Fick repad surfplatta, Dustin hänvisar mig till tillverkaren

Permalänk
Medlem

Fick repad surfplatta, Dustin hänvisar mig till tillverkaren

Hej!

Köpte en Microsoft Surpace Pro men märkte när jag packade upp den att den var repad i ena hörnet. Kontaktade Dustin men får bara som svar att jag ska kontakta Microsoft. Känner att jag varken har tid eller ork att hålla på och bråka om detta. Kan jag bara ångra köpet? Vilka rättigheter har jag?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Du har inte köpt en platta av Microsoft. DU har köpt en platta av Dustin. Ifall det är en repa på den skall den bytas ut direkt av dom. Ring dom igen. Du har INGENTING med Microsoft att göra. DOM skall hjälpa DIG.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Har inte Dustin en egen forumdel här?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Var förpackningen plomberad som den skulle?

Orkar du ta en bild på repan?

Det är väl klart att den inte ska vara skadad när man köper den. Men jag hade nog inte orkat bry mig om skadan är väldigt liten. Den kommer ändå bli lite repad när man förhoppningsvis använder den.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Var förpackningen plomberad som den skulle?

Orkar du ta en bild på repan?

Det är väl klart att den inte ska vara skadad när man köper den. Men jag hade nog inte orkat bry mig om skadan är väldigt liten. Den kommer ändå bli lite repad när man förhoppningsvis använder den.

Den är liten, men tillräckligt djup och synlig för att jag ska störa mig på den och på att den finns på en ny produkt. Förpackningen var korrekt plomberad. Är försiktig med mina grejer och om det ska bli repor så vill jag göra dom själv

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Som folk redan har sagt, det är bara Dustin som ska hjälpa dig eftersom det är där plattan är köpt. Sen så är det upp till Dustin själva att bråka med Microsoft men det ska inte påverka dig.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Synd att det blev så.

Du har 14 dagars ångerrätt på alla köp som du gjort över telefon, postorder eller via internet så länge köpet är gjort av en privatperson. För företag gäller andra regler.

Så vill du är det bara till att ringa och säga att du vill ångra ett köp.

Angående att kontakta Microsoft. Vissa tillverkar begär att få hantera garanti ärenden själva. T.ex EVGA är sådana som oftast ger bättre service och garanti om man kontaktar dem direkt. Kan vara därför Dustin hänvisa dig till Microsoft.
dessutom finns det ingen lag som säger att butiker etc måste ge garanti. Man måste separera ångerrätt och bytesrätt ifrån garanti, garanti är något som tillverkaren ger inte butiken. Så om en butik nekar garanti så kan man alltid ta kontakt med tillverkaren utifrån det att produkten har en garantibilaga.

Det är felaktigt att tro att det är butiken som ger garanti, det är tillverkaren som ger garantin om att deras produkt fungerar osv. Många verkar tro att det ligger i butikens ansvar att hantera garanti ärenden, så är inte fallet. De flesta seriösa butiker gör dock det iallafall i form av goodwill. I ett försäljningsavtal kan det står att butiken inte får lov att ta emot garanti ärenden utan att kunder ska hänvisas till tillverkaren, sådana regler måste också följas, vilket innebär att om Dustin skulle haft ett sådant avtal med Microsoft så hade Dustin begått ett lagbrott och brytigt emot försäljningsavtalet de haft med Microsoft.

Nu kan jag inte med säkerhet säga att Dustin och Microsoft har ett försäljningsavtal som ser ut på det sättet och oavsett hur deras försäljningsavtal ser ut så har du som konsument 14 dagar ångerrätt på alla distansköp oavsett. Så ring dem och säg att du vill ångra ditt köp.

Visa signatur
Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jaxione:

Den är liten, men tillräckligt djup och synlig för att jag ska störa mig på den och på att den finns på en ny produkt. Förpackningen var korrekt plomberad. Är försiktig med mina grejer och om det ska bli repor så vill jag göra dom själv

Mvh J

Skrivet av Arazand:

Synd att det blev så.

Du har 14 dagars ångerrätt på alla köp som du gjort över telefon, postorder eller via internet så länge köpet är gjort av en privatperson. För företag gäller andra regler.

Så vill du är det bara till att ringa och säga att du vill ångra ett köp.

Angående att kontakta Microsoft. Vissa tillverkar begär att få hantera garanti ärenden själva. T.ex EVGA är sådana som oftast ger bättre service och garanti om man kontaktar dem direkt. Kan vara därför Dustin hänvisa dig till Microsoft.
dessutom finns det ingen lag som säger att butiker etc måste ge garanti. Man måste separera ångerrätt och bytesrätt ifrån garanti, garanti är något som tillverkaren ger inte butiken. Så om en butik nekar garanti så kan man alltid ta kontakt med tillverkaren utifrån det att produkten har en garantibilaga.

