Permalänk
Medlem

Uppgradering! Men vad?

Hej, sitter på ett följande:
CPU: FX 8120 4.0 GHZ
8GB RAM
500GB hårddisk
64GB SSD
GPU: radeon 6870 crossfire, dock funkar inte crossfire så har prestanda som ett ensamt kort.
Chassi: cooler master elite 430
Nätagg:Corsair TX 650W
Har funderat på, är det CPU eller GPU jag borde byta först?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Vad spelar du för nå? Och vad vill du kunna spela?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPeakon:

Vad spelar du för nå? Och vad vill du kunna spela?

Spelar lite WoW men inte så mycket just nu, lär väl dra igång när det nya kommer.
Förövrigt kommer jag spela;
Far Cry 4
GTA V
Watch Dogs
Sen blir det väl lite BF4 och CS:GO också.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Ifall du har två kort men endast använder ett skulle jag sälja dom och köpa ett starkare kort .Du får mycket prestanda-boost av det.

Jag har med 2 kort i SLI, men ifall ajg fick välja om hade ajg tagit ett starkare kort istället. Visst, det ser fräsigare ut med xfire/SLI, men det är mindre trubbel med ett kort, samt ifall det blir fel med ett grafikkort så vet du ju direkt vilket kort det är som är sönder.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Spelar lite WoW men inte så mycket just nu, lär väl dra igång när det nya kommer.
Förövrigt kommer jag spela;
Far Cry 4
GTA V
Watch Dogs
Sen blir det väl lite BF4 och CS:GO också.

Om jag vore du hade jag isf satsat på ett 290 nu och senare bytt CPU och moderkort. Här har du länk till alla 290s på prisjakt, är ju bara du väljer ett som fått bra recensioner och till rätt pris. Du kan även få tag på billiga 290s på sweclockers marknad.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2179

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!