket ampere har du på +12v linan? Står på agget.

Permalänk

Inga som hellst problem, Även GTX 780Ti skulle funka utan att belasta nätagget allt för mkt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Det beror på om det är kvalité agg eller skit agg. T.ex Corsairs CX aggregat är skit, medans XFX, EVGA, BEQUIET, SEASONIC är bra agg.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Ska kolla nätagget hemma sen när jag kommer hem!
Förresten så hitta jag en på cdon för 3390 är det värt?

Mvh Robin

Permalänk
Medlem

Corsair CX aggregat är deras budget aggregat, skulle inte kalla det "skit" som föregående person gör, ifall du är nyfiken så har "riktiga" experter kikat under skalet och skrivit en recension här: http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/CX600M/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av wezc00:

Absolut inte, Kika på GTX 770 (Samma kort som GTX 680 i princip)

Vill du ha något lite värre så kan du kika på Radeon R9 290

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Satsa på ett begagnat här från marknaden. Kan du få till riktigt bra pris!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Absolut inte, Kika på GTX 770 (Samma kort som GTX 680 i princip)

Vill du ha något lite värre så kan du kika på Radeon R9 290

Skrivet av kribol01:

Satsa på ett begagnat här från marknaden. Kan du få till riktigt bra pris!

Tack för svar! Blir nog 770 och ett nytt nätagg men vilket nätagg rekommenderar ni då?

Permalänk
Medlem

Här är ett agg från EVGA med 5 års garanti
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/EVGA-...

Här är ett från Seasonic med 7 års garanti
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/Seaso...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kawasa:

Tack för tipset! Men jag beställde en 680 istället då jag inte behöver byta nätagg:) även om 770 är billigare så blir det dyrare med nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Tack för tipset! Men jag beställde en 680 istället då jag inte behöver byta nätagg:) även om 770 är billigare så blir det dyrare med nätagg.

770=680 fast med annan BIOS och nytt namn.
Tvivlar starkt på att det skulel dra mer ström vid verklig användning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melinho2895:

Det beror på om det är kvalité agg eller skit agg. T.ex Corsairs CX aggregat är skit, medans XFX, EVGA, BEQUIET, SEASONIC är bra agg.

Skit? Absolut inte. Bra? Njae.. Budget? Absolut. CX-serien håller hyfsad klass (iaf. Rev 2.0 och 3.0) för att vara budget. Dock inget jag skulle välja i en framtida gamingburk.

Skrivet av Svensktiger:

770=680 fast med annan BIOS och nytt namn.
Tvivlar starkt på att det skulel dra mer ström vid verklig användning.

Om jag inte missminner mig då drar GTX 770 faktiskt något mindre med ström än GTX 680.. Detta beror på förbättring av tillverkningsteknik men även lite tweaks här och där.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

770=680 fast med annan BIOS och nytt namn.
Tvivlar starkt på att det skulel dra mer ström vid verklig användning.

Sant men såg innan att 700 serien behöver 6pin och 8pins PCIE kabel och har bara 2 6pin:/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Sant men såg innan att 700 serien behöver 6pin och 8pins PCIE kabel och har bara 2 6pin:/

Det beror helt på vilket kort. GTX 680 behöver exakt lika många "pins" som GTX 770. Om du verkligen behöver 8 pins så borde agget ha ett 1x 6+2 pin iallafall.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det beror helt på vilket kort. GTX 680 behöver exakt lika många "pins" som GTX 770.

Aha okej! Finns det ett 2x6pin kort med referenskylare?:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Aha okej! Finns det ett 2x6pin kort med referenskylare?:)

Varför vill du ha en referenskylare? De låter mer och kyler sämre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Varför vill du ha en referenskylare? De låter mer och kyler sämre.

