Ubisoft demonstrerar spelmotorn Anvil från Assassin's Creed Unity

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft demonstrerar spelmotorn Anvil från Assassin's Creed Unity

Till hösten är det dags för nästa Assassin's Creed där den franska revolutionen renderas av en ny Anvil-spelmotor, som utlovar både bättre grafikeffekter och smartare AI än tidigare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen fisk-AI

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Kommer garanterat att bli försenad på pc. Standard Ubisoft.

Permalänk
Medlem

co-op kanske gör att jag faktiskt skaffar detta, har provat första Assasins creed när det kom men inte rört något av de andra spelen så kanske får ge detta en chans

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Om inte annat så måste man säga att många av dagens spel är riktiga digital konstverk.

Permalänk
Medlem

Ubisoft... bådar inte gott. *host* (i princip alla) AC / FC / WD *host* ... Grafik som inte stämmer överens med gameplay-trailers från exempelvis E3 och dylikt, för att inte tala om brist på optimering till PC.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Så ser ut som ett faktiskt Assassin's Creed 2 är på gång alltså, istället för massa DLCs i form av map-packs och reskins osv. Precis som Sanazin nämner ovan lär texturerna vara lika lågupplösta på PC som för konsol, och en del fancy effekter de pratat om lär vara avskalade.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Snälla gör ett AC utan 5000 olika versioner för att få "hela" spelet... PLEASE!
Så jävla trött på att behöva köpa det absolut dyraste, och ändå inte få allt innehåll som finns till spelet. Patetiskt.

Älskar serien dock.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

co-op kanske gör att jag faktiskt skaffar detta, har provat första Assasins creed när det kom men inte rört något av de andra spelen så kanske får ge detta en chans

De vore riktigt dumt o bara ha spelat ettan och sen ge denna en chans.. Storyn hänger ihop. Jag rekommenderar o spela genom alla..

För övrigt tycker jag personligen att Co-op kommer förstöra spel känslan..

Permalänk
Medlem

De skulle bara våga göra ett nytt "Watch Dogs fiasko". Isåfall kommer jag personligen stå utanför deras kontor med en giljotin uppsatt och redo,

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mocka:

De skulle bara våga göra ett nytt "Watch Dogs fiasko". Isåfall kommer jag personligen stå utanför deras kontor med en giljotin uppsatt och redo,

Tänker du på den medvetna nedgraderingen av PC versionen av spelet nu? Jag köpte inte spelet pga det och kommer aldrig köpa det, Ubisoft verkligen pissade på sina PC-spelare med Watch Dogs. Tyvärr återspeglas detta inte i försäljningsiffrorna, Watch Dogs var en enorm kommersiell framgång, tråkigt nog.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Tyckte inte grafiken var särskilt imponerande. Ansiktsanimationerna på AIn och att flertalet byggnader är fullt inredda istället för att bara vara kuliss är det som imponerade mest enligt mig. Vore trevligt om de kund sluta använda "next-gen" som buzzword hela tiden. Det är verkligen bland det dumaste mest intetsägande buzzwords spelindustrin kommit på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Kommer garanterat att bli försenad på pc. Standard Ubisoft.

Inte så att man blir upphetsad av Ubisoft iaf. Kan gå i graven for all I care.

Permalänk
Medlem

Som ni redan påpekat så tycker även jag att texturerna ser helt bedrövliga ut och jag tror inte det kommer bli bättre när spelet släpps.
Det är så surt med dagens spel som hypar grafiken och effekterna till max och sen i slutändan så är det någon hemmasnickrare som får fixa biffen.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tänker du på den medvetna nedgraderingen av PC versionen av spelet nu? Jag köpte inte spelet pga det och kommer aldrig köpa det, Ubisoft verkligen pissade på sina PC-spelare med Watch Dogs. Tyvärr återspeglas detta inte i försäljningsiffrorna, Watch Dogs var en enorm kommersiell framgång, tråkigt nog.

Förstår inte PC-användare som klagar på sådana saker? Det är hur lätt som helst att modifiera spelet så du får ut maximal grafik. Det finns dessutom massa mods som gör att det blir ännu bättre grafik än E3.

Det enda jag kan klaga på angående spelet är att storyn och mycket av spelkänslan är platt och dålig, men den är inte på något sätt sämre än konsolversionerna.

Är det något man ska klaga på är de att de flyttade fram spelet typ 8 månader, men ändå hade ett så platt spel utan fysik osv.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Entusiast
Skrivet av WoG:

Förstår inte PC-användare som klagar på sådana saker? Det är hur lätt som helst att modifiera spelet så du får ut maximal grafik. Det finns dessutom massa mods som gör att det blir ännu bättre grafik än E3.

Det enda jag kan klaga på angående spelet är att storyn och mycket av spelkänslan är platt och dålig, men den är inte på något sätt sämre än konsolversionerna.

Ubisoft pissade verkligen inte på några PC-spelare när de släppte spelet.

Jo det gjorde man. Såvitt jag vet har man inte gett någon riktig anledning till nedgraderingen, prestanda - och stabilitetsförklaringen vet vi ju alla var skitsnack.
Spelet är dessutom mindre tekniskt imponerande än GTA IV ur många aspekter, det är sjukt dåligt optimerat för PC osv. Tror Ubisoft sa någon gång att de inte ser poängen med att optimera spel för PC, då folk bara kan köpa nya grafikkort istället. Så sjukt ignorant och nedlåtande mot PC-spelare. Far Cry 3 är väl enda spelet som varit någorlunda bra gjort för PC, hoppas att The Division får lite kärlek på PC det med.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Sämre grafik på PC för att få konsoler att se bra ut är illa nog, lägg sen till krav att installera Uplay och de har definitivt tappat mig som kund.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelat igenom två AC spel och lite av AC3 innan jag gav upp. Borde inte folk ha tröttnat på serien nu? Det är ju typ exakt samma saker man gör i varje spel rent spelmekaniskt. Bara nya miljöer.

Sen har man ju hört att AC3 var erkänt dåligt men jag har ingen lust att spela något nytt AC ändå. Storyn är ju helt okej men jag orkar inte spela igenom spelen bara för storyn för så kul är det fan inte.

Co-op låter iofs lite intressant om dom gör det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Förstår inte PC-användare som klagar på sådana saker? Det är hur lätt som helst att modifiera spelet så du får ut maximal grafik. Det finns dessutom massa mods som gör att det blir ännu bättre grafik än E3.

Det enda jag kan klaga på angående spelet är att storyn och mycket av spelkänslan är platt och dålig, men den är inte på något sätt sämre än konsolversionerna.

Är det något man ska klaga på är de att de flyttade fram spelet typ 8 månader, men ändå hade ett så platt spel utan fysik osv.

"Hur lätt som helst" ? Tror inte det var hur lätt som helst för personen som skapade modden att skapa sagd mod (antar att du syftar på The Worse?). I vilket fall som helst så pissar de visst på PC då utvecklarna som du säger "lätt" kunde ha låtit funktionerna finnas kvar inuti spelet från första början. Eller?

Varför ta bort grafiska funktioner och ögongodis med flit bara för att lämna dem kvar i spelfilerna? Det är patetiskt och sorgligt, om de nu ska göra saker bakom ryggen för folket så kan de väl åtminstone sopa rent efter sig så att vi slipper sånna här fiaskon.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De vore riktigt dumt o bara ha spelat ettan och sen ge denna en chans.. Storyn hänger ihop. Jag rekommenderar o spela genom alla..

För övrigt tycker jag personligen att Co-op kommer förstöra spel känslan..

