Kan inte ansluta till spelservrar, kan surfa på nätet.

Permalänk
Medlem

Kan inte ansluta till spelservrar, kan surfa på nätet.

Hej,

Har nyligen köpt en ny bärbar med Win8 förinstallerat. Har försökt komma mig runt det mesta men kan inte komma i underfund med hur jag ska göra för att få min anslutning att fungera ordentligt.

Jag kan alltså inte ansluta till några spelservrar, varken Battle.net, Steam, LoL eller EA går att ansluta till, kan inte ens hämta nya drivrutiner via Nvidia experience Jag kan dock surfa obehindrat...

Är helt övertygad om att det är någon inställning på datorn men jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Har letat i forum och läst runt olika lösningar men kommer ingen vart.

Har testat att inaktivera brandvägg vilket inte gjorde någon nytta.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar det med någon annan dator?

Jag tror inte att det är någon inställning på datorn. Jag kör själv en dator med Win8 och det var bara att tuta och köra.

Jag har varit med om ett liknande problem för många år sedan och då var det min router som hade fått för sig att det skett ett intrång och blockerat allt utom HTTP.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!