Ljudet har jag inget ont utav men att den kyler sämre? Vad rekommenderar du då?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

680 inga problem. 780 är att ta i. Hur mycket ampere har du på +12v linan? Står på agget.

rätt säker på att grafikkort kör med 5v

Permalänk
Skrivet av Wasp:

rätt säker på att grafikkort kör med 5v

Nej du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Sant men såg innan att 700 serien behöver 6pin och 8pins PCIE kabel och har bara 2 6pin:/

Du får en konverter i paketet när du köper ett 770, så man "behöver" bara 2 st 6 pin

Jag fick oaf de när jag köpte ett från msi.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

yes, gick tillbaka och kolla. 12 volt^^

Permalänk
Skrivet av Wasp:

rätt säker på att grafikkort kör med 5v

Nej, de kör på 12V, det är därför 12V-linan har extremt mycket watt.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melinho2895:

Det beror på om det är kvalité agg eller skit agg. T.ex Corsairs CX aggregat är skit, medans XFX, EVGA, BEQUIET, SEASONIC är bra agg.

Corsair har fler agg än CX som är riktigt bra även om CX inte riktigt är så dåligt som du vill framhäva att det är

Skrivet av wezc00:

Kör på det här istället, något snabbare och lite billigare, har detta själv och kyler bra

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Skrivet av Kawasa:

Här är ett agg från EVGA med 10 års garanti för 100kr mer än det EVGA du länkade, men 100kr mindre än Seasonic
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

[...]
Här är ett agg från EVGA med 10 års garanti för 100kr mer än det EVGA du länkade, men 100kr mindre än Seasonic
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Om man registrerar köpet inom 30 dagar, annars är garantin, i sammanhanget, futtiga 3 år.

(Nyss sade TS att denne beställt kort, och ansåg sig då inte behöva annat aggregat; sedan får TS förslag på både kort och aggregat; så det kan bli. )

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Skit? Absolut inte. Bra? Njae.. Budget? Absolut. CX-serien håller hyfsad klass (iaf. Rev 2.0 och 3.0) för att vara budget. Dock inget jag skulle välja i en framtida gamingburk.

Om jag inte missminner mig då drar GTX 770 faktiskt något mindre med ström än GTX 680.. Detta beror på förbättring av tillverkningsteknik men även lite tweaks här och där.

Skrivet av Rajat:

Corsair har fler agg än CX som är riktigt bra även om CX inte riktigt är så dåligt som du vill framhäva att det är

Kör på det här istället, något snabbare och lite billigare, har detta själv och kyler bra

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Här är ett agg från EVGA med 10 års garanti för 100kr mer än det EVGA du länkade, men 100kr mindre än Seasonic
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Well, jag har inte hört bra grejer om CX aggen. Däremot så har jag hört skräckhistorier om dom. Några som har sprängts efter 2 månader och dragit med sig alla komponenter o.s.v.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Osprey:

Om man registrerar köpet inom 30 dagar, annars är garantin, i sammanhanget, futtiga 3 år.

Vad är problemet? Att man plötsligt tappar alla sina fingrar och glömt bort vad man heter eller hur man använder tangentbord?

Skrivet av Melinho2895:

Well, jag har inte hört bra grejer om CX aggen. Däremot så har jag hört skräckhistorier om dom. Några som har sprängts efter 2 månader och dragit med sig alla komponenter o.s.v.

Är inte hörsägen något man ska akta sig för? Är det inte så elaka rykten börjar? Kika på testerna av det istället där de för rätt bra respons för sitt pris och det är trots allt certifierat

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Vad är problemet? Att man plötsligt tappar alla sina fingrar och glömt bort vad man heter eller hur man använder tangentbord?

Är inte hörsägen något man ska akta sig för? Är det inte så elaka rykten börjar? Kika på testerna av det istället där de för rätt bra respons för sitt pris och det är trots allt certifierat

Jag litar på Sweclockers så. Men men fortfarande inget jag har upplevt. Ska ta och kolla lite reviews.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Well, jag har inte hört bra grejer om CX aggen. Däremot så har jag hört skräckhistorier om dom. Några som har sprängts efter 2 månader och dragit med sig alla komponenter o.s.v.

Samma här, jag brukar rekommendera XFX Core serien istället.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!