Det är felaktigt att tro att det är butiken som ger garanti, det är tillverkaren som ger garantin om att deras produkt fungerar osv. Många verkar tro att det ligger i butikens ansvar att hantera garanti ärenden, så är inte fallet. De flesta seriösa butiker gör dock det iallafall i form av goodwill. I ett försäljningsavtal kan det står att butiken inte får lov att ta emot garanti ärenden utan att kunder ska hänvisas till tillverkaren, sådana regler måste också följas, vilket innebär att om Dustin skulle haft ett sådant avtal med Microsoft så hade Dustin begått ett lagbrott och brytigt emot försäljningsavtalet de haft med Microsoft.

Nu kan jag inte med säkerhet säga att Dustin och Microsoft har ett försäljningsavtal som ser ut på det sättet och oavsett hur deras försäljningsavtal ser ut så har du som konsument 14 dagar ångerrätt på alla distansköp oavsett. Så ring dem och säg att du vill ångra ditt köp.

Nu är ju den lilla detaljen att detta är en reklamation man skall begära och inte ett garantiärende. En reklamation sker endast mot återförsäljaren.

TS: Stå på dig, det är bara att fortsätta kräva reklamation, det är Dustins ansvar att både ta hand om ärendet samt bevisa att det var du som ansvarade för skadan på plattan. Kan de inte lägga fram bevis så är det ett solklart fall av ersättning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Synd att det blev så.

Du har 14 dagars ångerrätt på alla köp som du gjort över telefon, postorder eller via internet så länge köpet är gjort av en privatperson. För företag gäller andra regler.

Så vill du är det bara till att ringa och säga att du vill ångra ett köp.

Angående att kontakta Microsoft. Vissa tillverkar begär att få hantera garanti ärenden själva. T.ex EVGA är sådana som oftast ger bättre service och garanti om man kontaktar dem direkt. Kan vara därför Dustin hänvisa dig till Microsoft.
dessutom finns det ingen lag som säger att butiker etc måste ge garanti. Man måste separera ångerrätt och bytesrätt ifrån garanti, garanti är något som tillverkaren ger inte butiken. Så om en butik nekar garanti så kan man alltid ta kontakt med tillverkaren utifrån det att produkten har en garantibilaga.

Det är felaktigt att tro att det är butiken som ger garanti, det är tillverkaren som ger garantin om att deras produkt fungerar osv. Många verkar tro att det ligger i butikens ansvar att hantera garanti ärenden, så är inte fallet. De flesta seriösa butiker gör dock det iallafall i form av goodwill. I ett försäljningsavtal kan det står att butiken inte får lov att ta emot garanti ärenden utan att kunder ska hänvisas till tillverkaren, sådana regler måste också följas, vilket innebär att om Dustin skulle haft ett sådant avtal med Microsoft så hade Dustin begått ett lagbrott och brytigt emot försäljningsavtalet de haft med Microsoft.

Nu kan jag inte med säkerhet säga att Dustin och Microsoft har ett försäljningsavtal som ser ut på det sättet och oavsett hur deras försäljningsavtal ser ut så har du som konsument 14 dagar ångerrätt på alla distansköp oavsett. Så ring dem och säg att du vill ångra ditt köp.

Att de ska hantera dem själva kan de begära men de kan inte begära att butiken inte ställer upp som mellanhand. För reklamation eller garanti är butiken skyldig att ta emot varan och antingen ta hand om den själva eller skicka vidare till lämplig plats för att undersöka eller reparera den. Oavsett om denna lämpliga plats är tillverkaren eller någon annan. Garanti kan aldrig vara sämre än reklamationsrätt och där sägs det att du ska gå till försäljaren, du ska inte behöva leta reda på information och sköta ärendet åt dem.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Att de ska hantera dem själva kan de begära men de kan inte begära att butiken inte ställer upp som mellanhand. För reklamation eller garanti är butiken skyldig att ta emot varan och antingen ta hand om den själva eller skicka vidare till lämplig plats för att undersöka eller reparera den. Oavsett om denna lämpliga plats är tillverkaren eller någon annan. Garanti kan aldrig vara sämre än reklamationsrätt och där sägs det att du ska gå till försäljaren, du ska inte behöva leta reda på information och sköta ärendet åt dem.

"Garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan fungerar och behåller kvaliteten under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garanti."
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Läs där så vet du. Garanti finns det inga lagar eller regler kring hur det ska skötas, finns bara riktlinjer, men det är inte juridisktbindande.
Reklamera kan man göra upp till 3 år, men det är inte det samma som garanti och ska inte associeras med garanti över huvudtaget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

"Garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan fungerar och behåller kvaliteten under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garanti."
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Läs där så vet du. Garanti finns det inga lagar eller regler kring hur det ska skötas, finns bara riktlinjer, men det är inte juridisktbindande.
Reklamera kan man göra upp till 3 år, men det är inte det samma som garanti och ska inte associeras med garanti över huvudtaget.

Jodå, det finns lagar:

21 § Har säljaren eller någon annan för hans räkning genom en garanti eller liknande utfästelse åtagit sig att under en viss tid svara för varan eller en del därav eller för en egenskap hos varan, skall fel anses föreligga, om varan under den angivna tiden försämras i det avseende som utfästelsen omfattar.

På ren svenska: Utlovad garanti måste efterlevas. KKL är inte dispositiv så säljaransvaret kvarstår. Detta är dock off-topic då det handlar om en reklamation/"DOA".

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jodå, det finns lagar:

21 § Har säljaren eller någon annan för hans räkning genom en garanti eller liknande utfästelse åtagit sig att under en viss tid svara för varan eller en del därav eller för en egenskap hos varan, skall fel anses föreligga, om varan under den angivna tiden försämras i det avseende som utfästelsen omfattar.

På ren svenska: Utlovad garanti måste efterlevas. KKL är inte dispositiv så säljaransvaret kvarstår. Detta är dock off-topic då det handlar om en reklamation/"DOA".

Nja, jag har inte läst juridik men om jag läser lagen rätt så står det på ren svenska "Om säljaren utlovat garanti måste den efterlevas" står ju ganska klart och tydligt "har säljaren ... genom en garanti ... åtagit sig" vilket jag bara kan tolka som man tolkar avtal. Är det ett skrivet åtagande ska det upprätthållas.

Men som sagt jag har inte läst juridik. Men det bör ju gänget på konsumentverket ha gjort... tycker man.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det här har Dustin försökt med förut, hamnade till och med i Plus på TV och naturligtvis har Dustin fel.

Källa: https://ecommerce.org/news-and-articles/dustin-home-far-kriti...

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dustin som är så så stora inte tar sitt ansvar det där ska dom lösa och inte microsoft fan va dåligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Du har inte köpt en platta av Microsoft. DU har köpt en platta av Dustin. Ifall det är en repa på den skall den bytas ut direkt av dom. Ring dom igen. Du har INGENTING med Microsoft att göra. DOM skall hjälpa DIG.

Dustin försöker alltid skjuta över problemet på tillverkaren genom att säga att de inte har någon egen support. Men ja, de bör definitivt ta RMA-ärendet, men när jag köpte en i5:a av dem som gick sönder så fick jag kontakta Intel för att få den utbytt, men om man skäller lite på Dustin så brukar de göra vad de borde gjort från början, dvs ta in/tillbaka produkten.

Edit:
Från länken ovan
"Enligt Plus är det ett vanligt förekommande problem att nätbutiker hänvisar kunden till tillverkaren om ärendet går under tillverkarens garanti. Men enligt konsumentköplagen har köparen rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar omleverans, i detta fall Dustin Home."

Permalänk
Medlem

Man handlar inte av Dustin, fel fel o mer fel.
Tack vet jag Inet.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

I ett försäljningsavtal kan det står att butiken inte får lov att ta emot garanti ärenden utan att kunder ska hänvisas till tillverkaren, sådana regler måste också följas, vilket innebär att om Dustin skulle haft ett sådant avtal med Microsoft så hade Dustin begått ett lagbrott och brytigt emot försäljningsavtalet de haft med Microsoft.

Ett avtalsbrott är inte ett lagbrott (och kan följaktligen "bara" leda till civilrättsliga, ej straffrättsliga, påföljder).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Chattade med Microsoft nyss bara för att överbevisa Dustin och mycket riktigt så är det dom som ska stå för kalaset precis som ni säger. Bifogade chatten till Dustin också så ska bli kul att se vad dom svarar.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Då har jag fått svar av Dustin. Dom kommer hjälpa mig men varnar mig samtidigt för att Microsoft kan se det som yttre åverkan Den var ju repad när jag öppnade den! Jag har ju inte ens startat plattan! Tänk om dom bedömer det så och kräver en massa i frakt och undersökningsavgift. Blir så trött, ska man behöva acceptera att en produkt är skadad vid leverans??

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Då har jag fått svar av Dustin. Dom kommer hjälpa mig men varnar mig samtidigt för att Microsoft kan se det som yttre åverkan Den var ju repad när jag öppnade den! Jag har ju inte ens startat plattan! Tänk om dom bedömer det så och kräver en massa i frakt och undersökningsavgift. Blir så trött, ska man behöva acceptera att en produkt är skadad vid leverans??

Mvh J

Absolut inte. Du har köpt en NY produkt. Det är bara att ligga på dom. Går det så långt så finns alltid allmänna reklamationsnämnden annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Då har jag fått svar av Dustin. Dom kommer hjälpa mig men varnar mig samtidigt för att Microsoft kan se det som yttre åverkan Den var ju repad när jag öppnade den! Jag har ju inte ens startat plattan! Tänk om dom bedömer det så och kräver en massa i frakt och undersökningsavgift. Blir så trött, ska man behöva acceptera att en produkt är skadad vid leverans??

Mvh J

Naturligtvis inte. Är den skadad vi leverans ska den bli utbytt omgående. Jag brukar ha för vana att filma mina grejer när jag packar upp dem. Då har man bevis för att något är sönder om det skulle vara så att produkten är sönder vid leverans.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Naturligtvis inte. Är den skadad vi leverans ska den bli utbytt omgående. Jag brukar ha för vana att filma mina grejer när jag packar upp dem. Då har man bevis för att något är sönder om det skulle vara så att produkten är sönder vid leverans.

Det er litt vel ekstremt at en vil snart trenge å dokumentere gjennom hele prosessen under det en åpner forpakningen/emballasje til produktet for å kunne få rett, dersom det ville være feil og mangler ved varen fra start av...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

"Garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan fungerar och behåller kvaliteten under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garanti."
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Läs där så vet du. Garanti finns det inga lagar eller regler kring hur det ska skötas, finns bara riktlinjer, men det är inte juridisktbindande.
Reklamera kan man göra upp till 3 år, men det är inte det samma som garanti och ska inte associeras med garanti över huvudtaget.

Ja men då kan man ju fråga sig varför du över huvud taget tar upp garanti? Den enda som håller på och gaggar om garanti här är du, och ingen annan.

Det är ett reklamationsfall, punkt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Ja men då kan man ju fråga sig varför du över huvud taget tar upp garanti? Den enda som håller på och gaggar om garanti här är du, och ingen annan.

Det är ett reklamationsfall, punkt.

Tack för ditt utfall. Jag bara informera om det för jag ansåg det relevant. Ber om ursäkt att din synvinkel inte stämde överens med min.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mogwaii:

Man handlar inte av Dustin, fel fel o mer fel.
Tack vet jag Inet.

Jag har haft mer trivsamma köp och hantering av ärende med Dustin än med Inet...LÅNGT bättre med Dustin. Förstår inte varför Inet glorifieras så mycket.

Permalänk
Inaktiv

Microsoft har mycket bättre support än Dustin. Förklara ditt problem för dem så har du en ny platta i handen om max tre dagar. De ger dig en helt ny och hämtar den gamla.

Så att du inte skulle orka hålla på och maila ser jag absolut inte som en anledning, in på microsoft chattsupport så är det klart på 10 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Det er litt vel ekstremt at en vil snart trenge å dokumentere gjennom hele prosessen under det en åpner forpakningen/emballasje til produktet for å kunne få rett, dersom det ville være feil og mangler ved varen fra start av...

Jo kanske, men är man nojig så är man:P Sen är inte denna procedur något vidare tidskrävande:p

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Microsoft har mycket bättre support än Dustin. Förklara ditt problem för dem så har du en ny platta i handen om max tre dagar. De ger dig en helt ny och hämtar den gamla.

Så att du inte skulle orka hålla på och maila ser jag absolut inte som en anledning, in på microsoft chattsupport så är det klart på 10 min.

En fördel med att trots allt vända sig till säljaren och låta dem lösa problemet är att det är de som har laglig skyldighet att hantera detta och om de själva skött det första ärendet så finns det ingen möjlighet för dem att skylla på någon annan vid ett eventuellt senare problem.

Om man istället gått direkt till tillverkaren, som ju inte alls har samma skyldigheter (möjligen en utfästelse i form av en garanti som kan ha lite vilka villkor som helst), så finns faktiskt möjligheten att det sedan kan bli struligare att vända sig till säljaren.
Bara en sån enkel sak som att man senare försöker reklamera en annan enhet än den som säljaren skickat kan vara ett problem.

Nej, jag ser det som en principsak som man bör hålla fast vid att säljaren får lösa det. Det är trots allt deras problem att lösa, oavsett om någon annan är villig att göra det åt dem.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag har haft mer trivsamma köp och hantering av ärende med Dustin än med Inet...LÅNGT bättre med Dustin. Förstår inte varför Inet glorifieras så mycket.

Det är det nog ingen som förstår förrens dom stöter på garanti och reklamationsproblem hos Inet, då får man upp ögonen vad för företag Inet egentligen är, skiter totalt i kunden om det blir problem säg 2 år efteråt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag har haft mer trivsamma köp och hantering av ärende med Dustin än med Inet...LÅNGT bättre med Dustin. Förstår inte varför Inet glorifieras så mycket.

Här kan jag bara hålla med dig. Haft stora problem med Inet också. Aldrig handlat på Dustin så där kan jag inte uttala mig