Starpoint Gemini 2 -Vad tycker/tror du?

Permalänk
Avstängd

Starpoint Gemini 2 -Vad tycker/tror du?

Jag har aldrig hört något om "Space-Sim-RPG-Action" Starpoint Gemini 2 innan jag hittade det på Steam idag och köpte det nu för 15,40€. Jag blev väldigt intresserad av att detta för att jag verkligen älskade Freelancer så vad jag sett än så länge så påminner det lite om det. Har dock inte hunnit spela det än men det blir nog imorgon att prova det ordentligt!

Det är ett Early Access Spel just nu i Beta.

Innan jag tryckte på köpknappen så sökte jag på Youtube och hittade en intressant video med gameplay och review som syns här nedan och det verkar som dom uppmuntrar till modding av spelet vilket är ett stort plus i min bok!

Det här är taget direkt från deras officiella hemsida:

Citat:

Starpoint Gemini II is an action space-sim combined with diverse RPG elements. Control various space ships, ranging from small and agile gunships to lumbering, but deadly carriers. Explore, trade, research and fight in a star system no longer hindered by loading points. The entire Gemini star system is now one giant area thanks to the implemented streaming technology. Gain experience and upgrade your skills to change the tide of even the fiercest space battles.

Det här är taget från Steam:

Citat:
  • [B][I]

  • Complex, but easy-to-use RPG system, now coupled with dynamic real-time 3D combat.

  • Explore the dynamic game world as a whole, rather than through individual maps.

  • Use T-Gates, wormholes and riftways to travel faster around the Gemini system .

  • Fifty diverse factions ranging from states and companies to outlaws, locked in a powerstruggle, with over 100 commodities to trade or plunder.

  • Special revocable licenses acquired from factions offer various bonuses and unlock new options.

  • Hire mercenary captains to follow you on your travels and share your fate, and employ officers to fill key positions on your ship (engineering, navigation, tactical).

  • Random missions get generated depending on the player’s actions and allegiances.

  • Over 70 unique ships, fully upgradeable with various ship systems, with a.o. visible turrets, and a large arsenal of destructive weapons to blast enemies to pieces.

  • Direct ship controls create complete immersion.

  • Advanced physics provided by NVIDIA PhysX technology

[/I][/B]

Länkar:
Officiella Hemsida
Officiell Moddsida
Officiellt Forum/
Officiella Galleri
Reddit
IndieDB med Change-list osv
Steam Länk(just nu 33% rabbat)

Lite bilder från deras galleri här under Spoiler taggen

Dold text

System Requirements under Spoiler taggen

  • Minimum:

  • PC Windows 7

  • 2.2Ghz Dual core or equivalent

  • 2GB system RAM

  • DirectX 10 compliant graphics card with 512MB RAM

  • 8GB of free disk space

  • DirectX compatible sound card

  • Keyboard and Mouse

  • Rekommenderad:

  • PC Windows 7

  • 3.0Ghz Dual core or equivalent

  • 4GB system RAM

  • DirectX 11 compliant graphics card with 1GB RAM

  • 8GB of free disk space

  • DirectX compatible sound card

  • Keyboard and Mouse

Dold text

Jag ber om ursäkt för eventuella stavningsfel, är nämligen dyslektiker men jag gör mitt bästa iallafall!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Har det via early access men jag har avvaktat för jag har för många spel just nu som jag spelar, så jag kommer nog avvakta tills det släpps men jag avvaktar positivt

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosslan:

Har det via early access men jag har avvaktat för jag har för många spel just nu som jag spelar, så jag kommer nog avvakta tills det släpps men jag avvaktar positivt

Okej! Jag har hunnit spela ca 2,5-3 timmar atm, och än sålänge så gillar det skarpt! Det är lite likt Freelancer När jag har mer tid så kommer jag spendera lite fler timmar!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Köpte det idag (det släpptes officiellt v1.0 igår). Gillar det. Det tar ett tag att lära sig kontrollerna, men det är skoj. Kör på Hard och det gick helt ok ända tills jag stötte på en tuff fiende som jagade mig. Nedan är några bilder från spelet.