"Change Settings" knappen är grå, VARFÖR!?!

Permalänk

"Change Settings" knappen är grå, VARFÖR!?!

Varför är knappen grå?
Varför har jag inte tillgång till att klicka in på den?

Permalänk
Medlem

Antingen har din användare inte rättigheterna till det eller så finns det inte någon felsöknings i drivrutinerna för din skräm eller grafikkort. Sen ser du att det står Generic PnP monitor. Så drivrutinen känner inte igen skärmen.¨
Jag är inte 100% på detta men var de första sakerna jag kunde komma på.

Vilken typ av kabel kopplar du in skärmen med? samt Har du problem med skärmen? TÄnkte varför du äns skulle ha nytta av den knappen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Antingen har din användare inte rättigheterna till det eller så finns det inte någon felsöknings i drivrutinerna för din skräm eller grafikkort. Sen ser du att det står Generic PnP monitor. Så drivrutinen känner inte igen skärmen.¨
Jag är inte 100% på detta men var de första sakerna jag kunde komma på.

Vilken typ av kabel kopplar du in skärmen med? samt Har du problem med skärmen? TÄnkte varför du äns skulle ha nytta av den knappen.

Tyvärr så var det vanligt att vissa datorer med Windows 7 levererades med lokala konton utan några admin-rättigheter på datorn.
Snacka med din OEM så ska de ge dig hjälp att fixa detta över telefon!

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Antingen har din användare inte rättigheterna till det eller så finns det inte någon felsöknings i drivrutinerna för din skräm eller grafikkort. Sen ser du att det står Generic PnP monitor. Så drivrutinen känner inte igen skärmen.¨
Jag är inte 100% på detta men var de första sakerna jag kunde komma på.

Vilken typ av kabel kopplar du in skärmen med? samt Har du problem med skärmen? TÄnkte varför du äns skulle ha nytta av den knappen.

Jag använder en bärbar, och har ingen skärm kopplad utan använder bärbara skärmen kan man säga.
Jag behöver ändra på Hardware acceleration till lägre på grund av att jag ska testa en sak

Skrivet av roekpoffen:

Tyvärr så var det vanligt att vissa datorer med Windows 7 levererades med lokala konton utan några admin-rättigheter på datorn.
Snacka med din OEM så ska de ge dig hjälp att fixa detta över telefon!

Ganska gammal dator har själv återställt den med Windows 7 flera gånger så den är ju inte precis samma skick sen den köptes.
Antar att jag är adminstratör över datorn, men att själva funktionen med knappen är knas.

Finns det ingen sätt att få det till att bli klickbar?

Permalänk
Medlem

Inte ens jag kan ändra det du försöker göra och jag sitter med en egenbyggd dator med GTX480 och en DELL skärm. Sitter med windows 7 Pro och UAC är avstängt eller väldigt lågt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Hedersmedlem

Mysko, den är utgråad för mig med:

Undrar varför... :S

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Det är inte gissningsvis som det står och drivrutinen inte stödjer den funktionen?
"Om den aktuella grafikdrivrutinen stödjer sådana funktioner så kan du klicka på följande knapp"

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wishy:

Det är inte gissningsvis som det står och drivrutinen inte stödjer den funktionen?
"Om den aktuella grafikdrivrutinen stödjer sådana funktioner så kan du klicka på följande knapp"

Där slog du nog huvudet på spiken, tänkte inte ens så långt.

Lustigt att den engelska texten är betydligt sämre på att förklara, där står det ju bara "If your current display driver allows you to change settings", medans det i den svenska står "Vissa drivrutiner låter dig ändra inställningar för att felsöka grafikrelaterade problem"

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Där slog du nog huvudet på spiken, tänkte inte ens så långt.

Lustigt att den engelska texten är betydligt sämre på att förklara, där står det ju bara "If your current display driver allows you to change settings", medans det i den svenska står "Vissa drivrutiner låter dig ändra inställningar för att felsöka grafikrelaterade problem"

Tycker den engelska versionen är bättre, "Om din nuvarande grafikdrivrutin stödjer att ändra inställningar"

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Commander:

Tycker den engelska versionen är bättre, "Om din nuvarande grafikdrivrutin stödjer att ändra inställningar"

Fast min grafikdrivrutin låter mig ju ändra massvis med inställningar, men ändå är knappen grå. Då är det ju tydligare att de förklarar att knappen gäller inställningar för felsökning?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB