Håller nätagget på att ge upp?

Permalänk

Håller nätagget på att ge upp?

Tjena! Har lite funderingar om mitt nätagg.
Det är ett 460w (osäker på märke).
Ibland (har hänt nån enstaka gång) så behöver man trycka flera gånger innan datorn går igång, Vilket är ett problem jag haft på en tidigare och dator och de fixades med nytt nätagg. Sen är väl 460w kanske i minsta laget för min setup? (se längre ner).
Tänkte skaffa en SSD också, Ökar det kraven på ett nätagg mycket?

Vad skulle jag isåfall uppgradera till? 550w? 650w?

Setup är:
i5 2320 3,0ghz
powercolor 6950 2gb
1 TB HDD
8gb ram

(Ursäktar för luddig text)

Permalänk
Medlem

det är inte glapp i On/Off-knappen bara?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

om du är osäker på märket så skulle jag byta detta snarast (det kan vara så att peak användningen i början av uppstarten redan belastar nätagget väldigt högt så det ibland inte vill vara med eller så är det något jordfel eller brytare som inte sitter ordentligt som tidigare nämnt.

EVGA's nätagg har visat sig vara mkt för pengarna och dem är värda och kika på (speciellt lite dyrare modellerna med ganska ordentlig garanti tid)
corsair vid 600 kr klassen och uppåt för att undvika deras budgetserier.
superflower's lite nyare nätagg. Det finns fortfarande en del äldre modeller på prisjakt som funkar men är lite gamla designer som inte är sådär jätte effektiva i tomgång men håller det gör dem när man går upp lite i pris.
XFX inte mkt och säga här. Seasonic bygger det mesta utav deras nätagg så det är bra grejer här med :3
Seasonic en utav de ledande tillsammans med FSP och en del andra oem tillverkare som tillverkar åt mindre märken som corsair,xfx,ocz (fåtal modeller här och där som är baserade på dem mer eller mindre.)
FSP's modeller 500kr+
cooler master's lite dyrare nätagg är vettiga att kika på dock gör de bättre chassien,kylare för pengarna än nätagg skulle jag tro.
be quiet's modulära nätagg
OCZ's lite dyrare nätagg som är modulära är vettiga att kika på också. ^^

har du lite pengar liggandes så är det nog värt och byta innan det kanske smäller (inte nämnt någon ålder på nätagget) och halva datorn går upp i rök

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av Aazor:

det är inte glapp i On/Off-knappen bara?

Nej nej, Det har jag såklart kollat!

Skrivet av mini-z1994:

om du är osäker på märket så skulle jag byta detta snarast (det kan vara så att peak användningen i början av uppstarten redan belastar nätagget väldigt högt så det ibland inte vill vara med eller så är det något jordfel eller brytare som inte sitter ordentligt som tidigare nämnt.

EVGA's nätagg har visat sig vara mkt för pengarna och dem är värda och kika på (speciellt lite dyrare modellerna med ganska ordentlig garanti tid)
corsair vid 600 kr klassen och uppåt för att undvika deras budgetserier.
superflower's lite nyare nätagg. Det finns fortfarande en del äldre modeller på prisjakt som funkar men är lite gamla designer som inte är sådär jätte effektiva i tomgång men håller det gör dem när man går upp lite i pris.
XFX inte mkt och säga här. Seasonic bygger det mesta utav deras nätagg så det är bra grejer här med :3
Seasonic en utav de ledande tillsammans med FSP och en del andra oem tillverkare som tillverkar åt mindre märken som corsair,xfx,ocz (fåtal modeller här och där som är baserade på dem mer eller mindre.)
FSP's modeller 500kr+
cooler master's lite dyrare nätagg är vettiga att kika på dock gör de bättre chassien,kylare för pengarna än nätagg skulle jag tro.
be quiet's modulära nätagg
OCZ's lite dyrare nätagg som är modulära är vettiga att kika på också. ^^

har du lite pengar liggandes så är det nog värt och byta innan det kanske smäller (inte nämnt någon ålder på nätagget) och halva datorn går upp i rök

Nätagget är max 4 år gammalt, Fick för mig nu att det var ett Fractal design kanske? Kan inte hitta det förbannade kvittot jag fick med när jag köpte datorn. Hade tänkt uppgradera till ett 280x i framtiden , Så vore ju trevligt med ett nätagg som orkar driva ett sådant. Ska man ha ett 550w tro?