Jag är inget AC fan utan mer tycker det är kul att lira något som har co-op ibland med frugan Har för många spel på min todo list för att hinna köra igenom alla AC spel, listan är lång med spel från 80-talet till nutid SÅ AC serien ligger inte långt upp på min prioritets lista.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Har själv kört alla AC spelen, det är nog min favorit serie av spel. Det enda som de förra Assassinc's Creed spelen saknade var co-op. Äntligen kommer det!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Spelat igenom två AC spel och lite av AC3 innan jag gav upp. Borde inte folk ha tröttnat på serien nu? Det är ju typ exakt samma saker man gör i varje spel rent spelmekaniskt. Bara nya miljöer.

Sen har man ju hört att AC3 var erkänt dåligt men jag har ingen lust att spela något nytt AC ändå. Storyn är ju helt okej men jag orkar inte spela igenom spelen bara för storyn för så kul är det fan inte.

Co-op låter iofs lite intressant om dom gör det bra.

Så fungerar väl dom flesta spelen idag? kolla BF4, CoD m.m Samma spel, det enda som dom ändrar är vapnena och banorna.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Så fungerar väl dom flesta spelen idag? kolla BF4, CoD m.m Samma spel, det enda som dom ändrar är vapnena och banorna.

Det är sant. Men dom spelen är multi-player fokuserade och då blir det inte riktigt lika monotont. Däremot singelplayer delen av dom spelen blir ju ratade av en anledning...

Permalänk

Åh, jag hoppas verkligen de inte glömmer 120/144 hz stöd den här gången. Black Flag var lite av en besvikelse pga det.

Annars ser jag verkligen fram emot lanseringen! In-game kommer ju antagligen inte se ut som i trailern men ja, man ska ju inte förvänta sig något av Ubisoft...

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Jubileumsmästare

Gillar serien, men jag kan säga redan nu att spelet kommer vara likt de tidigare spelen. Duellerna kommer vara som de alltid varit, AI:n kommer vara som standard, grafiken medioker, buggarna kommer att vara många, priset högt och vill man ha "full tillgång" till spelet så får man räkna med cirka 700:-.

Slutligen så kommer det med 110% säkerhet en försening. Spelet kommer att släppas ungefär 20-21 november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tänker du på den medvetna nedgraderingen av PC versionen av spelet nu? Jag köpte inte spelet pga det och kommer aldrig köpa det, Ubisoft verkligen pissade på sina PC-spelare med Watch Dogs. Tyvärr återspeglas detta inte i försäljningsiffrorna, Watch Dogs var en enorm kommersiell framgång, tråkigt nog.

Dels det men mest all stuttering folk haft som tillsynes verkar omöjligt att fixa. Nedgraderingen gick ju att lösa med en mod men har själv inte testat version 1.0. Sen är Aiden dessutom en tråkig jäkel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Varför ser det ut som uppskalad 720p?
Men det är ju standard Ubisoft vid detta laget att dra ner på grafiken så current gen konsolerna inte blir totalt förnedrade.

Permalänk
Avstängd

Intressant. Om det är som de säger (för man ska alltid ta vad företag säger om egna kreationer med en nypa salt) så kan det vara så att man kan äntligen hoppa in i ALLA byggnader, inte ett fåtal utvalda, och se dessa som de vore riktiga hus med bostäder etc. Vore underbart att gömma sig typ bakom en soffa i något slumpmässigt hus medan uppretade parisare står utanför och letar efter en.

Skrivet av LeafBox:

Ingen fisk-AI

Next-Gen is too next-gen for this game.

Skrivet av LeVvE:

Inte så att man blir upphetsad av Ubisoft iaf. Kan gå i graven for all I care.

Tycker jag inte.. De gör faktiskt bra spel emellanåt.

En sak borde dock införas. se till att alla soldater attackerar en SAMTIDIGT och står omkring en person som slåss med en soldat som ett par idioter som glömt hur man använder ett svärd eller ett gevär.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Och fortfarande ser stridsmekaniken förbaskat tråkig ut...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Såg förbaskat hakkigt ut.. har de ens aktiverat någon AA. Annars ser det spelmässigt ut att vara som alla anda AC lir.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850